Drum expres de 400 de kilometri de la Turda la Halmeu
Masterplanul de transport prezentat de ministrul Ioan Rus conține un alt proiect ambițios: construirea unui drum expres care să traverseze tot județul Cluj și să ducă traficul de la Turda spre nordul țării.
Este vorba despre drumul expres Turda - Baia Mare - Satu Mare, de 321 de kilometri. De la Dej ar urma să se realizeze o bifurcație și spre Bistrița, lungimea drumului urmând să fie de 60 de kilometri.
Drumurile expres sunt mai ieftine decât autostrăzile, având avantajul că pot fi ”upgradate” ulterior. Ministrul Ioan Rus preciza că aceste drumuri expres vor putea fi trecute la statut de autostradă, când vor exista mai mulți bani la buget.
Ioan Rus a explicat într-un interviu că la nivel european se construiesc anual în medie 6 kilometri de autostradă la un milion de locuitori şi că România nu va face rabat de la această statistică, urmând să avem în anii următori o medie de 130 de kilometri de autostradă construiţi anual.
”N-are rost să visăm că vom face milioane de kilometri pe secundă că nu face nimenea în lume. Avem nevoie de 2.000 şi ceva (de kilometri –n.r.) de drumuri-expres, rezultă din acest Master Plan. Nu peste tot avem nevoie de autostrăzi. Nu ne calificăm. (...) Master Planul acesta nu este un document bătut în cuie, o dată la trei ani el se actualizează. Şi atunci, pe drumurile expres expropriem la nivel de autostradă, deci pe 70 de metri (lăţime –n.r.) şi facem drum expres cu patru benzi, măresc viteza medie orară de la 50 km/h la 100 km/h. Apoi, generaţia următoare de miniştri sau în exerciţiul financiar 2020-2027 va putea extinde, de la patru benzi de drum-expres la regim de autostradă. Deci te modernizezi în funcţie de nevoile tale, că altfel, noi sigur ne-am dori acum după atâta secetă să avem autostradă fiecare până-n poartă. Dar mentenanţa la autostradă te ucide după ce ai făcut-o dacă nu ai circulaţie pe ea”, a afirmat Ioan Rus, conform Adevărul.ro.
Master Planul de Transport este un document elaborat de Ministerul Trasporturilor, fără a exista finanțare pentru el. În plus, fostul ministru al Transporturilor, Dan Șova, vorbea despre autostrăzi, iar clujeanul Ioan Rus le-a retrogradat la drumuri expres.
Premierul Victor Ponta a pus capac acestor ”investiții”, pregătind in plan de rezervă în cazul în care vor eșua: necesitatea unui acord politic între toate partidele politice pentru ca planul de transport să fie respectat în următorii ani.
4 Comentarii
Nu inteleg cum reusiti, in toate proiectele voastre, sa ocoliti orasul Cluj Napoca. Cel mai important oras din zona . O autostrada trece prin Gilau 18 km de Cluj Napoca, drumul expres trece prin Apahida inca 10 KM de Cluj Napoca ....... Poate o sa faceti o autostrada care sa lege Comuna Geaca cu Comuna Fizesu Gherlii ca poate e important.
Da de ce nu ne spui si in ce cartier stai sa stim cat mai exact pe unde ar trebui SA TREACA autostrada cand strabate Clujul?
Unde ai vazut tu oras mare sa treaca autostrada prin el si nu PE LANGA el, la 5,10, 15 km?
Este si cazul Clujului. Ca daca ar fi autostrada aia gata sa poti merge pana la Budapesta sau Bucuresti pe ea fara sa mai iesi pe… Citeste mai departe
nici nu ai cum sa intelegi, sigur nu ai vazut in viata ta un PUZ sau nu stii care e situatiillr terenurilor private in cluj si imprejurimile lui.
Ai vrea sa intre autostrada direct pe calea floresti, sau calea turzii, sau poate te intrebi de ce nu au facut A3 prin faget si apoi pe sf ion? pai la ce preturi au terennurile pe langa cluj si mai ales… Citeste mai departe
@emil: @emil: Ai raspuns tu frumos, inteleg ce zici, dar prea le tii partea celor care au construit autostrada asta. Ai gandit oare putin ce inseamna sa nu avem o amarata de coborare de pe A3 spre cluj mai aproape si cat de frustrant e sa aiba rost doar pentru cei care locuiesc in floresti/gilau? Esti obligat sa mergi efectiv pana in Gilau daca vrei… Citeste mai departe