Aeroportul Cluj are un SUPER proiect de 71 de milioane de euro de care CINEVA își BATE JOC - FOTO și VIDEO
Aeroportul Internațional ”Avram Iancu” Cluj a realizat un proiect de 71 de milioane de euro, pentru dezvoltarea unui punct de transport Intermodal, care cuprinde o Gară nouă lângă Aeroport și o pasarelă.
Studiul de fezabilitate a costat un milion de euro, jumătate din sumă fiind suportată de Comisia Europeană, urmând ca apoi să fie făcută o asociere între Aeroport, Primăria Cluj-Napoca, Consiliul Județean și CFR Călători, pentru a fi atrași banii de la UE. Din suma de 71 de milioane de euro, România trebuie să asigure numai 15%, restul fiind fonduri europene nerambursabile.
Studiul a fost prezentat de Aeroportul Internațional Cluj, marți dimineața, dar oficialii Consiliului Județean Cluj nu au participat. Directorul Aeroportului Internațional Cluj, David Ciceo, a precizat că există opoziții la acest proiect. ”Nu înțeleg de ce se opun pentru că vorbim despre atragerea a 71 de milioane de euro dintr-un fond de miliarde al Comisiei Europene, pentru punctele intermodale. Mai avem termen numai până în 15 februarie 2015 pentru a depune documentația, dar noi nu avem, nici măcar Asociația constituită”, a spus Ciceo.
Cele 71 de milioane de euro vor fi investite astfel: terminalul cargo 13 milioane de euro, noua Gară 15 milioane de euro, Terminal cargo feroviar - 26,5 de milioane de euro, Parcul fotovoltaic 6,8 milioane de euro, Legătura pietonală suspendată dintre Gară și Aerport - 12 milioane de euro, Legătura auto cu gara - 4,5 milioane de euro, Centrala de cogenerare - 4,4 milioane de euro.
”S-au făcut eforturi pentru a fi făcuși pași în fațșp și nu înțeleg de ce nu se merge până la capăt și sunt probleme între instituții. Îmi este foarte greu să înțeleg această necomunicare între instituțiile statului”, a declarat senatorul UDMR Cluj, Laszlo Attila.
Pasajul dintre Gara și Aeroport va avea 270 de metri, față de 500 de metri cât are cel de la Veneția. Senatorul Laszlo Attila a criticat acest pasaj, dând ca exemplu și celelalte pasaje din Cluj-Napoca pe care oamenii le evită. Cei care au făcut studiul de fezabilitate al proiectului de transport intermodal au spus că astfel de pasaje sunt funcționale și utilizate.
9 Comentarii
Trebuie sa fii absolut tampit la cap sa gandesti asemenea infrastructura atat de aproape de oras, cu atatea case in jur, pe drumuri atat de inguste si aglomerate!
Toti locuitorii zonei metropolitane vor avea de suferit de pe urma deciziilor proaste si a intereselor obscure politicianiste de a investi intr-un aeroport aflat, practic in zona metropolitana… Citeste mai departe
imi place ca sunt si alti cetateni care stiu de lucrarile de la noua groapa de gunoi denumita in hirti 'tufele rosii' dar va trece mult timp pina va fi gata daca vor so faca dupa proiectul cel vechi daca aveti ochi uitativa la expertiza din publicatia 'clujust' de la inceput si pina la capat eu am vazut lucrarea pe viu la fata locului si nu e… Citeste mai departe
Asa, si ...?
RYANAIR-UL ?
SIMONA tatomir nu este in stare sa atraga bani ci doar sa plateasca nejustificat la deseuri si la iic ponor. Aproximativ 40% din lucrarile platite la cele 2 lucrari nu au fost executate.
like like like
ar trebui sa ise deie drumul
lui uioreana ca le rezolva el pe toate
mai bine ar fi caci datorita lui au
putut constructori sa termine lucrarile
asa repede la prima tura la aeroport
Aeroportul și multe alte proiecte din Cluj, sunt sabotate de politicienii minoritari din Consiliul Județean Cluj. Spre exemptu, aeroportul e sabotat cu scopul de a favoriza circumstanțele, pentru dezvoltarea aeroportului din Târgu Mureș care se vrea "poarta Transilvaniei" direct în ținutul secuiesc.
Oleleu si amanta lui Mariana ratiu fraudeaza judetul CLUJ!