Fany atacă RATUC și urmărește să pună mâna pe DESPĂGUBIRI? În Baciu, autobuzele nu mai opresc în stații

 

Fany nu a renunțat la luptă după ce a suferit o lovitură năucitoare din partea Asociației Metropolitane, care lansează trasee paralele în comunele Florești, Apahida, Baciu și Chinteni.

 

Până în acest moment, Compania de Transport Călători Cluj-Napoca (fosta RATUC) a intrat în comuna Baciu, ca urmare a unei solicitări făcute de Consiliul Local Baciu spre Asociația Metropolitană Cluj, din care fac parte comunele Florești, Apahida, Baciu, Chinteni, Ciurila și Feleacu.

 

Din 1 februarie, de când Compania de Transport Călători (CTP) Cluj-Napoca a intrat în comuna Baciu pe un traseu paralel cu cel câștigat la licitație de firma Fany, compania privată de transport a început să se comporte ciudat. ”Fany a scumpit biletele de la 3 lei la 5 lei, iar autobuzele circulă goale. De fapt nici nu mai opresc în stații ca și când ar aștepta să încaseze despăgubiri. Ne-am trezit cu un nou proces prin care ni se cere să anulăm decizia consiliului local prin care am cerut CTP să intre în comună. Motivează că ei au câștigat licitația organizată de Consiliul Județean Cluj și că acum sunt prejudiciați. Noi am făcut totul ca la carte. Am organizat o dezbatere publică și oamenii au spus că vor RATUC. Acum sunt mai fericiți pentru că autobuzele intră printre blocuri, unde locuiesc 2.500 de oameni”, a declarat Florin Mureșan.

 

Fany a mai solicitat în instanță, inainte de 1 februarie, emiterea unei ordonanțe președințială prin care RATUC să nu poată opera în Baciu, dar cererea a fost respinsă.

 

Primarul din Baciu crede că acum patronii Fany vor să obțină despăgubiri de la RATUC. ”Circulă cu autobuzele goale și nu opresc în stații pentru a demonstra că ei lucrează, dar RATUC le fură clienții. Probabil vor despăgubiri. Eu cred că nu au șanse pentru că noi am făcut totul corect, pentru oameni și nu pentru interese private. De când este o firmă are monopol în România? Concurența ar trebui să fie sufletul comerțului și cea mai bună companie să rămână”, a mai spus Mureșan.

 

Directorul Companiei de Transport Călători (CTP) Cluj-Napoca, Liviu Neag, a declarat că nu știe ca Fany să mai fi deschis vreun proces împotriva CTP. Î plus, Neag a spus că și primariile din Chinteni, Florești și Apahida au organizat dezbaterile publice pentru a vedea dacă locuitorii vor ca autobuzele publice să preia transportul. ”Vor fi inițiate hotărârile de consiliu local și apoi vom putea prelua transportul. Totul se va aranja până la începutul lunii martie”, a mai spus Neag.

 

Compania Fany a câștigat licitația pentru transportul județean, origanizată de Consiliul Județean Cluj, având exclusivitate pentru localități precum Florești, Baciu sau Chinteni pentru următorii 6 ani.

 

Prin preluarea transportului de către CTP Cluj-Napoca, Fany primește o lovitură grea în buget, iar prin aceste despăgubiri ar putea echilibra balanța.

Comentarii Facebook