S-a aprobat Centura Gilău - Florești - Făget - Apahida. Ce valoare are proiectul

 

Primarul Emil Boc a anunțat că Ministerul Transporturilor a aprobat finanțarea centurii Gilău - Florești - Făget - Apahida, proiectul fiind inclus în Master PLanul de Transport al României.

 

Am primit confirmarea oficială de la Ministerul Transporturilor că Centura metropolitană a Clujului, de la nodul de autostradă de la Gilău și până la punctul est al Clujului, care reprezintă legătura cu Apahida - Vâlcele, este prinsă în Master Planul general de transporturi cu o valoare de 152 de milioane de euro. Vom vedea în concret, după standardele Ministerului Transporturilor, dacă va mai fi nevoie de alte resurse locale, județene, pentru a realiza această centură. 

 

Important este că este în prima parte a Masterplanului României 2014 - 2020 și nu 2020 - 2030. După aprobarea lui (n.red Masterplanului) de către Parlament sau de către Guvern se va putea trece la implementare”, a spus primarul Clujului, Emil Boc.

 

Traseul va avea în total 38 de kilometri. ”De la nodul A3 de la Autostradă, de la Gilău, până la sensul giratoriu de la Cora, 8,3 km, pasaj suprateran până la strada Bucium, în Mănăștur, traversează Făgetul și Calea Turzii, prin spate pe la Selgros și iese la Nodul de centură Apahida - Vâlcele. Sunt 38 de kilometri din care sunt prinși în această centură aprobată 31 de kilometri.

 

Noi avem în PUG rezervat acest traseu de dezvoltare și vom face toate studiile necesare și vom realiza străzile care vor conecta Clujul cu această centură. Există numai traseul trasat și se vor face celelalte planuri de către Compania Națională de Autostrăzi. Va fi un drum cu patru benzi”, a explicat primarul Emil Boc.

 

Edilul a precizat că termenul de începere a lucrărilor depinde acum de cei aflați la guvernare.

 

Decalațiile au fost făcute la evenimentul organizat de Primăria municipiului Cluj-Napoca și Agenția pentru Dezvoltare Regională Nord-Vest, cu ocazia vizitei la Cluj-Napoca a membrilor Comisiei de Transport şi Turism din cadrul Parlamentului European. 

 

Scopul acestei vizite este acela de a constata îndeplinirea premiselor de accesare a fondurilor structurale pe domeniul transportului, în particular elaborarea Master-Planului General de Transport al României şi al Planului de Mobilitate Urbană Durabilă a Zonei Metropolitane Cluj. Aria de interes a delegaţiei mai cuprinde domenii precum intermodalitate, interoperabilitate şi dezvoltarea turismului.

 

În cadrul reuniunii au fost prezentate principalele propuneri de proiecte din cadrul PMUD Cluj-Napoca şi Master-Planul General de Transport al României, în context local, regional, naţional şi european, precum şi modul în care aceste propuneri de proiecte răspund nevoilor identificate în cadrul acestor studii. 

 

Au fost prezenți la dezbatere reprezentanţi ai instituțiilor regionale și locale: Consiliul Judetean Cluj, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj, Aeroportul Internațional "Avram Iancu" Cluj, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Cluj, Societatea Naţională CFR – Filiala Cluj, Compania de Transport Public Local Cluj-Napoca, Poliţia municipiului Cluj-Napoca.

 

Emil Boc a prezentat Clujul și investițiile europene unei delegații importante din Parlamentul European

Comentarii Facebook