S-a aprobat Centura Gilău - Florești - Făget - Apahida. Ce valoare are proiectul
Primarul Emil Boc a anunțat că Ministerul Transporturilor a aprobat finanțarea centurii Gilău - Florești - Făget - Apahida, proiectul fiind inclus în Master PLanul de Transport al României.
”Am primit confirmarea oficială de la Ministerul Transporturilor că Centura metropolitană a Clujului, de la nodul de autostradă de la Gilău și până la punctul est al Clujului, care reprezintă legătura cu Apahida - Vâlcele, este prinsă în Master Planul general de transporturi cu o valoare de 152 de milioane de euro. Vom vedea în concret, după standardele Ministerului Transporturilor, dacă va mai fi nevoie de alte resurse locale, județene, pentru a realiza această centură.
Important este că este în prima parte a Masterplanului României 2014 - 2020 și nu 2020 - 2030. După aprobarea lui (n.red Masterplanului) de către Parlament sau de către Guvern se va putea trece la implementare”, a spus primarul Clujului, Emil Boc.
Traseul va avea în total 38 de kilometri. ”De la nodul A3 de la Autostradă, de la Gilău, până la sensul giratoriu de la Cora, 8,3 km, pasaj suprateran până la strada Bucium, în Mănăștur, traversează Făgetul și Calea Turzii, prin spate pe la Selgros și iese la Nodul de centură Apahida - Vâlcele. Sunt 38 de kilometri din care sunt prinși în această centură aprobată 31 de kilometri.
Noi avem în PUG rezervat acest traseu de dezvoltare și vom face toate studiile necesare și vom realiza străzile care vor conecta Clujul cu această centură. Există numai traseul trasat și se vor face celelalte planuri de către Compania Națională de Autostrăzi. Va fi un drum cu patru benzi”, a explicat primarul Emil Boc.
Edilul a precizat că termenul de începere a lucrărilor depinde acum de cei aflați la guvernare.
Decalațiile au fost făcute la evenimentul organizat de Primăria municipiului Cluj-Napoca și Agenția pentru Dezvoltare Regională Nord-Vest, cu ocazia vizitei la Cluj-Napoca a membrilor Comisiei de Transport şi Turism din cadrul Parlamentului European.
Scopul acestei vizite este acela de a constata îndeplinirea premiselor de accesare a fondurilor structurale pe domeniul transportului, în particular elaborarea Master-Planului General de Transport al României şi al Planului de Mobilitate Urbană Durabilă a Zonei Metropolitane Cluj. Aria de interes a delegaţiei mai cuprinde domenii precum intermodalitate, interoperabilitate şi dezvoltarea turismului.
În cadrul reuniunii au fost prezentate principalele propuneri de proiecte din cadrul PMUD Cluj-Napoca şi Master-Planul General de Transport al României, în context local, regional, naţional şi european, precum şi modul în care aceste propuneri de proiecte răspund nevoilor identificate în cadrul acestor studii.
Au fost prezenți la dezbatere reprezentanţi ai instituțiilor regionale și locale: Consiliul Judetean Cluj, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj, Aeroportul Internațional "Avram Iancu" Cluj, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Cluj, Societatea Naţională CFR – Filiala Cluj, Compania de Transport Public Local Cluj-Napoca, Poliţia municipiului Cluj-Napoca.
25 Comentarii
ha ha ha...as vrea s-o vad si pe asta..... la pariu ca in urmatorii 5 ani un buldo nu o sa sape nimic pentru asta....
E 1 Aprilie, deci e doar o gluma dragi cititori, macar am gasit o scuza decenta.
In rest, e incredibil, nu pot sa cred asa ceva. De ce?
1. E prins in master plan, deci in traducere libera, la anu(s) si la multi ani
2. Avioane: de la Cora pasaj subteran pana la Bucium, dar Somesul, ce facem cu Somesul. In Romania doar Ceausescu(l) a reusit metrou… Citeste mai departe
usurel, sa nu gripezi motorul :) e vorba de "pasaj suprateran până la strada Bucium"
Ce valoare are de fapt proiectul" ZERO!!!
Ii reamintesc domului primar pe care de altfel l-am votat de fiecare data pana acum, ca tot asa de bine a fost aprobat de vreo doua ori si culmea coincidentei, fix in campaniile electorale si aquaparcul clujean.
Tot la fel, am vazut schite cu amplasamentele, cifre, sume, termene, proiecte, bazine… Citeste mai departe
Domnule primar, treziti-va! Sforaiti prea tare...
S-a trezit piticu P()RNO ca alegerile vin cu pasi repezi.
In PUG pentru centura ocolitoare au rezervat un culoar de 40 de metri latime. La o lungime de 38km acesta inseamna 1520000 mp(1.5 mil mp). La un pret mediu de numai 50 Euro rezulta 75 mil Euro doar pentru despagubirile pentru terenuri.
La aceste cheltuieli se mai adauga alte zeci de milioane… Citeste mai departe
Povesti de ametit prostii, auzi acolo, a aprobat guvernul,poi guvernul poate aproba multe OZN-uri, si rachete galactice, pana ce nu sunt bani, nici de alocat , nici local, nici regional. Poate planurile la planseta le-aaprobat, da, e bine, o sa facem.... Boc, lasa vraja marii ca nu mai tine, auzi acolo, pasaj subteran, las-o moarta minciunila!
@trombonistu: "pasaj suprateran " mai citește macar încă o dată ...
Centura care sa treaca prin capatul Manasturului, printr-o intersectie extrem de aglomerata (Primaverii - Bucium)??? Piticania nu prea are creier!
As fi vrut sa le raspund tuturor cretinilor ce comenteaza pe aici, dar iti raspund doar tie, pentru ca esti cel mai imbecil dintre toti: nu, ma boule, n-are nicio treaba cu intersectia Primaverii-Bucium. O sa fie un drum "expres" NOU !!!
@clujean: CORECT ! La uni îi este grea matematicile ...
Chestia asta trebuia facuta de acum 10 ani !!!
Am asteptat sa se construiasca prin Faget si orhanci si dup-aia sa facem si noi drumuri. Era in plan din 2005 centura.
si noi din Floresti o sa avem o cale de acces? sper ca n-o sa fim nevoiti sa mergem pana in gilau la intrarea pe autostrada... oricum o sa fie bine ca masinile care vin dinspre oradea nu vor mai trece prin floresti! dar sa vedem ca se incep lucrarile, totusi am mai mare incredere decat in "variantele" tractoristului sulea!
@cornel: Prr , prr , prr ... Nici de tractorist nu îi bun . Tractoriștii s-ar simții jigniți ...
Gogoașă electorală marca boc emil. BÂȘTI de-acolo, piticanie sforăitoare! Îți mai aduci aminte: rampă ecologică pt.gunoi, Filarmonică, Someș navigabil, Spital Regional etc.
@Alex: Tu îți mai aduci aminte că m-ai aveai ceva minte ... Sau poate nu ... Cred că nu ...
Nu stiu voua dar mie-mi vine sa rad :)
daca tot va fi cu 4 benzi, de ce sa nu sa fie autostrada?
La ce vrei neaparat autostrada? Costurile ar fi MULT mai mari. Plus, nu exista spatiu fizic ca sa se faca in standard de autostrada: asta presupune anumite raze de curbura, pante maxime etc, ceea ce acuma nu se poate face. Apoi, intersectiile cu drumurile adiacente nu s-ar mai putea face decat denivelate.
Si asa nu a fost usor ca sa se gaseasca finantare… Citeste mai departe