Uioreanu atacă RATUC și arată de ce Regia nu a VRUT rutele din Florești și Apahida: Două treimi din parcul auto, bun de casat

 

Președintele Consiliului Județean Cluj, Horea Uioreanu, atacă RATUC și noua ”taxă specială” pentru modernizarea parcului auto, solicitată de Regie pentru modernizarea parcului auto. 

 

Uioreanu crede că aceasta este explicația pentru care RATUC nu a vrut să participe la licitația de transport din zona metropolitană. 

 

În plin proces de transformare din regie în societate comercială pentru a putea prelua și transportul metropolitan, RATUC recunoaște că două treimi din mașinile aflate în parcul auto au durata de exploatare ”îndeplinită sau depășită”. Probabil acesta motivul pentru care oficialii regiei nu s-au obosit să se înscrie la licitația pentru rutele de transport din zona metropolitană.

 

Știrea că RATUC solicită Consiliului Local Cluj-Napoca să-i aprobe instituirea unei noi taxe ne-a luat prin surprindere, mai ales când am aflat de ce este nevoie de acest nou bir impus clujenilor. Aceasta în condițiile în care toți cei implicați în problemele transportului local din municipiu, inclusiv primarul Emil Boc au susținut că regia are capacitatea de a deservi nu doar municipiul Cluj-Napoca, ci și rutele din zona metropolitană. Aflăm acum că flota RATUC este una învechită și că e nevoie de aproape 9 milioane de euro pentru a o înnoi!”, susține Horea Uioreanu.

 

Oficialul CJ Cluj susține că este grav faptul că ”în nota de fundamentare a proiectului nu se spune nimic despre faptul că RATUC are nevoie de autobuze în plus pentru a deservi noile linii de transport. Concret este vorba despre traseele spre Florești, Apahida, Ciurila și Feleacu, pentru care va fi nevoie de mijloace de transport noi, capabile să deservească zecile de mii de locuitori ai acestor comune. 

 

Cred că această solicitare, explicațiile detaliate privind starea tehnică a parcului auto, reprezintă cea mai bună dovadă a faptului că primarii din comunele aparținând zonei metropolitane au fost ”fentați” și că promisiunile privind preluarea de către regie a traseelor de transport în comun au fost doar păcăleli. Tot așa se justifică și faptul că înregistrarea noii companii la Registrul comerțului este tergiversată cu bună știință și rea voință!”.

 

Consilierii locali ai USL vor aproba acest proiect numai cu condiția expresă ca mașinile nou achiziționate să deservească și zona metropolitană. ”Concomitent, aleșii locali aparținând USL vor depune un proiect de hotărâre de consiliu local privind folosirea staţiilor RATUC de către operatorii de transport, pentru a facilita accesul locuitorilor din comunele limitrofe la locul de muncă. În schimb, operatorii de transport beneficiari ai acestei facilități vor achita un tarif de utilizare stabilit prin hotărâre de consiliu local.

 

Oricum, ne punem întrebarea dacă din banii cheltuiți pe celebrele tramvaie mov (achiziția fiind în atenția DNA!), nu se puteau cumpăra troleibuze sau autobuze pentru a deservi rutele din zona metropolitană. Că de liniile de transport în comun spre parcurile industriale TETAROM I și II se pare că nu poate fi vorba”, a mai adăugat Uioreanu.

 

RATUC instituie o ”taxă specială” pentru achiziția de autobuze și troleibuze noi

Comentarii Facebook