Miercuri 18 Decembrie

Scandalul de la CFR, in care sunt implicati si directorii Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca, face prima victima: clujeanul Emil Sabo


Directorul general al CFR SA, Emil Sabo, si-a dat vineri demisia din functie, dupa ce a fost trimis in judecata pentru o frauda de 700.000 de euro comisa impreuna cu directorii de la Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca si cu alte persoane din conducerea Cailor Ferate Romane.

Emil Sabo a fost trimis in judecata pentru fapte comise in 2005 si ocupa functia de director general al CFR SA din februarie. In 2005 el era angajat al firmei private SC Activ Invest SRL.

Procurorii DNA sustin ca firma la care lucra Sabo, Activ Invest, a fost folosita ca paravan pentru a creste pretul de vanzare al unor automotoare, cumparate din Germania si vandute prin Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca catre CFR Calatori cu un pret de 16 ori mai mare.

Potrivit procurorilor DNA, in intervalul martie - aprilie 2005, Remarul 16 februarie si SC Activ Invest SRL au vandut, la un pret supraevaluat, catre Societatea Nationala de Transport Feroviar (SNTF) "CFR Calatori" SA, sase automotoare cu remorca second-hand aduse din Germania. 

Tranzactia a fost "dirijata" de conducerea SNTF: directorul general Alexandru Noaptes, directorul adjunct la SNTF "CFR Calatori", Nacu Vanghele, si directorul tractiune la SNTF "CFR Calatori", Nicolae Iosub, care au fost si ei trimisi in judecata.

Automotoarele au fost cumparate din Germania la pretul de 120.000 de euro si vandute la SNTF "CFR Calatori" cu doua milioane de euro. Utilajele au fost cumparate din Germania in 11 aprilie 2005 de catre SC ICIM SA Arad si, in 17 august 2005, le-a vandut mai departe societatii Activ Invest SRL, pentru suma de 689.248 lei.

Doua luni mai tarziu, automotoarele au fost revandute catre SC Remarul 16 Februarie SA Cluj-Napoca, la pretul de 2.670.838 lei. In 21 octombrie 2005, inainte ca achizitia sa fie finalizata, societatea clujeana a vandut mai departe automotoarele catre Societatea Nationala de Transport Feroviar "CFR Calatori", contra sumei de 7.497.000 lei.

Procurorii DNA sustin ca pretul triplat a fost justificat prin lucrarile de reparatie si modernizare aduse automotoarelor, dar in realitate SC Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca nu putea sa faca acest lucru pentru ca nu avea certificatele necesare pentru desfasurarea activitatilor de modernizare si comercializare a automotoarelor si nici nu avea calitatea de furnizor feroviar.

Procurorii DNA au aflat ca reparatiile nu au fost facute si automotoarele nici macar nu au ajuns la SC Activ Invest SRL, ele ajungand direct la Remarul 16 Februarie de la SC ICIM SA Arad. Anchetatorii sustin ca SC Activ Invest SRL a fost folosita ca paravan pentru a justifica majorarea pretului.

Prejudiciul creat de SNTF "CFR Calatori" este de 2.823.882 lei, iar profitul realizat de SC Activ Invest SRL si SC Remarul 16 Februarie se ridica la 1.665.202 lei.

Pe langa directorul general al Remarul 16 Februarie au fost trimisi in judecata si Simona Florisca, directorul economic la SC Remarul 16 Februarie, Floarea Iancu, inginer in cadrul Serviciului plan, organizare, constatare la SC Remarul 16 Februarie, Emil Sabo, director general al SC Activ Invent SRL, Claudia Maria Urs, director economic la SC Activ Invest, Mitica Calin, administrator de fapt la SC Activ Invest.

Pentru recuperarea prejudiciului de 1,6 milioane de lei, procurorii au instituit sechestrul asigurator asupra bunurilor lui Nacu Vanghele, Muresan Vasile, Iancu Floare, Calin Mitica, Sabo Emil, Urs Claudia Maria.

Comentarii Facebook