Un avion Carpatair inghetat nu a fost lasat sa decoleze de la Cluj! Sambata, pilotul a vrut sa dezghete avionul cu matura
Un avion apartinand Carpatair nu a fost lasat sa decoleze de pe Aeroportul International Cluj pentru ca pune viata pasagerilor in pericol. Fuselajul era inghetat, dar pilotul a vrut sa plece oricum si sa nu plateasca serviciile de degivrare.
Directorul Aeroportului, David Ciceo, sustine ca avionul avea gheata pe fuselaj si compania Carpatair "s-a zgarcit" si a refuzat sa o indeparteze din lipsa de bani. "Trebuiau sa plece la oar 10.30, dar de la 10.00 pilotul a cerut autoritatii aeroportuare permisiunea de a se pregati de decolare. Nu i s-a permis acest lucru pentru ca fuselajul era inghetat. Am cerut sa faca degivrarea, o interventie de indepartare a ghetii cu lichid care costa 700-800 de euro, dar au refuzat. Au spus ca asteapta sa iasa soarele pentru a se dezgheta avionul. Dimineata, Wizz Air si Lufthansa au facut fara probleme aceasta operatiune", a declarat pentru Stiri de Cluj David Ciceo.
Acesta a mai adaugat ca, sambata, 15 octombrie, pilotul Carpatair a vrut sa degivreze avionul cu matura. "Sambata, au asteptat la fel pentru ca s-au zgarcit si nu au vrut sa plateasca. Pilotul a vrut sa curete cu matura avionul si pasagerii au contactat protectia consumatorilor pentru ca nu li se ofera serviciile platite. Autoritatea aeronautica poate lua masuri impotriva companiei", a mai adaugat Ciceo.
Directorul Aeroportului Cluj a dat ca exemplu tragedia aeriana din 1997 de la Verona, cand un avion apartinand Banatair s-a prabusit dupa ce pilotul a decolat cu avionul inghetat.
"La Verona, in 1997, a fost un caz similar. O cursa Banatair s-a prabusit si 50 de oameni au murit dupa ce pilotul a refuzat sa faca degivrarea si avionul a decolat. Autoritatile de acolo au gresit si, ca dovada, directorul aeroportului a fost condamnat la 3 ani de inchisoare. Sa fie clar: nu vom lasa sa plece de la Cluj-Napoca nicio cursa care are fuselajul inghetat", a mai adaugat David Ciceo.
Avionul Carpatair a fost scos pe pista si acum pilotul asteapta ca fuselajul sa se dezghete, ajutat de razele soarelui.
Conducerea Carpatair a anuntat ca va face plangere impotriva conducerii Aeroportului International Cluj pentru abuz in serviciu.
Vezi mai jos intreaga declaratie a companiei Carpatair...
Carpatair acuza conducerea Aeroportului Cluj de abuz in cazul avionului blocat pe pista
6 Comentarii
Nu inteleg de unde si pana unde comentatorii de pe acest site se erijeaza in specialisti in aviatie civila. In aviatie nu se merge pe "asa cred eu" sau "nu avea cum sa fie gheata".
In aviatie se sufla si in iaurt pentru ca nu e de joaca. Mai bine sa risipim 700 de euro decat sa avem un avion prabusit in centrul Clujului.
Nota bene. Azi… Citeste mai departe
daca avionul era in urma cestei probleme, in prabusire , toti cei care au comentat acest articol,posibili pasageri, oare ce mai ziceau acuma? cum pot sa comenteze astfel de cuvinte, cand cineva posibil le-a salvat viata....oameni fara credinta si fara intelepciune.
In plus fata de cele precizate, se poate spune ca dl Ciceo a sechestrat 41 de pasageri ai cursei Cluj-Timisoara fara a avea acest drept, autoritatea privind degivrarea avionului apartine numai si numai comandantului echipajului conform reglementarilor OACI. Avionul a stat de sambata, da, dar duminica au fost temperaturi pozitive, el s-a dezghetat, s-a… Citeste mai departe
la ora 10 nu avea cum sa fie gheata pe fuselaj, este exces de zel, este o razbunare a directorului Ciceo, anul trecut Carpatair a facut scandat, a si scris in presa ca solutia folosita este mult prea scumpa si ca se face risipa doar ca sa fie taxati, in conditiile care ei opereaza cu avioane de dimensiuni mici
Cursele Wizzair si Lufthansa mentionate in articol aveau plecarea programata la 05.45a.m., respectiv 06.05a.m. In acel interval orar era, intr-adevar, nevoie de degivrare, datorita conditiilor de temperatura din ziua respectiva. Insa pana la ora 10a.m. nu se mai punea problema de gheata pe fuselaj.
Acelasi lucru este valabil si pentru situatia creata… Citeste mai departe
am patit in state sa nu functioneze masinaria de degrivare, au dat telefoane, au imprumutat de la primarie, dar nici-un moment nu s-a pus problema sa porneasca inghetat. (cu menstiunea ca aeroportul respectiv avea 2 sau 3 masinarii din astea- la un trafic comparativ cu cel din Cluj)