Cum a ajuns trenul la Cluj? De la Cluj la Oradea se circula aproape la fel de repede ca acum - FOTO
Trenul a ajuns la Cluj în 1870, iar insistențele sașilor ardeleni au fost învinse de insistența clujenilor și a orădenilor.
”Continuarea liniei Budapesta - Szolnok a fost discutată timp de mai multe decenii: sașii ardeleni doreau continuarea spre Arad și Sibiu; orădenii și clujenii evident spre orașele lor.
Până la urmă ambele au fost construite: primul tren parcurgand distanța Oradea - Cluj în 6 ore si 30 minute (acum trenul face 4 ore), ajungea în vechea Gară în data de 7 septembrie 1870 la ora 12:30. Sinele construite atunci au fost încă în utilizare cel putin pană la mijlocul anilor 1990.
După 9 ani, în 1879, se face legatura cu linia construită dinspre București în Predeal, unde era granița de atunci. Se spune ca s-a purtat un lobby intens din partea proprietarilor de terenuri pentru ca trenul sa treacă pe la Campia Turzii în loc de Turda.
Clădirea actuală a Gării a fost terminată în 1902, pe baza planurilor arhitectului Pfaff Ferenc (care a mai proiectat și gara din Arad).
După electrificarea liniei Sighișoara Cluj, prima locomotiva electrica a ajuns la Cluj în 1984”, a explicat Andras Vajda, expertul grupului ”Amintiri din Vechiul Cluj”.
3 Comentarii
CFR e o sinecura. Toti angajatii sunt bugetari, pilele cuiva.
Igaz, de akkor még nem voltak pingvinek.
@Zoltán: viszont szöröstalpuak, sajnos, voltak okádásig....