Poftiți cu autobuzul ”preistoric” spre Florești! Linia 49 circula după Revoluție spre comuna de mărimea unui oraș - FOTO
Înainte de CTP Cluj, transportul era realizat de compania Fany, mult criticată de oameni, dar mai demult erau numai curse speciale.
Ei bine, linia 49, cursă specială, lega Cluj-Napoca de Florești, pe vremea în care comuna era numai un sat, cu 5000 - 6000 de locuitori.
”Odată cu comuna Florești, și transportul public spre și dinspre aceasta a evoluat simțitor”, precizează un pasionat al autobuzelor pe Pagina ”Muzeul de Transport Public Cluj-Napoca”.
Acum Floreștiul are peste 50.000 de locuitori, dar în realitate pot fi chiar 80.000.
Autobuzul din imaginea de mai jos este un Rocar DAC 112UDM, modelul standard de 12 metri, folosit pentru rute urbane și suburbane. Acesta a fost modelul de bază pentru toate modelele mai târzii, disponibile cu 2 sau 3 uși, construite între 1982 și 2000;
În anii 80 , ROCAR ( Autobuzul pe atunci) era singurul furnizor de autobuze, troleibuze si vehicule usoare de marfa din Romania, iar, cum importurile erau interzise sau restrictionate, vehiculele ROCAR erau predominante in Romania in domeniul transportului de marfa usoara și de persoane.
8 Comentarii
Sa nu va prind in manastur ca va sooog pe toti!!!!
@Dan manastur:
Traseul autobuzului 49 era până pe Bucium. In weekend frecventa autobuzului era foarte rar iar prețul unui bilet era cam cu 50% mai mare decât un bilet în oraș. La fel și abonamentul. Pentru 5 km prețul era f mare. Cu alte cuvinte - specula. Daca in casa erau 2persoane care aveau nevoie de abonament era mai rentabil cu mașina personală. Hai sictir RATUC!
cum sa fie preistorik daca era de pe vremea faina de aici: https://www.stiridecluj.ro/amintiri-din-cluj/foto-amintiri-din-vechiul-cluj-groapa-mosului-pe-vremuri-amintiri-amintiri-ce-vremuri-ne-amintim-cu-drag
Si acum e plin de rable verzi pe floresti.
Arata mai bine ca Saviem-urile de pe linia 30 cumparate second acum 20 de ani.
Nu era "cursa speciala" era linie ca oricare alta, circula destul de des in timpul saptamanii. La inceput pleca de la Bucium apoi s-a prelungit pana la Opera Maghiara. Eu am facut naveta la liceu (la Balcescu) cu linia 49. A circulat pana cand s-a dat contractul cu dedicatie pentru Fany
@georgian: Fany aia a facut mult rau transportului periurban din Cluj