Traficul din centrul Clujului avea ,,puțină aglomerație” încă de acum 65 de ani: ,,Cam acesta era decorul rutier urban în acei ani”
O imagine publicată de pasionații de fotografie surprinde o zi aglomerată din Cluj-Napoca, din anul 1959, din zona Sora.
Orașul nu este aglomerat doar de azi, de ieri, în fotografie se pot observa mai mulți oameni care așteaptă troleibuzul de pe linia 4, care circula între Piața Gării și vama Someșeni, actualul pod IRA. Pe lângă aceștia, alte câteva zeci de oameni se plimbă agale pe trotuar.
Pe carosabil, mai multe mașini și troleibuze, inclusiv un tractor, își vedeau de drum, într-o zi aglomerată care amintește, măcar puțin, de aglomerația și nebunia din traficul actual.
,,Puțină aglomerație în față la Sora. În imagine apare un troleibuz de pe linia 4, care făcea legătura între Piața Gării și vama Someșeni (actualul pod IRA). Aceasta a fost prima linie de troleibuz înființată la Cluj, în anul 1959,” au explicat, pe o rețe de socializare, pasionații de fotografie.
Secțiunea de comentarii a fost asaltată de răspunsuri lăsate de clujenii nostalgici:
,,Troleibuz TV-2E, Autobuz TV-20, tractor UTOS (probabil), FIAT 650, Skoda 1000MB, un Renault 16 în dreapta, un microbuz TV-4 în spate planul doi...cam acesta era decorul rutier urban în acei ani. Amintiri!”, a scris un bărbat.
,,Era mai bine înainte, simplitate bun simț, oame educați, buni la suflet, cuminți și caracter frumos….”, a răspuns un utilizator.
,,Linia de troleibuz din Cluj a fost prima dată înfiinţată în 1957, cu vehicule "bricolate" pe plan local, din vechi autobuze mici interbelice. Datorită slabei fiabilităţi şi a aglomerării peste măsură, circulaţia a fost sistată însă după scurt timp. S-a reluat abia după ce au devenit disponibile troleibuze noi fabricate la Bucureşti, adică din 1959,” a precizat un clujean.
5 Comentarii
Poza NU este sub nici o forma din anul 1959. Dupa masini si dupa tinutele oamenilor poza este de la inceputul anilor 70. In 1959 nu exista Fiat 850 , nici Skoda 1000MB !!
Îmi permit să adaug încă un indiciu de localizare în timp a imaginii. Dacă observăm cu atenție numărul de înmatriculare al autoturismului FIAT, vedem că acesta are structura de alcătuire în forma legiferată începând cu anul 1968, anul în care s-a trecut (s-a revenit) la organizarea administrativ-teritorială pe județe, pe tiparul grupelor de numere,… Citeste mai departe
Există câteva inexactități în text și comentarii, care pot fi corectate pentru acuratețea informației și corecta informare a generațiilor mai tinere de cititori.
Spre exemplu, în prim plan avem un Fiat 850, nu 650. Alături de Skoda MB 1000 care se vede și ea lângă primul troleibuz, aceste modele de autoturism au apărut pe piață în anii '60. Chiar… Citeste mai departe
Copacii aia au mai crescut, nu? Acum tin umbra buna vara.
Când scrieți articole nu vă verificați înainte să publicați ?
Fiat 850 a apărut în Italia prin 1965.Credeti că, clujenii își permiteau la acea vreme mașini noi din Italia