4 din 10 zboruri interne au avut întârzieri în luna august. Cele mai multe schimbări de program au fost pe aeroportul din Bucureşti
În perioada 1 iunie – 15 august, circa 40% din zborurile care au aterizat sau decolat de pe aeroporturile locale au avut întârzieri, iar 2% din zborurile programate au fost anulate în aceeaşi perioadă, potrivit datelor Eurocontrol.
Spaţiul public a fost inundat de situaţii şi imagini din aeroporturi cu pasageri furioşi cărora zborul le-a fost întârziat chiar şi ore sau cursa a fost anulată. Mai mult, nervii pasagerilor au fost şi mai mult întinşi odată ce au aflat că operatorii aerieni nu le oferă compensaţii, cazare sau masă, ci trebuie să se descurce, scrie Observator.
În urma anulării multor zboruri, în special de către compania Wizz Air, cel mai mare operator aerian de pe plan local, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului a îndemnat pasagerii afectaţi de zborurile cu probleme să se adreseze şi să facă sesizări Centrului European al Consumatorilor din România, adică o filială a Centrului European al Consumatorilor.
„Cetăţenii români pot sesiza Centrul European al Consumatorilor România atunci când întâmpină probleme cu un produs sau un serviciu achiziţionat dintr-un alt stat european; vor să ştie ce drepturi au în timpul unor călătorii în alt stat European; vor să depună o plângere împotriva unei companii europene, în vederea soluţionării problemei“, au anunţat reprezentanţii ministerului pe pagina de Facebook a Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului.
Centrul European a primit în perioada 1 iunie – 18 august 481 de sesizări de la cetăţeni români împotriva unor companii aeriene cu sediul în alte state membre ale Uniunii Europene. Cele mai reclamate companii au fost Wizz Air, Ryanair şi Lufthansa. „Consumatorii au sesizat: 41% anulări, 26% întârzieri, 10% alte probleme (legate de rezervări, check-in online, credite de zbor etc.), 5% refuz la îmbarcare, 3% bagaje pierdute“, spun reprezentanţii Centrului European.
Principalele cauze ale întârzierii zborurilor, spun reprezentanţii Eurocontrol, sunt reacţionare, adică întârzieri cauzate de sosirea târzie a aeronavelor, a echipajului, a pasagerilor sau a bagajelor din călătoriile anterioare, cât şi întârzieri cauzate direct de compania aeriană.
Aeroportul din Bucureşti, cel mai mare terminal după numărul de pasageri, a avut în perioada menţionată cele mai multe zboruri întârziate raportat la numărul de curse programate.
0 Comentarii