Administratorii Bolt România sunt în război cu greviștii de la Cluj. Conturile șoferilor Bolt au fost blocate abuziv
Compania Bolt a blocat conturile celor 500 de șoferi care sunt în grevă, pentru că cer tarife mai mari.
”Ne-au blocat tuturor conturile atat de clienți, cât și cele de șoferi parteneri...pana la 08 martie. Contul celui care a creat grupul de pe facebook a fost blocat definitiv. A fost contactat de către general managerul Bolt, fără rezolvare”, ne-a spus un șofer, sub protecția anonimatului.
Despre tarife, Bolt le-a explicat șoferilor că ”în ultimele 2 săptămâni au existat unele erori în calcularea prețului pentru curse, erori care au devenit evidente pentru noi săptămâna trecută, ca urmare a feedback-ului primit de la șoferi prin mesaje și a unui număr crescut de revizuiri de tarif în aplicație. Colegii noștri au lucrat la identificarea și corectarea codului din sistem care a dus la aceste erori și începând din această săptămână ar trebui ca aceste erori să nu mai apară”.
Tarifele Bolt, în viziunea companiei
Compania le-a explicat șoferilor că ”tariful unei aplicații de ride-hailing este stabilit cu scopul echilibrării cererii de curse primite de la clienți cu numărul de șoferi disponibili (oferta). Tarifele Bolt din Cluj-Napoca sunt cele mai mari din țară. Poți verifica tarifele Bolt pe https://bolt.eu/ro/cities/. Din toate studiile noastre reiese clar că orice creștere de preț are ca efect imediat diminuarea abruptă a cererii, adică mai puține curse pentru același număr de șoferi disponibili.
Un exemplu simplist: dacă la un preț de 10 lei / cursă ar exista 10 cereri, pentru un venit total de 100 lei, o creștere a prețului la 12 lei / cursă, chiar în condițiile unei scăderi proporționale a cererii, ar duce la un venit total de doar 96 lei. Câștigurile Bolt sunt calculate ca procent din valoarea cursei. Interesul nostru comun este să creștem valoarea generata de toate cursele Bolt iar asta depinde și de prețul curselor și de numărul lor.
În contextul restricțiilor de circulație determinate de pandemie cererile au scăzut oricum și în mod normal s-ar fi impus reducerea prețului. Am făcut tot posibilul să evităm acest lucru și am investit în discounturi pentru pasageri, astfel încât să primiți cât mai multe curse”.
Compania recunoaște că a primit mesaje care spun că tarifele Bolt sunt mai mici decât cele de taxi sau alte aplicații de ridesharing. ”Strategia Bolt și diferențiatorul care ne face să fim prima alegere în ochii clienților din Cluj-Napoca este tocmai faptul că suntem cea mai accesibilă opțiune de pe piață. Am avut însă întotdeauna grijă ca veniturile șoferilor, la finalul unei perioade de lucru, să fie mai mari prin plata timpului petrecut în cursă, tarif diferențiat mai mare pentru distanțe lungi și nu în ultimul rând, prin numărul cel mai mare de curse primite. Astfel: un șofer partener Bolt a câștigat în medie 3.3 lei/km în anul 2021 când luăm în calcul toate componentele cursei; în medie șoferii parteneri Bolt au câștigat în 2021 35 lei/oră ceea ce le-a adus o medie de 1.000 ron/săptămână (excluzând eventualele bonusuri); șoferii din top 10% din Cluj-Napoca au câștigat 1.800-1.900 ron/săptămână și 7.100 ron/lună în 2021
În plus față de cele de mai sus, șoferii noștri parteneri își pot suplimenta veniturile prin bonusul de recomandare (200 lei pentru fiecare șofer nou activat pe platformă până la sfârșitul lunii martie 2021). De asemenea, reluăm și programul de colantare pentru un număr limitat de mașini, cererea fiind în prezent mai mare decât necesarul”, mai precizează echipa Bolt România.
Șoferii Bolt spun că cei din companie mint
Șoferii spun că răspunsul Bolt a fost 90% neadevărat, nicidecum sa încerce sa remedieze conflictul care ia amploare. Aproape 500 soferi din Cluj nu lucrează efectiv pe aplicație. Ei au raspuns cumva sa ne spuna ca vina a fost a noastra”, a mai spus șoferul Bolt.
Vezi AICI ce pretenții au șoferii.
Numai la Cluj protestează 500 de șoferi Bolt, dar toată țara îi susține. ”Doar la Cluj suntem 500, dar pe grupurile de pe Facebook ne apreciaza toate orasele unde mai este Bolt, spunand ca ei raman sclavi si in conditiile nesigure, incerte... Adica problema noastra generala a fost in ultima perioada ca am ajuns sa avem curse de 4.2 km pe 10 lei, dadeam revizuire la tarif si robotii ne dadeau ca e calculat corect, dar nu era. Si sute de astfel de curse si de tarife de batjocura au dus la protest”, a mai spus șoferul.
Dacă ați surprins un eveniment care poate deveni o știre, ne puteți scrie pe Facebook, Whatsapp (0722804093) sau pe email (office@stiridecluj.com).
43 Comentarii
De ce sa protestati? Voi inca nu ati reusit sa realizati ca sunteti doar niste sclavi la bolt? Li se rupe lor ca va rupeti voi masinile. Singurii care au de castigat sunt clientii si compania nicidecum voi, care sunteti doar niste sclavi. Sa vedeti cand o sa trebuiasca sa va schimbati cotetele ca nu veti avea bani nici de roti. Faceti munca voluntara… Citeste mai departe
Haideți sa încetam cu comportamentul asta divizat, taximetriști vs ride sharing, bugetari vs privați, antreprenori vs salariați, pensionari vs angajați etc. De prea mult timp stam divizați, suntem cetățeni europeni și plătim accize și taxe la nivel european poate ca indiferent din ce categorie facem parte, a venit timpul sa și câștigăm la nivel european.… Citeste mai departe
@Andrei: ok. Atunci ca sa fie bine sa nu fie rau, patronii sa faca bine sa mareasca salariile la angajati in privat, statu sa dea afara bugetarii care taie toata ziua frunze la caini, parlamentarii sa renunte la imunitate si pensii speciale (de asemenea magistratii si armata/politia), ride-sharingul sa-si ia atestate de taxi si sa faca ITP-ul la 6 luni… Citeste mai departe
@Andrei: ****-o bugetarule!
no... am crezut ca reusesc sa castig mai mult, sa pot cumpara cauciucuri bune de la SH. Mai mere un an bembeul cu alea vechi.
::::)))))))))) spalatii pe creier numa atata pot
Eu mi-am sters aplicatia cand mi-am dat seama ca is labari... :)))
@kkk: te deranjeaza laba lu ala dar nu te deranjeaza laba ta. La cat o slefuiesti, nu ma mira ca comentezi aici.
a blocat contul la mine scarbele astea de la bolt. andi a dat imprumut 100 lei ca sa am de mancare. daca aveti ceva de lucru sunt disponibil. fac orice
Dupa ce ca mare parte din ei sunt doar posesori de permis departe de a se putea numi soferi au si pretentii la bani. Acest serviciu trebuie reglementat, iar soferii testati periodic. Am evitat de nenumarate ori Schumacheri de la Bolt in trafic, am evitat noaptea sofer de Bolt cu farurile stinse si asta pana cand am avut "norocul" ca unul din ei sa ma… Citeste mai departe
@BOLT: La fel de bine eviti si taximetristi daca e sa fim sinceri, macar la Bolt au masini rezonabile si mai ales in general curate
@a la cluj: da... la bolt nu tre sa plateasca o gramada de bani pt o licenta.
Nu dai o gramada de bani pe licenta dar calculeaza si tu cati bani platesti comisioane la Bolt. Si vezi ca de fapt tu in fiecare an platesti cate o licenta aproape. Asta nu vezi?
Intr un cuvânt au spus mucles sclavilor ca de mai deschideți gura va executăm, nu aveti dreptul sa aveti pretentii
Oameni buni, cautati sa intalegeti sensul termenului de " Ridesharing ".
Aceste platforme ar trebuii sa aibe ca scob reducerea costului deplasarii pentru sofer, adica daca am de mers dintr-o parte in alta a orasului caut un pasager cu traseu aproximativ compatibil care va platii o suma cat sa acopere carburantul.. sau parte din el.
Nu e normal… Citeste mai departe
@Marius G.: bolt, uber sunt taxi, nu ridesharing. Ridesharing presupune ca cel cu masina are un drum din punctul a in punctul b si ca sa nu mearga singur, mai ia pe cineva. Bolt, uber, nu sunt deloc asa. Inafara ca nu au standuri, sunt exact ca taxi.
Asta a fost singurul mod in care au reusit taximetristii sa se inmulteasca. Daca nr taximetristilor… Citeste mai departe
ș"oferii din top 10% din Cluj-Napoca au câștigat 1.800-1.900 ron/săptămână și 7.100 ron/lună în 2021" ... astia au bagat ca eroii cate 16 ore pe zi 7 din 7....plapyma in portbagaj si atipeau la semafor. cu astia esti in siguranta ca pe un teren minat
Cursa taxi normal dus 8 ron...cursa Bolt retur 25 Ron( luat tot taxi normal retur 14 ron). Cum se gandesc ei ca au tarife mici?
Daca nu va convine si vreti sa traiti bine, faceti ceva ce nu poate sa faca toal lumea (adica sa sofeze). Spre exemplu, puteti sa va faceti neurochirurgi.
@Gigel: sau prostituat ca si tine.
alegeti taxi,este 100% romanesc
Un exemplu ca in ziua de azi nimeni nu iti da absolut nimic doar iti da impresia si te mani****ază cu idei ca totul este foarte bine si noi suntem aici să vă facem fericiți dar de fapt scopul este să iti ia cat mai mult din puținul pe care îl ai, să te exploateze, sa te folosească iar când nu mai poti fi exploatat te arunca ca pe o cârpă jegoasa la… Citeste mai departe
Ridesharing nu e un serviciu, e ...asa ca sa descongestioneze traficul. Deci daca nu va convine nu mai luati autostopistii. Umblati singuri in masina si gata.
Nu plaresti taxe si autorizatii, nu ai drepturi. Gura mica sclavilor!
@ : au transformat ei asta in serviciu, nu inteleg oricum scopul.
@ : Ridesharing este Taxi, acealsi ca.ca.t. Fara stand de clanta.
@aaa: si fara drept ce circulatie pe banda Bus de pe Titulescu
Voi, soferii Bolt, nu sunteti altceva decat niste proteze ale societatii. Niste neica nimeni ratati, caci in ziua de azi oricine e in stare sa ajunga mai mult decat un sofer. Hai taceti din gura si plimbati ursul! Cineva care v-a angajat isi bate pooouuula de voi si rade cu lacrimi de prostia voastra! Angajati-va mai in alta parte ca sunteti fomisti… Citeste mai departe
@Bulangiul: unde sa se angajeze? ei au diplome de bisnitari,ciubucari,valutisti..etc.
Sa moara de foame din partea mea. Nimeni nu ii obliga sa nu faca studii si sa ajunga bugetari ca mine. Sa ramana niste parliti, ca atata i-a dus capul. Vai de mamuca lor. Trebuie sa fie si cioflingari, nu numai oameni cu carte descurcareti.
@Nelu Santinelu: ma prostanule. la bolt au ajuns sa lucreze oameni cu scoala, actori, muzicieni, carora pandemia le-a dat viata peste cap. esti un dobitoc, trag pamant pe tine !
@handi: zi bolt, taxi si traje apa....sunt meserii pe lumea asta unde carte multa nu se cere, prost sa fi si sa ai putere....
@handi: la bolt is doar scursurile societatii, cunosc si eu 3 si am si un vecin iesit de 1 an din puscarie face bolt
Evolutie! Repetati dupa mine: E-VO-LU-TI-E! Atunci cand te certi cu o aplicatie. Atunci cand pur si simplu nu ai o persoana de contact pe care sa o scuipi in fata. Atunci cand deschizi tichet sau trimiti mail, si primesti un raspuns de 2 bani. Atunci cand softul si algoritmul stabileste cine primeste cursele. Atunci cand un sef de care nu ai auzit niciodata,… Citeste mai departe
Ar trebui sa pupați mana la bolt ca va da de mancare, ari vazut cu ce preturi vin FreeNow ?! Tot prostu isi zice antreprenor cu o tigaie in parcare si un ghiozdan in spate.
Asa e cand esti sclav pe plantatia Bolt si depinzi de aplicatie. Cont blocat si esti somer. Nu ai nicio siguranta pe termen lung.
Sustin sefii Bolt!! Sunt fan!
PS: saraciile care iau taxi ca face 8 lei de la iullius in sopor , ca la bolt e minim 10 lei sa caute alternative.
am lucrat 1 an degeaba ... bolt = munca in folosul comunitatii
Cred ca titlul corect la acest articol ar fi: "Cand iti dai seama ce faci cu doar 2 clase..."
"ride-hailing"
TAXI BAAAAA
Dar da, sclavie moderna e asta
Au dreptate soferii bolt... sunt sclavii aplicatiei, muncitori voluntari mai degraba si nu au ce sa faca decat sa se angajeze ( legal, nu ca la ridesharing ) in alte domenii, cu atat mai mult cu cat reprezentantii aplicatiei bolt recunosc ca duc o politica de marketing doar pentru acapararea clientilor, si ca nu le pasa de costurile de administrare… Citeste mai departe
@io: ai vazut de ce boboru e PSBTHLIM....au crezut ca-s multi si fac ceva, adevaru e ca-s multi dar prosti...
@io: nu e serviciu de taxi, e ridesharing, adica iei ocazional oameni in masina in drumurile tale zilnice, oameni ce se incadreaza in traseul tau
@bula: footalau mai esti ! LGBT