Amendă de 2 milioane de euro pentru Mega Image! Consiliul Concurenţei i-a sancţionat pentru informaţii inexacte privind preţurile


Consiliul Concurenţei a sancţionat Mega Image cu amendă în valoare de 10,08 milioane lei pentru furnizarea de informaţii inexacte privind preţurile unor produse de bază, precum uleiul de floarea-soarelui, conform unui comunicat, citat de Agerpres. 

Autoritatea de concurenţă a solicitat marilor retaileri, în cadrul unei cercetări de piaţă, o serie de informaţii referitoare la preţul mediu săptămânal de achiziţie şi de vânzare la raft pentru anumite produse de bază şi a constatat că există anumite neconcordanţe în răspunsul transmis de Mega Image, se menţionează în comunicat.

Spre exemplu, în cazul preţului mediu lunar al uleiului de floarea-soarelui de 1 litru, din prima parte a acestui an, rezultă că Mega Image practica cel mai mic preţ la raft dintre retailerii analizaţi, de 3,69 de lei/litru, preţ afişat şi în aplicaţia Monitorul Preţurilor. Produsul nu se regăsea, însă, în magazine la preţul indicat, notează sursa citată.

Prin transmiterea de informaţii greşite, Mega Image a indus în eroare autoritatea de concurenţă, dar şi consumatorii care folosesc Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare pentru a afla unde pot găsi preţurile cele mai mici pentru produsele dorite. Am sancţionat compania pentru nerespectarea procedurilor impuse de lege şi, de asemenea, vom fi atenţi ca românii care utilizează platforma online să aibă acces, în continuare, la preţurile corecte transmise de companii", a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Decizia de sancţionare va fi publicată pe site-ul autorităţii naţionale de concurenţă, după eliminarea informaţiilor cu caracter confidenţial. Mega Image face parte din grupul olandezo-belgian Ahold-Delhaize şi are în România circa 11.000 de angajați şi peste 920 de supermarketuri şi magazine de proximitate.

Comentarii Facebook