Americanii de la Bechtel pleaca pe "ascuns" din Romania EXCLUSIV
Compania americana Bechtel isi mute utilajele de pe santierele Autostrazii Transilvania la alte doua proiecte castigate in Oman si Kosovo.
Utilajele mutate provin de la camp -urile din Savadisla si Chiribis, judetul Bihor. "In ultima luna au plecat de la Savadisla circa 50 utilaje de mare tonaj, folosite in interiorul camp -ului pentru a muta traversele de beton. Au venit si ne-au spus ca pleaca spre Kosovo pentru ca aici nu prea mai sunt sanse sa reia lucrul", a declarat primarul comunei Savadisla, Tamas Gebe.
Oficialii companiei Bechtel recunosc faptul ca utilajele sunt mutate pe alte santiere din Oman si Kovoso, dar au spus ca Autostrada Transilvania nu va fi abandonata.
Realitatea ii contrazice, mai ales ca utilajele din cele doua camp -uri sunt mutate pana in portul Constanta de catre o firma din Campia Turzii, iar de acolo sunt incarcate la bordul unor nave de transport si duse in Kovoso si Oman.
In Kosovo, asocierea "Bechtel-Enka" a castigat licitatia pentru a construi autostrada Vermice-Prishtine-Merdare, care leaga Kosovo, Albania si Serbia.
Autostrada va avea 117 kilometri si va costa circa 800 de milioane de dolari. Termenul de finalizare este de 36 de luni, iar finantarea este asigurata in proportie de 60% din fonduri europene, iar restul de 40% din bani americani. Drumul va face legatura cu Albania, dar si cu Serbia, prin zona de nord.
Utilajele din Romania vor ajunge si in sultanatul Oman, unde Bechtel va construi un nou terminal de pasageri la Aeroportul International Muscat, care va avea o capacitate de 12 milioane de pasageri pe an.
Reprezentantii Bechtel sustin ca viitorul proiectului romanesc este incert, pentru ca pana acum la discutiile avute cu Guvernul Boc nu au fost prezentate garantii clare ca lucrarile vor continua pe Autostrada Transilvania.
Surse din cadrul Bechtel sustin ca Guvernul roman a propus concesionarea santierului Gilau - Bors pe o durata de 30 de ani companiei americane, care sa asigure si finantarea. Propunerea ar fi fost, insa, respinsa.
Senatorul PNL Cluj, Morea Uioreanu, a declarat ca bugetul alocat in acest an de Guvernul Boc pentru Autostrada Transilvania este de 35 de milioane de euro, in conditiile in care numai datoriile catre compania americana sunt de 150 de milioane.
3 Comentarii
extraordinar!
romanul este natia cea mai proasta si oarba de pe planeta.... vise americane post- revolutie cu decapotabile si casute construite cu pereti de carton... o natie de dobitoci care spera sa castige la loto intr-o zi si injura scuipand semintele de floarea soarelui, la gura garajului ca le merge rau!
cum puteau sa spere oamenii ca… Citeste mai departe
Sa mergem in Kosovo. Ei vor avea autostrada.Noi ramanem cu ciotul asta pe care il avem
Da...la altii se poate construi cu 6 milioane de Euro/km....si mai ales cu 60 % fonduri europene...la noi de ce nu se poate mai D*BIT*CILOR. ***a-va pw8la de hoti imp8titi ce sunteti....gunoai* ordinare........