Duminica 22 Decembrie

ANAF verifică influencerii care se laudă cu câștigurile lor, pentru a vedea dacă plătesc impozitele


Influencerii pot câștiga de la câteva sute, până la zeci de mii de euro pentru o postare, ceea ce îi ajută să câștige milioane de euro pe an.

De exemplu, cele trei firme ale lui Dorian Popa au avut afaceri nete de peste 3,3 milioane de lei în 2022. Artistul a declarat că în cea mai slabă lună a câștigat în jur de 40.000 de euro, iar în lunile bune acest venit se dublează.

Firma Adelinei Pestriţu, care are în paralel și un magazin de haine, a avut o cifră de afaceri netă de 1,9 milioane de lei în 2022, în timp ce Andrei Şelaru, cunoscut sub numele de Selly, a înregistrat prin compania să afaceri de 770.000 de lei în 2022.

Alexandru Negrea, specialist social media: ”Mircea Bravo la Cluj, care a făcut cam 3 milioane, influencer plus producător de filme. A făcut un film. Silviu Faiăr - 250 de mii de lei anul trecut. Au comunități foarte mari și pare că influncerii care comunică intens pot influenţa decizia de cumpărare a multor persoane, pentru o companie – îşi poate crește considerabil vânzările – sunt bagați în campanie media cu scop de vânzare – poate să îți schimbe percepția asupra brandului”, a spus acesta, conform știrileprotv.ro.

ANAF a luat în vizor 31 de firme și au descoperit nereguli în 17 companii. Autoritățile au găsit sume suplimentare de plată de aproximativ 1,2 milioane de lei. Asta înseamnă că fie nu și-au declarat corect veniturile, fie au susținut că au cheltuieli mai mari.

Potrivit datelor ANAF, sunt peste 150 de creatori de conținut, persoane fizice, care au obținut venituri de peste 150 de milioane de lei. Cea mai mare sumă încasată de o persoană a ajuns la 6,1 milioane de lei, obținută pe parcursul a cinci ani. 

Pentru a nu fi penalizate, toate persoanele care obțin venituri din postări pe Facebook, Instagram, TikTok, Youtube și nu au firmă trebuie să completeze declarația unică. De curând, ANAF a lansat inclusiv webinarii specifice pentru creatorii de conținut.

Comentarii Facebook