Sambata 2 Noiembrie

Angajații din sistemul de sănătate publică vor primi vouchere de vacanță. Guvernul a luat decizia pentru a evita noi valuri de nemulțumiri


Guvernul a decis să ofere vouchere de vacanță unei noi categorii de angajați români. Este vorba despre angajații din sistemul de sănătate publică, iar măsura vine imediat după detensionarea situației din învățământ și are menirea, probabil, de a evita noi valuri de nemulțumiri.  

Voucherele de vacanță vor fi plătite din bugetul de stat prin transferuri către bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate.

Angajații din domeniul sanitar au intrat în grevă japoneză în data de 7 iunie, însă amenință cu greva generală. Până în acest moment, această categorie nu beneficia de vouchere de vacanță, și asta pentru că unele unități sanitare sunt finanțate direct de la bugetul de stat, iar altele au ca asociați consiliile județene și primăriile.

Ministerul Sănătății a venit, în urma negocierilor, cu o ordonanță prin care toți angajații din sănătate să primească vouchere de vacanță decontate din bugetul de stat.  

Acordarea voucherelor de vacanță la nivelul unităților sanitare publice nu s-a efectuat în mod unitar, fapt care a generat discriminări între salariații diferitelor unități sanitare din sistemul sanitar public. 

Astfel, în unele unități sanitare personalul din cadrul UPU, CPU, medicii rezidenți, personalul de cercetare etc. au beneficiat de vouchere, fiind finanțați integral de la bugetul de stat, în timp ce personalul medico-sanitar, TESA, personalul de deservire etc. nu a beneficiat de acest drept, neavând aceeași sursă de finanțare”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de ordonanță de urgență, potrivit DCNews.  

Comentarii Facebook