Angajații români vor să afle dacă primesc vouchere de vacanță încă din anunțul de angajare


Datele unui studiu de piaţă publicat marți arată că angajaţii din România consideră voucherele de vacanţă un beneficiu extra-salarial foarte atractiv pe care şi-ar dori să-l regăsească mai frecvent în oferta de angajare.

În acelaşi timp, multe dintre companii fie nu au resursele necesare să îl ofere, fie au neclarităţi despre cum poate fi implementat.

„Voucherele de vacanţă sunt un beneficiu extra-salarial care a dovedit în timp un impact real pentru cei care l-au primit. Cu siguranţă, acestea sunt un instrument esenţial pentru redescoperirea României ca destinaţie preferată de vacanţă. În plus, sumele alocate prin voucherele de vacanţă sunt un impuls relevant pentru sectorul de turism românesc, iar un studiu realizat la nivelul Ministerului Finanţelor arată că unităţile de turism care au optat pentru acceptarea voucherelor de vacanţă au înregistrat venituri mai mari cu 9% şi au angajat în medie 4,9% mai mulţi salariaţi", a explicat Elena Pap, preşedinte al Asociaţiei Profesionale a Emitenţilor de Tichete (APET), potrivit unui comunicat al celor două organizaţii.

Datele colectate de studiul desfăşurat de APET în parteneriat cu APT arată că, în România, unele companii aleg să nu ofere vouchere de vacanţă pentru că nu au resursele necesare. Deşi un beneficiu avantajos din punct de vedere fiscal, oferirea de vouchere presupune un cost semnificativ care trebuie susţinut de companie din resurse proprii. Totuşi, trendul în rândul companiilor private este unul semnificativ crescător, de la an la an. Conform studiului, în cazul companiilor care au ales să ofere vouchere de vacanţă angajaţilor, beneficiul cel mai important a fost cel fiscal. Avantajele fiscale conferă un cost mai mic şi, în egală măsură, creşterea şansei ca angajatorul să îşi poată permite oferirea acestui beneficiu, se precizează în comunicat.

Mai mult, companiile consideră că scoaterea impozitului de 10% poate ridica atractivitatea beneficiului, în contextul includerii şi taxării cu CASS 10%.

De cele mai multe ori, sumele pe care angajaţii le primesc prin voucherele de vacanţă nu acoperă un sejur complet. Sumele acordate sunt, în medie de 2.200 de lei pe an, de aceea, angajaţii îşi doresc să le fie acoperite integral costurile pentru concediu. În medie, angajaţii îşi doresc ca sumele oferite prin voucherele de vacanţă să acopere un sejur de 5 zile pentru o familie de trei persoane (doi adulţi şi un copil), care să includă cazare şi masă într-o unitate de nivel mediu.

„Oferirea de vouchere de vacanţă are efecte asupra comportamentului angajaţilor, astfel că cei care preferă destinaţii în afara ţării adaugă şi o vacanţă în România, pe care o plătesc cu vouchere. În acelaşi timp, angajaţii care mergeau oricum în concedii în România folosesc acum voucherele pentru a acoperi cât mai mult din costul total al concediului. Cel mai mare impact este asupra angajaţilor pentru care primirea de vouchere de vacanţă înseamnă acces la cel puţin o vacanţă pe an, dar ele contribuie şi la creşterea numărului de nopţi petrecute într-un sejur, un număr mai mare de călătorii sau sporirea calităţii unităţilor de cazare alese", subliniază comunicatul, potrivit Adevărul

Comentarii Facebook