Vineri 22 Noiembrie

Arhitectul șef al județului: De la Cluj la Turda ajungi mai repede decât de la Cluj la Florești. Construcțiile sunt la 500 de euro / mp


Claudiu Salanță, arhitectul șef al județului Cluj, a spus că un oraș ca Turda trebuie să fie stimulat să crească, deoarece se ajunge mai repede acolo, decât la Florești.

Turda nu are arhitect șef și o zi pe săptămână sunt arhitect șef de Turda, de patru luni de zile. Am constatat un mega potențial și acolo. 

Turda și Câmpia Turzii au ambele potențial. Turda este renumită pentru salina, cu peste 600.00 de vizitatori, și sunt și Cheile Turzii. Trebuie acum să întrețină turiștii acolo. Să nu stea acolo numai o jumătate de zi. Sunt proiecte de peste 300 de milioane de euro aduse acolo și se va schimba mult.

În Cluj-Napoca a contat părerea publică. Comunitatea a înțeles că vocea ei contează. Nu poți numai tu ca administrație să faci totul.

La Turda se încearcă ca spațiile verzi dintre blocuri să fie amenajate de Primărie și apoi gestionate de administrațiile de proprietari.

Mă uit la Cluj, avem Florești la 7 km și avem Turda la douăzeci și ceva de km. Dacă mă uit și o să ajungem, dacă nu am ajuns, să nu mai calculăm distanțele în kilometri, ci în timp.  Azi de la Cluj la Florești fac mai mult decât fac de la Cluj la Turda. 

Am verificat că în Turda găsești monumente istorice la prețul de 500 de euro pe metru pătrat, în condițiile în care în Cluj-Napoca sub 2000 de euro nu găsești. Cred că acesta este scopul, să aducem aceste orașe la nivelul Clujului, în pofida altor zone mai apropiate, dar care nu îți oferă o calitate a vieții necesară. Aici sunt orașele suport. Nu poți să ai numai un vârf de lance și restul să rămână jos, pentru a împărți bunăstarea”, a explicat arhitectul șef al Clujului, Claudiu Salanță.  

Arhitecții vorbesc despre faptul că viitorul este al orașelor mici și mijlocii, care vor crește mult în următorii ani.

Gherla, ar putea fi o propunere pentru titlul de Capitală Europeană a Culturii: Aș vrea ca Gherla să aibă această șansă

Comentarii Facebook