Autostrada Transilvania poate fi făcută numai în concesiune. TAXA este singura SOLUȚIE - VEZI cine declară

 

Autostrada Transilvania va fi făcută numai în concesiune, pe banii băncilor, deoarece statul nu își permite să se îndatoreze pentru Transilvania.

 

În acest moment, singura posibilitate pe care o explorăm de finanțare pe fonduri europene este partea de la Suplacu de Barcău - Borș. Există o facilitate de finanțare a tronsoanelor transfrontaliere. Eventual există o posibilitate de finanțare. O explorăm.

 

În rest nu rămâne decât concesiunea. Trebuie să refacem studiile de trafic și să facem altele cum se mută traficul când ai autostrada”, a spus la Cluj Dan Șova, ministrul Delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Național și Investiții Străine.

 

Șova a explicat că ”dacă o autostradă costă, spre exemplu, un miliard de euro, UE spune că 490 de milioane dă statul, iar 510 milioane dă privatul. Dacă statul dă mai mult intră pe deficit bugetar, dacă dă mai puțin e ok. Cheltuielile sunt construcție, proiectare, întreținere și o marjă de profit. Acești bani trebuie scoși de undeva.

 

Banii se scot din taxă. Ideal ar fi să scoatem toți banii din taxă. Problema este că ce nu recuperăm din taxă, pentru că nicio autostradă construită pe concesiune nu și-a recuperat banii, completăm de la bugetul de stat. Problema este că statul nu poate contribui cu mai mult de 49% din valoarea totală a proiectului”, a spus Șova.

 

Ministrul a precizat că trebuie implicate și Consiliile Județene și primăriile de pe traseul autostrăzii.

 

Comentarii Facebook