Banca Transilvania a emis primul #WhitePaper în care prezintă cum va dezvolta plățile online. Acestea au explodat în pandemie
Banca Transilvania realizat un prim White Paper, un document prin care informează clienții despre situația actuală, dar și ce va aduce viitorul. Aici, BT mizează pe plățile online, pe wallet -ul BT Pay și mai puțin pe cash și metodele tradiționale.
”S-au schimbat obiceiurile de consum, aspect redat de numărul de carduri înrolate în diferite aplicaţii, cu evoluţii notabile ca și tranzacționare într-o perioadă foarte scurtă, martie-aprilie versus ianuarie - februarie: +110% pentru cumpărături de la retailerii de fashion; +90% în aplicaţia de plată de facturi Pago, +75% pentru food order; +50% pentru aplicaţii de gaming, dar şi -70% pentru website -urile de călătorii (bilete de avion, hoteluri), respectiv -30% pentru aplicaţii de ridesharing. De asemenea, una din trei tranzacții din aprilie au fost făcute online;
Primul pas pentru micii antreprenori, care s-au adaptat rapid noului context, privind soluţia de acceptare online a cardurilor: deşi impactul pandemiei în mediul fizic a fost semnificativ (peste 50% din comercianţii cu POS-uri au închis locaţiile fizice în această perioadă) a crescut rapid numărul comercianţilor care s-au îndreptat către soluţiile de acceptare online a cardurilor (în aproximativ o lună am acomodat peste 300 de noi clienţi pe eCommerce), parte din transformarea modelului de business din onsite, în online.
Cardul folosit omnichannel: a crescut numărul de clienţi BT care folosesc cardul atât fizic, cât şi prin BT Pay/Apple Pay, Fitbit Pay sau Garmin Pay”, se arată în documentul citat.
Ce pregăteşte Banca Transilvania pentru clienţi
- Înlocuirea soluțiilor clasice de SMS OTP sau parola utilizate la autorizarea tranzacțiilor online cu soluții biometrice, disponibile direct în BT Pay;
- Opţiunea Invite a friend în BT Pay pentru a facilita înrolarea rapidă în mediul BT Pay a persoanelor care dorim să cunoască experienţa unui nou mod de a face banking;
- Plăţi cu cod QR – am identificat use case-uri multiple, bazate în principal pe aducerea în ecosistemul de acceptare de plăţi a acelor comercianţi mici pentru care instalarea într-o primă etapă a unui POS fizic nu este prima alternativă;
- Cardul virtual în BT Pay – deoarece cardul digital, lansat în perioada pandemiei, a prins deja tracţiune, el fiind echivalentul cardului fizic şi un pas natural în aplicatia BT Pay, vom veni complementar cu aceste carduri virtuale (originate instant), cu ciclu de viaţă mai scurt şi utilizate în principal pentru nevoi specifice, de exemplu înrolarea pe un site, unde clientul nu găseşte confort în a înrola cardul principal;
- Reemiterea cardurilor digitale direct în BT Pay sau upgrade-ul la un card superior, cu beneficii mai multe;
- Posibilitatea instalării BT Pay pe smartphone-uri fără NFC, aşa încât clienţii care au astfel de telefoane să poată beneficia de opţiunile oferite de aplicaţie (mai puţin plata contactless);
- Un nou hub pentru cumpărături online, cu branduri care lucrează cu BT, #InMişcare.
Estimări pentru piaţa de payments din România
- Vedem oportunităţi extraordinare pentru clienţi privind mobilitatea, apetitul şi deschiderea pentru bankingul de la distanţă, accesarea de noi produse şi servicii.
- Omnichannel-ul, abordarea complet integrată prin care clienţii au o experienţă unitară de cumpărături online şi onsite, va prinde tot mai mult teren tocmai pentru că oamenii fac tot mai mult banking prin telefon, laptop sau calculator.
- Cardul fizic “se va dematerializa”. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice,respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.
- Antreprenorii vor face şi mai mulţi paşi spre business -uri online prin introducerea a noi canale de distribuţie, pentru care vor apela la soluţii de acceptare a plăţii online sau card on delivery.
Banca Transilvania estimează că viitorul plăţilor şi al cardurilor este în zona digitală, cu trecerea de la servicii de plată spre experiențe de plată. ”La Banca Transilvania suntem pregătiţi să continuăm să contribuim la construirea acestui viitor. Avem deja clienţi care folosesc cardurile digitale în BT Pay înainte să le aibă în format fizic. Avem peste 100.000 de clienţi care folosesc atât mobile banking, dar şi BT Pay şi Apple Pay, complementar. Tendinţa va accelera pentru că tot mai mulţi clienţi vor avea acest comportament omni-channel, dar şi pentru că la BT vom lansa accelerat noi funcţionalităţi care vor schimba user experience-ul. Vom contribui la educaţia şi cultura digitală a celor care lucrează cu noi.
Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online -ul s-a schimbat: oamenii s-au adaptat, au încercat, au avut curaj, curiozitate şi deschidere, contribuind - alături de comercianţi, de instituțiile financiare și schemele de plată, în calitate de facilitatori - la crearea unei noi fundaţii pentru viitorul plăţilor”, se mai arată în WhitePaper.
2 Comentarii
Super, poate asa ne tinem si noi tinerii acasa, mai multi bani pentru noi.:)
Dar, cu comisioanele ce facem? Ca sunt de 5 ori mai mari ca in Germania.
Bancile umbla doar dupa banii din buzunarele altora, ca bancherii nu sunt in stare sa produca nimic. Bancile sunt niste paraziti care ar trebui sa dispara. Dobanda=camata si ar trebui pedepsita prin lege cu inchisoarea pentru toata lumea, bancile nu ar trebui sa fie exceptate.