Bătaie de joc și la Lidl Cluj! Protecția Consumatorilor i-a prins cum fură la cântar și a închis 3 magazine: ”Lidl este corigent la cântar și nu numai!”


Protecția Consumatorilor Cluj a controlat 15 magazine Lidl și au dat amenzi record, de 321.000 de lei. Trei magazine au fost închise de tot, până când nu repară tot ceea ce nu funcționa.

La trei magazine se ”ciupea” la cântar, anunță inspectorii.

Au fost verificate  cele 15 locații din județul Cluj, iar în urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancțiuni:

- 15 PVCC prin care au fost aplicate 44 amenzi contravenționale în valoare de 321 mii lei și 8 avertismente

- oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme, în valoare de peste 6.000 lei

- oprirea temporara de la comercializare a produselor neconforme, în valoare de peste 20.000 lei

- oprirea temporara a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru 3 puncte de lucru 

- propunerea emiterii deciziei de încetare a practicii comerciale incorecte pentru 3 unități.

Ciupitul la cântar” a devenit o formă de comerț. Ciudat este că niciodată nu se gândește nimeni să adauge un pic, astfel că totdeauna iese în pagubă consumatorul! Dacă știi că procesul tehnologic scade cantitatea, cum se întâmplă că nimeni nu pune puțin în plus, pentru a preveni scăderea! Lidl este corigent la cântar și nu numai!”, a declarat Horia Constantinescu – președinte ANPC. 

Dintre cele mai importante abateri constatate de echipele de control, menționăm:

- comercializarea unor produse alimentare cu diferențe de gramaj față de cel menționat pe ambalaj

- nerespectarea regimului promoțiilor (comercializarea la bucată a unor produse  care erau destinate vânzării multi-pack, având menționată și reducerea corespunzătoare pe pachet; lipsa produsului de referință la raft pentru a rezulae avantajul specific al prețului pachetului promoțional; lipsa mențiunilor referitoare la data de debut a campaniei de reduceri) 

- utilizarea, în zona Gastro, a pâinii neambalate păstrată în lăzi din plastic, neigienizate

- folosirea unor camere de frig cu depuneri masive de gheață 

- comercializarea unor produse alimentare cu ambalaj depreciat sau cu acumulare de lichid în amabalaj

- comercializarea unor fructe si legume cu modificari organoleptice sau de o calitate inferioară, la raft fiind menționată calitatea I

- condiții de depozitare și igienă necorespunzătoare, cu reziduri și rugină, surplus de gheață, reziduuri pe paviment, agreagate de refrigerare neigienizate, depozitarea produselor în spațiul destinat în temperatura neconforma 

- comercializarea unor produse fără a avea menționat pe eticheta de la raft prețul pe unitatea de măsură

- lipsa mențiunilor referitoare la ingredientele produselor și la valoarea nutrițională a acestora, pe etichetele produselor din zona de panificație 

- folosirea, în zona de panificație, a unor tăvi cu grad avansat de arsură, a unor stative pentru tăvi și a unor rafturi metalice cu grăsime arsă și mizerie

- utilizarea, în magazin a unor coșuri de cumpărături neigienizate corespunzător

- folosirea unor spatii de refrigerare si de congelare neigienizate, cu praf, resturi alimentare, impurități,  cu ventilatoarele de la agregatele de răcire cu depuneri masive de praf, impurități, rugină, gheață 

- comercializarea unor jucării fără a avea menționate pe etichetă avertismentele legate de utilizare 

- comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită 

- comercializarea unor produse cu traducere incompletă a elementelor de identificare sau fără a avea menționată compoziția fibroasă, pe etichete 

- prezentarea la vânzare a unor produse de panificație ca având în compoziție ingrediente superioare (ciocolată) în raport cu cele reale (cacao și uleiul vegetale).

Comentarii Facebook