Boc își asumă realizarea drumului expres Tureni - Autostrada Transilvania: ”Vom avea o descongestionare masivă a traficului”
Primarul Emil Boc a scos din tolbă o nouă promisiune că traficul din Cluj-Napoca va fi rezolvat. Cu Metroul și Centura Metropolitană abia în fază de licitații și hârtii, edilul Clujului promite că drumul expres de la DN1 spre Autostrada Transilvania va rezolva problema traficului de tranzit.
Practic acest drum va funcționa ca o centură ocolitoare. Astfel, oamenii care vin dinspre Sălaj sau Oradea vor putea intra pe autostradă până la Tureni, de unde vor ajunge pe DN1 și de acolo pe Centura Vâlcele la Apahida.
”Conectarea Clujului la autostradă este un proiect care merge foarte bine. Sunt în contact permanent atât cu echipa de la DRDP Cluj, cât și cu ministerul Transporturilor, pentru asigurarea finanțării, dar și cu constructorul. Pot să vă spun că proiectul este în grafic, iar cel mai târziu în ianuarie 2025, dacă nu cumva decembrie 2024, vom avea o descongestionare masivă a traficului pe axa Baciu - Cluj-Napoca, prin realizarea acestei conexiuni la autostradă pe la Tureni. Tot ceea ce astăzi se descarcă pe trafic de autostradă la Nădășelu și vine prin Baciu spre Baia Mare sau Bistrița, tot acel trafic nu va mai trece prin Cluj-Napoca. Ca să nu mai spunem și de avantajul uriaș pentru Turda, altfel se va respira și în Turda și în zona municipiului Cluj-Napoca. E o veste bună, iar lucrurile merg în direcția corectă”, a declarat Emil Boc, la ședința Consiliului Local Cluj-Napoca. Este deja un obicei ca edilul să prezinte înainte de fiecare ședință realizările administrației din ultima lună și stadiul proiectelor. Acum a trecut la ”bifate” și drumul expres Tureni - Autostrada Transilvania.
Constructorul a pornit în septembrie 2023 lucrările de construire a Drumului Expres Tureni - Autostrada Transilvania, așteptat de șoferi de ani de zile. Constructorul Dimex 2000, din Bistrița, face această lucrare și toți ochii sunt ațintiți pe ei.
Firma Dimex 2000, care este lider de proiect, e la prima lucrare de o asemenea anvergură. Conform termene.ro, în 2022 constructorul din Bistrița a avut o cifră de afaceri de 181 milioane lei și 206 angajați. Partener la acest proiect este constructorul CONA din județul Sibiu, specializat în grinzi și predale, care a dat-o în bară în 2011 la construirea Sălii Polivalente din Cluj-Napoca, când a abandonat lucrarea la jumătate.
Termenul de execuție este de 18 luni, iar drumul va avea o lungime de 5 kilometri, cu 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri. Alți 10 kilometri reprezintă lungimea bretelelor de la nodurile A3 și DN 1 (bretelele vor avea două benzi). Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens.
A doua structură ca lungime este un pasaj peste Drumul Județean 103 Z, pod de încrucișare cu o lungime de 158 metri, conform caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia. Acest drum Expres este necesar pentru asigurarea unei legături mai rapide pentru accesul în Municipiul Cluj-Napoca din Autostrada Transilvania, în prezent accesul fiind posibil prin municipiul Turda (zona de Sud) sau prin Vest, prin Floreşti şi DN 1, unul dintre cele mai aglomerate tronsoane din România (peste 50.000 autovehicule/zi).
Boc s-a lăudat și în raportul pe 2022 cu drumul de legătură dintre DN 1 - Tureni - Autostrada Transilvania
Primarul Clujului, Emil Boc, s-a laudat și în raportul de activitate pe 2022 cu proiectul realizării conexiunii la Autostrada Transilvania din DN1, pe la Tureni, adică pe raza unei alte primării.
Oricum ar fi proiectul a fost aprobat de Guvern și nu are legătură cu Primăria Cluj-Napoca. Acesta este realizat de Compania Națională de Autostrăzi.
Cu aceste acestea, proiectul ”Drum expres pentru realizarea conexiunii la Autostrada Transilvania Proiectul”, apare în raportul lui Emil Boc drept o realizare a Primăriei.
25 Comentarii
Dacă nu mă înșel tot boc a fost autorul variantei Cluj- Gilău o aberație de cascadorii rasului să faci autostrada pe lângă Cluj la care Clujul nu a fost conectat.Acelasi idiot o conectează mai aproape de Cluj dar tot departe de Cluj! Sper ca istoria să-l condamne cu ne-a condamnat el pe noi să batem drumul până în Turda degeaba,dacă ar plăti ceva din… Citeste mai departe
Ce se intampla cu portiunea existenta Martinesti-Valcele?Alo CNAIR!Va fi masina langa masina pe 4 benzi.
Capatul drumului expres de la Tureni trebuia proiectat si conectat DIRECT in centura lui Boc si nu la Tureni(o magarie)si lasat asa cum este acuma Turda Cluj.
Asa se mai diviza traficul si pe portiunea Martinesti-Valcele
Opriti planeta! Precum cei ce calca pe cadavre , nesim titul asta se lauda cu ceva ce nu-i apartine. Inca o data dovedeste cat de mediocru e, nefiind in stare sa faca un proiect important pt orasul pe care il conduce, doar maruntisuri de 2 bani, dar el se lauda cu proiecte ale CNAIR-ului. Esti o rusine tinut in brate de prostii care pun botul la PR… Citeste mai departe
@Punct: e tinut de mafia pnl locala ca daca nu ar mai iesi el ar exploda buboiul de puroi acumulat in 20 de ani de nepotism grosolan
Acum că se apropie alegerile, piticul atomic boc, promite orice, că doar nu îl doare gura .
perfect! deci vor merge manasturenii la Emerson sau la Tetarom prin Tureni, ca doar n-o sa mearga tot prin centru ;)
cum sula limbricul scurt isi asuma o lucrare care nu incepe, nu trece si nu se termina in cj footut de bloc???
Emp Boc o sa-si decongestioneze rectul. Din traficul ce intra dinspre Floresti, va muta o parte din trafic ce va intra dinpre Feleac...Oricum, si partea aia e super nasoala deja...Deci, mutam problema putin mai incolo si ne laudam ca am gasit "solutia".
Fraieru trebuia sa faca centura ocolitoare a clujului. Mare rahat de om.
@Geo: f bun com
”Vom avea" - tot ce trebuie sa stii
Vom avea o decongestionare morala a Clujului,cel puțin pentru moment dacă pleacă mafiile din Primărie și CJ împreuna cu conducătorii lor.
Sunt scarbit de atatea promisiuni si simt o ciuda atat de mare pe mine ca am fost un prost atatia ani dandu-i incredere acestui demagog pe nume Boc. Mai Boc , cum poti sa minti atât?
e conectarea Tureniului nu a cloujului, clouju nu va fi cenectat niciodata la autostrada, asta arata ca nu conteaza
@turistul: .
o sa mute idiotu tot transportul si traficul pe ulitele din cluj, brancusi, si borhanci....
Omul ăsta e idiot. Ok, dacă de la Tureni ai avea tot autostradă care să te scoată la Apahida, poate că ar merge lumea pe acolo, pe relația Oradea-Dej. Dar cine naiba să facă un ocol de vreo 30-40 de km doar ca să urce și coboare dealuri pe la Tureni-Vâlcele-Apahida?
Centura asta e bună pentru cei care vor să ocolească Turda. Traficul din Cluj… Citeste mai departe
Nu aminteste nicaieri ca vei fi nevoit sa traversezi Valcele. Oare pe cei din Valecele i-a intrebat cineva ?
Drumul va fi bun sa nu trec prin Floresti cand vin din Targu Mures sau Alba Iulia in Manastur.
E mai rapid si mai ieftin sa treci prin centru decat sa ocolesti pe Gilau - Tureni - Apahida.
@.: corect
Vin alegerile și domnu Boc promite tot felul de lucruri.Evident că nu va realiza nimic din ce a promis ,macar daca nu ar mai distruge și tot ar fi bine.
aceea legatura din Tureni nu ajuta cu nimic traficul clujean, traficul greu spre Maramures ,Bistrita oricum venea pe la Turda- Valcele-centura Apahida
@minte cu nerusinare: Tov. Boc crede ca toti soferii de camioane care vin dinspre Dej sunt atat de prosti incat sa stea blocati in trafic pe Muncii si prin Baciu.
@Adi: sa vi dinspre salaj, vrei la dej si ocolesti tot….