Ca la noi la nimeni! Lucrările la autostrada Cluj-Sălaj sunt oprite de un cimitir
Lucrările la autostrada care leagă Clujul de Sălaj s-au oprit într-un cimitir şi acum toate mințile luminate se zbat să găsească o rezolvare.
Constructorul aşteaptă de 9 luni acceptul Companiei Naţionale de Drumuri de a face un viaduct peste locurile de veci ale oamenilor din Nădăşelu. Statul încă măsoară pentru a lua decizia perfectă, dar acest lucru amenință finalizarea la timp a proiectului.
Lucrările ar putea fi terminate în 2023, fiind sute de muncitori și utilaje pe șantier, dar cimitirul din Nădășelu nu poate fi mutat.
Constructorul a propus un viaduct care să treacă pe deasupra mormintelor, câţiva metri înălţime, dar decizia finală este la compania de drumuri, conform Obervatornews.ro.
Alin Serbanescu, purtătorul de cuvânt Ministerul Transporturilor, a spus că ”în acest moment facem nişte măsuri geo pentru a vedea exact pe ce zonă se poate construi viaductul, pentru că se va construi un viaduct în lungime de 100 de metri. Se va face un proiect tehnic şi după ce se vom avea toate aceste date, vom putea şti costurile şi durata lucrărilor. Trebuie să spun ca nu va fi afectat cimitirul. Este gândit proiectul în aşa fel încât viaductul respectiv să survoleze cimitirul.
Șantierul este afectat și de alunecările de teren din localitatea Topa Mică.
Acolo s-ar putea rezolva problema dealului care o ia la vale prin realizarea unui tunel de tip cut and cover, adică tuburile prin care vor trece maşinile să fie introduse în subteran prin săpături de la suprafaţă care, mai apoi, vor fi acoperite.
Reprezentantul Asociației Pro Infrastructură, Ionuţ Ciurea, a declarat că șansele să se termine lucrarea la timp sunt tot mai mici. ”Problema este că în continuare Compania de Drumuri tergiversează luarea unei decizii în speţa asta, şi anume acceptarea celor două soluţii cu tot ceea ce implică treaba asta. Nu se asumă niciun fel de răspundere în Compania de Drumuri când vine vorba în special la adiţionarea contractelor şi la modificarea soluţiilor tehnice”, a spus Ciurea.
Costul pentru lotul de 30 de kilometri din Autostrada Transilvania se ridică în acest moment la 1,39 de miliarde de lei.
8 Comentarii
Nu se putea altfel, daca nu se întâmpla așa nu era tipic românesc. Niciodată nu reușim să pregătim un proiect care sa cuprindă toate datele necesare pentru că lucrarea sa fie executată și finalizată la timp și de calitate. Cauza este una singura, incompetența. "Specialiștii" sunt ; prieteni, soții, amante, ale decidenților și nu au nici in clin nici… Citeste mai departe
Suntem condusi de dobitoci si hoti! Dinadins se fac proiectele asa pentru ca sa aiba costul cel mai mare posibil, astfel se intarzie constructia autostrazilor in tara. Complicitatea este intre cei care proiecteaza si cei care aproba proiectul, la care se adauga tot felul de oengeuri care inventeaza ursi, acolo unde nu au fost niciodata, lilieci ce nu… Citeste mai departe
"Ca la noi la nimenea".... apai chiar ca au fost nenumarate astfel de cazuri peste tot, numa' la voi, disperarea dupa senzational scoate titluri de mahala
eu am zis de la inceput ca iar nu o sa fie gata la timp, oricum si daca l-or termina, in cateva luni inchid ca o ia la vale....
Adică pe alții ii scoate din case cazsa poată face autostrada și acm se împiedică de un cimitir?
@Moni: Si ce propui ? Sa mute cimitirul in curtea ta poate ? Cimitirul nu a rasarit de azi- pe maine acolo ! Dar, ca la noi, lasa totul pana-n ultimul moment, poate rezolva altcineva in locul lor sau " las' ca-i bine si asa ". Proiectanti si oficiali cu studii la " fara frecventa " cu diplome platite. Asta-i toata tara noastra. Unde nu-i cap, vai de… Citeste mai departe
@Moni:
Viadict peste cimitir e Cutia Pandorelor ce va deschide tunel prin Hajongard ?