Când se va relua circulația trenurilor pe ruta Cluj-Oradea: „Este nevoie de mult optimism”

Lucrările la electrificarea șinei ferate care leagă Cluj-Napoca de Oradea au fost începute de mai bine de un an, din ianuarie 2024, dar în această perioadă progresul a fost mai degrabă lent. Într-un scenariu pozitiv, doar pe la finalul anului 2026 se va relua acest traseu, conform unei analize a Asociației Pro Infrastructură (API).

Experții au anunțat că s-au întâlnit cu reprezentanți ai CFR SA pentru a discuta despre stagiul în care se află mai multe proiecte de infrastructură feroviară. Una dintre problemele cu care se confruntă CFR este bugetul „extrem de subdimensionat”, care se află în această stare de zeci de ani.

API a transmis că deși în unele locuri există întârzieri mari, ei speră că pe alte rute progresul va accelera: „Pe Cluj-Oradea și Arad-Timișoara-Caransebeș ar trebui să vedem în curând motoarele turate pe toate loturile. Cum constructorii au avut o perioadă de proiectare, cele mai multe probleme au fost prinse incipient”.

Despre cele patru loturi în care a fost împărțită ruta Cluj-Oradea, API a spus că doar o singură parte are șanse de a termina la timp lucrările: „Între Poieni și Cluj ne așteptăm să se reia circulația în prima parte a anului 2026, inițial cu tracțiune diesel”.

Experții au explicat însă că pentru restul traseului, sfârșitul anului viitor este cea mai optimistă estimare: „Pe restul loturilor doar cu mult optimism putem visa la trafic pe toate firele la sfârșit de 2026”. API a susținut că aceste tipuri de întârzieri au dus la riscul de a pierde finanțarea din bani europeni: „Deci riscul să se piardă (din) finanțarea PNRR este foarte mare”.

Comentarii Facebook