Miercuri 25 Decembrie

Când va fi gata prima autostradă montană: Traversează Carpații și leagă Ardealul de sudul țării! E prima cu tuneluri montane pentru autostrăzi, din România


Colaiția promite finalizarea primei autostrăzi care traversează Munții Carpați și alte investiții majore în infrastructura rutieră până în 2028

Coaliția PSD-PNL-UDMR și Grupul Parlamentar al Minorităților Naționale a anunțat un plan ambițios pentru modernizarea infrastructurii rutiere, cu un accent deosebit pe construirea primei autostrăzi care va traversa Munții Carpați, parte a proiectului Sibiu - Pitești. Conform programului de guvernarea asumat de coaliția PSD-PNL-UDMR și Grupul Parlamentar al Minorităților NaționaleGuvernul finalizarea primei autostrăzi care traversează Munții Carpați și alte investiții majore în infrastructura rutieră ar trebui să se încheie până în 2028.

Conform declarațiilor oficiale, acest proiect important va fi finalizat până în 2028 și va asigura o legătură directă între sudul și nordul țării, îmbunătățind semnificativ mobilitatea și contribuind la dezvoltarea economică a regiunilor traversate.

Detalii ale proiectului Sibiu - Pitești

Autostrada Sibiu - Pitești va include un drum nou, cu două benzi pe sens (2x2), 6 noduri rutiere, 21 poduri și pasaje, 7 viaducte, un tunel și diverse facilități de întreținere și servicii, cum ar fi două centre de coordonare. Costurile totale ale proiectului sunt estimate la 6 miliarde de lei, iar finanțarea va veni în principal din fonduri europene, în cadrul Programului Transport 2021-2027.

Termene și etape de realizare
Lucrările vor fi realizate în două etape, iar finalizarea anunțată prin proiect era 31 decembrie 2029. În prima etapă, valoarea totală a proiectului este de 2.036.113.145,36 lei, cu o cofinanțare publică de 15%. Etapa a doua va avea o valoare totală de 4.026.917.502,05 lei, din care 40% va fi finanțată prin fonduri europene, iar restul de 60% prin cofinanțare publică.

Autostrăzi și proiecte de infrastructură rutieră în programul de guvernare
Pe lângă autostrada Sibiu - Pitești, coaliția guvernamentală a inclus în programul de guvernare și alte proiecte majore de infrastructură rutieră. Printre acestea se numără:

  • Finalizarea loturilor lipsă pe autostrăzile A0, A1, A3, A7 și A8, care vor asigura o rețea continuă de autostrăzi ce va conecta marile poli de creștere economică din țară.
  • Construcția a 70 de variante ocolitoare până în 2028, pentru a reduce traficul greu din localitățile supraaglomerate. Aceste variante de ocolire vor fi realizate în parteneriate cu autoritățile locale și vor contribui la fluidizarea traficului.
  • Autostrada de centură A0 - care va conecta întreaga capitală, Bucureștiul, la rețeaua națională de autostrăzi, prin completarea tronsoanelor rămase.
  • Autostrada A3 va continua să se extindă, cu lucrări pe diferite tronsoane, inclusiv pe ruta București – Ploiești, care va adresa necesitatea unei legături mai rapide între capitală și restul țării.

Guvernul preconizează finalizarea primei autostrăzi montane din România, o lucrare dificilă tehnic, care va traversa Munții Carpați și va contribui la îmbunătățirea accesibilității între sudul și nordul țării. Aceasta va include și primele tuneluri montane realizate pentru autostrăzi în România.

Siguranța rutieră și digitalizarea infrastructurii
Pe lângă extinderea rețelei de autostrăzi, Guvernul va pune un accent major pe modernizarea și digitalizarea infrastructurii rutiere, prin implementarea unor sisteme automatizate de măsurare a vitezei și monitorizarea traficului. De asemenea, vor fi rezolvate cele 267 de puncte negre de pe rețeaua rutieră, iar siguranța rutieră va fi prioritară, mai ales pe autostrăzile și drumurile naționale cu trafic intens.

Provocările și perspectivele proiectelor
Termenul ambițios de finalizare al acestor proiecte rămâne o provocare, având în vedere complexitatea lucrărilor, în special pe teren montan, și istoricul întârzierilor din domeniul infrastructurii. Totuși, Guvernul promite că va investi constant în acest sector, iar implementarea acestora este considerată esențială pentru creșterea competitivității economice a României.

Prin aceste măsuri, autoritățile intenționează să facă față provocărilor de mobilitate, să sprijine dezvoltarea economică și să reducă numărul accidentelor rutiere, asigurându-se totodată că infrastructura rutieră va răspunde cerințelor unui trafic tot mai intens.

Iată câteva dintre prevederile programului de guvernare al noii Coaliții:

·         Până la finalul anului 2028, în România va fi finalizată integral legătura rutieră rapidă dintre Marea Neagră și Europa Centrală. De asemenea, se va finaliza prima autostradă montană, care va traversa Munții Carpați și vor fi finalizate primele tuneluri montane la pofil de autostradă;

·         Vor fi finalizate loturile lipsă de pe autostrăzile A0, A1, A3, A7 și A8, care asigură conexiunea continuă între marii poli de creștere economică;

·         Finalizarea în următorii patru ani a autostrăzii A0 plus drumurile radiale;

·         Vom rezolva cu prioritate cele 267 de puncte negre de pe rețeaua rutieră unde se întâmplă frecvent accidente mortale folosind inclusiv proiectele pe fonduri europene;

·         Dezvoltarea, modernizarea și digitalizarea infrastructurii rutiere;

·         Accelerarea implementării programului de construcție a variantelor de ocolire;

·         Până în 2028, vom construi și finaliza minimum 70 de Variante Ocolitoare, care vor scoate traficul greu din localitățile supraaglomerate, în cea mai mare parte prin descentralizare și parteneriate cu autoritățile publice locale;

Comentarii Facebook