Când vor fi date în folosință loturile în lucru de pe Autostrada Transilvania? Problema este că UMB nu mai lucrează nimic - FOTO
Pe Autostrada Transilvania sunt în lucru în acest moment patru loturi, dar sunt probleme mari cu constructorii.
Asociația Pro Infrastructură (API) a făcut o radiografie a momentului în care trebuie date în folosință aceste loturi. Problema este că firmele care construiesc nu mai sunt pe șantiere, așa că sigur termenele vor fi depășite. Proiectul Autostrada Transilvania a fost pornit în 2004 și nici după 20 de ani nu a fost terminat.
”Pentru cei care nu vor să lase mașina acasă, ne-am gândit că e o ocazie bună să actualizăm monitorizarea noastră independentă a tuturor proiectelor rutiere majore.
Veți găsi în tabele toate autostrăzile și drumurile expres care au contracte de (proiectare și) execuție semnate și cele aflate în licitație, câteva detalii critice la fiecare lot și estimarea noastră realist-optimistă cu privire la inaugurare. De asemenea, aveți și graficele cu antreprenorii care le construiesc.
Dacă tragem linie și adunăm, în materie de autostrăzi și drumuri expres veritabile, în prezent România are 1101 kilometri în exploatare (plus vreo 10 km de muzeu), 784 kilometri contractați pe aproape 11 miliarde euro și alți 247 km în licitație cu o valoare estimată de 6,5 miliarde euro.
Din totalul celor 784, UMB deține în portofoliu 388 kilometri (49%), urmat de Makyol și WeBuild (aproape 70 km fiecare, 9%), apoi Pizzarotti și Nurol (cu puțin sub 40 km fiecare, 5%), urmați de 4 constructori cu câte 27-30 km: Mapa-Cengiz, Precon (Selina), Trace-Coni și Erbașu.
Dacă ne uităm la valorile contractelor, nu la lungime, clasamentul se schimbă puțin: cota de piață a UMB scade la "doar" 42% (22,6 miliarde lei în sumă absolută), WeBuild și Makyol cresc la 12%, respectiv 13% (vreo 7 miliarde lei), iar pe 4 vine asocierea Mapa-Cengiz cu 8%, top 5 fiind completat de Nurol cu 6%”, scriu cei de la API.
Nădășelu - Zimbor:
Autorizații de Construcție emise 04.2021 (3A2) şi 01.07.2021 (3B1), Proiectul Tehnic avizat 20.08.2021 (3A2). 28.12.2021 (3B1)
extensie primită până în mai 2025 / UMB nu are capacitate / mobilizarea slabă pe acest lot
Ozaltin câştigător pe traseul nou. 29 martie: 9 luni proiectare - 18 execuţie
deviere traseu km10*009-km 12+000 şi km2M06-km 24*890 / semnare contract în mai?
Zimbor - Poarta Sălajului:
în septembrie 2022 s-a extins termenul de finalizare în august 2024, ulterior iulie 2025
deschidere posibilă în T3 2025 dacă dealul Zimbor ţine
UMB nu are capacitate şi a redus drastic mobilizarea pe acest lot
Suplacu de Barcău - Chiribiș:
al patrulea constructor pe acest tronson / 6 luni proiectare şi 18 de execuţie
ultima licitaţie lansată 06.01.2023. cea anterioară 07.12.2020 a fost anulată în 26.07.2022
aşteptăm primele lucrări în teren în august-septembrie
Chiribiș - Biharia:
6 luni proiectare şi 18 de execuţie
NU este o greşeală, se estimează emiterea Ordinului de Începere Lucrare în luna mai 2025
adică se aşteaptă soluţionarea procesului care acum este pe rol din contractul vechi
17 Comentarii
Un articol de hate cu umb altul ca mobilizare uriașă (pe alta lucrare). Va hotărâți?
@georghe: Ce nu ti-e clar, fatalaule? UMB nu are resurse suficiente pentru toate lucrarile castigate asa ca pe unele lucreaza bine la altele bate vantul.
Normal ca nu mai lucreaza, la ce vine autostrazile o sa fie ultima grija!
Jurnalisti de doi bani. Din martie se lucreaza la structuri, sí recent au inceput sí la terasamente. Mergeti la fata sa vedeți ce se întâmplă pe șantier nu vorbiți din auzite.
Si inca una mancatorilor de rahat: ia uitati ce flota UMB e pregatita la Zimbor sa reia lucrul din 13 mai ! https://www.youtube.com/watch?v=RSPtispJDRY&ab_channel=CristianMariusMan
De obicei imi plac cei de la proinfrastructura. De data asta insa mananca ca.cat ! Priviti un video recent de pe lotul Zimbor - Poarta Salajului, unde se vede clar activitate intensa, in special pe dealul de la Zimbor. Sau situatia lor e mai vechiuta... https://www.youtube.com/watch?v=srfk3wnbOt0
UMB..nu mai lucrează pentru ca s-a mutat la AUTOSTRADA MOLDOVEI...de unde este și el de origine și primul ministru...CE NU ESTE CLAR.......transilvănenii sunt păcăliți din nou de GUVERNANTII ăștia de cacao!!!..VOTATI PSD-PNL.....!!!!
@ion: acolo sunt interesele muricane, aia i-au mutat
@ion:
-
Iar amncat rahat... UBB nu mai lucra la lot pentru ca nu poate... așteaptă după acte de la inutili de la stat, gen studii geodezice pe locurile cu alunecări... A avertizat Umbresc din februarie 2023 ca asta se va întâmpla
@Kyro01: vrei sa zici studii geotehnice?!?
niciodata
@jina: negativistule! afla ca se vor da in folosinta deodata cu metroul si cu centura, asta dupa acoperirea intregului oras cu parcuri si zone pietonale. ce mai vrei?
@.: multumesc, abia astept sa ma dau cu metro navigabil, sa vezi atunci cum sar dalele pe pietonale cand trece metro pe sub dansele
@jina: auzi, tu iti bati joc? toata lumea cu mintea in cap stie ca metroul va fi pe SUB Somesul navigabil care se va uni prin canal navigabil cu Dunarea si astfel Clujul va avea culoar navigabil pana in inima europei si mai departe pana la marea neagra!!! (!!!) stiu, vrei sa multumesti cuiva pentru aceste marete realizari viitoare, nu? afla ca eu nu… Citeste mai departe