Când vor fi date în folosință loturile în lucru de pe Autostrada Transilvania? Problema este că UMB nu mai lucrează nimic - FOTO


Pe Autostrada Transilvania sunt în lucru în acest moment patru loturi, dar sunt probleme mari cu constructorii. 

Asociația Pro Infrastructură (API) a făcut o radiografie a momentului în care trebuie date în folosință aceste loturi. Problema este că firmele care construiesc nu mai sunt pe șantiere, așa că sigur termenele vor fi depășite. Proiectul Autostrada Transilvania a fost pornit în 2004 și nici după 20 de ani nu a fost terminat. 

Bate vântul pe șantierul A3 Nădășelu - Zimbor - Poarta. Din păcate, constructorul UMB a părăsit șantierul - Galerie FOTO

Pentru cei care nu vor să lase mașina acasă, ne-am gândit că e o ocazie bună să actualizăm monitorizarea noastră independentă a tuturor proiectelor rutiere majore.

Veți găsi în tabele toate autostrăzile și drumurile expres care au contracte de (proiectare și) execuție semnate și cele aflate în licitație, câteva detalii critice la fiecare lot și estimarea noastră realist-optimistă cu privire la inaugurare. De asemenea, aveți și graficele cu antreprenorii care le construiesc.

Dacă tragem linie și adunăm, în materie de autostrăzi și drumuri expres veritabile, în prezent România are 1101 kilometri în exploatare (plus vreo 10 km de muzeu), 784 kilometri contractați pe aproape 11 miliarde euro și alți 247 km în licitație cu o valoare estimată de 6,5 miliarde euro.

Din totalul celor 784, UMB deține în portofoliu 388 kilometri (49%), urmat de Makyol și WeBuild (aproape 70 km fiecare, 9%), apoi Pizzarotti și Nurol (cu puțin sub 40 km fiecare, 5%), urmați de 4 constructori cu câte 27-30 km: Mapa-Cengiz, Precon (Selina), Trace-Coni și Erbașu.

Dacă ne uităm la valorile contractelor, nu la lungime, clasamentul se schimbă puțin: cota de piață a UMB scade la "doar" 42% (22,6 miliarde lei în sumă absolută), WeBuild și Makyol cresc la 12%, respectiv 13% (vreo 7 miliarde lei), iar pe 4 vine asocierea Mapa-Cengiz cu 8%, top 5 fiind completat de Nurol cu 6%”, scriu cei de la API.

Nădășelu - Zimbor:

Autorizații de Construcție emise 04.2021 (3A2) şi 01.07.2021 (3B1), Proiectul Tehnic avizat 20.08.2021 (3A2). 28.12.2021 (3B1)

extensie primită până în mai 2025 / UMB nu are capacitate / mobilizarea slabă pe acest lot

Ozaltin câştigător pe traseul nou. 29 martie: 9 luni proiectare - 18 execuţie

deviere traseu km10*009-km 12+000 şi km2M06-km 24*890 / semnare contract în mai?

Zimbor - Poarta Sălajului:

în septembrie 2022 s-a extins termenul de finalizare în august 2024, ulterior iulie 2025

deschidere posibilă în T3 2025 dacă dealul Zimbor ţine

UMB nu are capacitate şi a redus drastic mobilizarea pe acest lot

Suplacu de Barcău - Chiribiș:

al patrulea constructor pe acest tronson / 6 luni proiectare şi 18 de execuţie

ultima licitaţie lansată 06.01.2023. cea anterioară 07.12.2020 a fost anulată în 26.07.2022

aşteptăm primele lucrări în teren în august-septembrie

Chiribiș - Biharia:

6 luni proiectare şi 18 de execuţie

NU este o greşeală, se estimează emiterea Ordinului de Începere Lucrare în luna mai 2025

adică se aşteaptă soluţionarea procesului care acum este pe rol din contractul vechi

Comentarii Facebook