Care sunt principalele diferențele în ceea ce privește călătoria cu un tren privat și cu un tren CFR pe ruta Sibiu - Cluj?
Un reportaj ce aparține site-ului turnulsfatului.ro dezvăluie principalele diferențe dintre trenurile private și trenurile CFR după o experiență pe propria piele, într-o călătorie dus-întors Sibiu-Cluj.
Reporterul a venit spre Cluj cu noul tren privat Regio Expres al companiei Interregional Călători, care leagă Sibiul de Cluj-Napoca.
Prima diferență a fost observată pe internet, unde la trenul privat s-a putut cumpăra un bilet online, în timp ce la CFR nu s-a putut achiziționa un bilet pe ruta aleasă. Cu toate acestea, trenul Regio Express nu arată la fel de bine ca în pozele de promovare, mai spune reporterul:
„Adică trenul Regio Expres nu arată chiar ca în pozele de promovare pe care le văzusem săptămâna trecută, cu ocazia comunicatului de presă. Acolo trenul părea ca scos din cutie. În realitate are vopseaua tocită și ștearsă, vreo două geamuri sunt împăienjenite de la pietrele aruncate în ele și am găsit chiar un scaun cu tapițeria tăiată.”
Există plusuri și minusuri la trenul privat
Pe lângă aspectul neîngrijit pe care îl sesizezi și în interior, în trenul privat este totuși mai cald decât în cele ale CFR și, cu toate că nu au prize sau internet wireless, baia este curată, nu miroase urât și este dotată cu săpun și hârtie igienică, lucru inexistent la CFR.
„În schimb au o toaletă curată, care nu miroase urât și în care găsești săpun, hârtie igienică și apă curentă. Să fim sinceri, sunt școli în Sibiu care n-au așa ceva.
În mers, Regio Expres se simte destul de confortabil, fără să te balanseze prea tare și cu puțin zgomot de fond din exterior. Pe alocuri a circulat cu viteză crescută, dar n-aș putea spune cu cât pentru că nu este afișată undeva. Din păcate, pe alocuri s-a târât pur și simplu. Am înțeles că poți avea și cele mai moderne trenuri din lume, dacă starea șinelor e proastă, tot încet vor circula ele.”
Întoarcerea din Cluj la Sibiu a fost făcută cu Săgeata Albastră a CFR-ului
„Acestea fiind spuse, din nordul județului m-am întors în Sibiu cu celebra ”Săgeată albastră” a CFR Călători. Prima diferență notabilă: Trenul era mult mai aglomerat. Și în fiecare haltă până în Sibiu s-au tot urcat oameni: navetiști care veneau la muncă, studenți, elevi și chiar localnici care aveau diverse treburi în oraș. Abia am găsit un loc liber să stau jos lângă un domn cam neîngrijit care dormea profund.
Dacă la dus am stat confortabil și chiar am putut lucra câte ceva la laptop, la întoarcere aveam degetele bocnă. Temperatura din tren era apropiată de cea de afară și toată lumea stătea cu geaca în spate și mâinile în buzunare. Mulți și-au păstrat și căciulile pe cap.”
Reporterul de la turnulsfatului.ro spune că la întoarcere a găsit mult prea multe nereguli încât să le mai noteze: geamurile sunt la fel de sparte, graffiti-urile la ele acasă.
„Nu pot să spun nimic de miros pentru că mi-am ținut tot timpul masca corect pe nas, ceea ce nu pot spune despre o parte însemnată a călătorilor. Cred că vreo 30% dintre ei nu purtau deloc, iar restul doar atârnată. Nici măcar controlorul nu o ținea pe nas.
De pe la Loamneș, cei care s-au urcat n-au mai avut locuri, așa că s-au înghesuit în picioare lângă ușă. Old-school. Fără măști, dar cu ”hăhă-ituri”, fluierat și, bineînțeles, un telefon cu manele. Ba chiar cineva și-a scos și o țigară din aceea cu tutun încălzit. Din nou, controlorul nu a zis nimănui nimic. Bine, el n-a spus nimic nici când i-am arătat biletul, nici măcar un ”Bună ziua!” sau ”Mulțumesc”. L-am văzut, în schimb, primind de la diferiți călători mici teancuri cu hârtii de câte un leu și, spre cinstea lui, absolut tuturor le-a tăiat bilet.
„Am ajuns la Sibiu înghețat bocnă”
Concluzia mea este că momentan noul tren privat care circulă între Sibiu și Cluj este net superior celor ale CFR-ului: Căldură, curățenie și confort. Pe de altă parte, trenurile CFR-ului în esență nu sunt proaste, oamenii le strică. Dacă și trenul Regio Expres ar fi fost la fel de aglomerat probabil că experiența nu ar fi fost atât de diferită.
În continuare încerc să-mi imaginez contextul în care vreau să ajung la Cluj-Napoca și trenul este cea mai bună alegere, mai ales că de curând avem autostradă între cele două orașe. În condițiile în care călătoria durează aproape dublu decât cu mașina, nu ai internet și priză, momentan nu pot vedea niciun scenariu în care să aleg trenul”.
4 Comentarii
diferenta nu este ca esti tot sarac sa mai mergi cu trenul in anul 2022.
ia o masina si stii o treaba
@georghe: sper ca esti ironic. trenul e o alternativa rapida si sigura la masina in multe locuri. daca am avea o retea feroviara bine pusa la punct nu as merge cu masina nicaieri.
@nume: "In multe locuri" cred ca te referi la alte țări sper.La noi calea ferată a fost lăsată în paragină ,unde au fost probleme gen alunecari de teren nu s-a mai reparat solutia fiind restricții de viteză ,de aici in 30 de ani am involuat exemplu concret Cluj -Bucuresti in 1995 faceai in 8 ore jumate,acum faci peste 12 ore iar la rura asta Cluj-Sibiu… Citeste mai departe
@Cluj: si ai timp din belsug sa stai 2 ore pe portalul de cretini numit feisbuci, deoarece nu poti sta pe laptop sau telefon daca sofezi.
In total 2+2=4 ore ;-))