Cât costă ”Tesla de Cluj”, prima mașină electrică produsă la Cluj! E atât de avansată, încât cei de la RAR și-au prins urechile - FOTO
”Tesla de Cluj”, prima mașină electrică fabricată în Cluj, era la un pas să nu treacă de omologarea RAR, pentru că este prea sofisticată. Mașina nu are chei de contact, iar acest lucru este o condiție pentru ca mașina să fie omologată și să poată circula pe drumurile publice.
Prima maşină electrică „Made in Cluj” a fost omologată de către Registrul Auto Român. Este vorba despre un prototip care a primit și numere de înmatriculare pentru a putea fi testat în trafic. În cazul în care ar fi de vânzare, acest prototip ar costa nu mai puțin de 500.000 de euro. Autovehiculul arată excepțional, are detalii moderne, care fură ochii pasionaților și nu numai. Are etichetă de „Made in Cluj”, fiind o mașină 100% electrică, realizată din fibră de carbon. Nu este foarte grea, are două tone și poate atinge viteza de 120 km/h.
Fiind în teste, vehiculul a fost limitat la această viteză, notează Observator. Mașina are 4 locuri, scaunele sunt tapițate cu piele ecologică, foarte comode. Modelul este impresionant și autoturismul pare desprins din filmele SF. Are caroseria ranforsată, ca mașinile pentru raliuri. Acest detaliu o face să fie mult mai sigură.
Bordul mașinii este complet digital
Alte detalii importante vin tot din interiorul mașinii. Aceasta nu are cheie de contact și nici schimbător de viteze. Totul este digital! Nu are nici oglinzi retrovizoare, ci camere video. Șoferul poate vedea tot ce se întâmplă în cele două ecrane din bordul autovehiculului. Viteza se schimbă electronic, deci nu există schimbător. Totul se controlează de pe o consolă cu touchscreen.
Mașina nu are chei fizice, pentru că ea a fost gândită și fabricată să se deschidă și să se închidă cu ajutorul unor senzori. Inspectorii de la RAR au omologat-o, iar vehiculul a putut să iasă în trafic, peste a putea fi testat. Sigur că, pentru cei care au conceput-o a fost o reală provocare să obțină omologarea RAR, pentru că una dintre condiții ar fi fost cheile fizice, pe care mașina nu le are. În cele din urmă, reprezentanții instituției au ajuns la concluzia că lipsa cheilor nu este decât în progres tehnologic.
23 Comentarii
Bai, sunteti panarame rau. Nu e grea la 2 tone, cu tot cu fibra de carbon?!
120km/h?
Ba, mizeria asta gandita doar de un cloojean, ia sut in fund la testele NCAP.
Se viseaza si patronașul arobs sa ajunga un Muskuliță, atata tot. Mars, jurnalism de lins talpa oricarui pupator de emil boc.
Vreau 2 bucăți, sa am de piese
@georghe: 5.000 de cloujeni is deja pe lista de asteptare, fiecare vrea cate o bucata din ele
Pe când una cu hidrogen ????cu cu cucu rentul ne am lămurit,,,,,
Robatmobil... Rrrumanu' intotdeauna reinventeaza apa calda, numa' ca e mult mai scump si e rece...
@iii: :))))))))))))))))))))))))))) e amuzant pentru ca e adevarat si trist! :)))))))))))))))))))))))))))))))))))) inteligenta observatie, bravo!
Doar jumate de milion?!
Suntem la Cluuuj.. puteți pune un milion jumate!
Șiiii...în afara motorului și bateriilor cu ce-i altfel decît orice altă mașină? Lăsați digital, ecran, voce etc, acestea-s gadgeturi.
La fel, cu ce-i altfel un autobus pe baterii decît unul normal?
Nu este foarte grea. Are numai 2 tone. Va pricepeti la masini nu gluma.
@MP:
Nu știu ce creștin a scris acest articol...
Mașina va costa între 50-70 mii euro
Viteza maxima este de peste 300 km/h
Pare desenata de un copil ...
Frankenstein de Cluj
nu are nici o legatura articolul cu titlul.... jurnalistindr toata jena .. unde este pretul ?? in titlu zice de pret in articol nu...
zici ca e din 1990
Si autonomie 30 de km..
@Kyro: la electrice autonomia depinde de viteza, la viteza mica au consum cca 15kw ca ajuta frana regenerativa, iar la viteza mare ajunge si la 40kw. La o baterie de 60kw in medie in oras merge cam 400km si pe autostrada 150km la 140km/h. Tesla-urile au si de 100kw bateria. Ii drept ca greutatea in plus creste consumu, de asta 60kw e optim.
@ : Dacia de 1.4 litri, de 1100 kile, are 55 kilowatti putere la 130 km/h pe autostrada cu vant de fata cu o persoana si 20 kile de bagaje (tin pedala la fund, in viteza a 4-a). Deci 60 kilowatti inseamna ca merge o ora si 5 minute pe autostrada pana se termina bateria.
@ : Asta daca e la fel de usor ca Loganul, nu e de doua tone.
sa vedem la ce duce
deocamdata aminteste stilistic de strutocamilele americane gen PT Cruiser
@o uratanie grea si lenta: si alte cosmaruri ale unor designeri