Cât costă ”Tesla de Cluj”, prima mașină electrică produsă la Cluj! E atât de avansată, încât cei de la RAR și-au prins urechile - FOTO


”Tesla de Cluj”, prima mașină electrică fabricată în Cluj, era la un pas să nu treacă de omologarea RAR, pentru că este prea sofisticată. Mașina nu are chei de contact, iar acest lucru este o condiție pentru ca mașina să fie omologată și să poată circula pe drumurile publice.  

Prima maşină electrică „Made in Cluj” a fost omologată de către Registrul Auto Român. Este vorba despre un prototip care a primit și numere de înmatriculare pentru a putea fi testat în trafic. În cazul în care ar fi de vânzare, acest prototip ar costa nu mai puțin de 500.000 de euro. Autovehiculul arată excepțional, are detalii moderne, care fură ochii pasionaților și nu numai. Are etichetă de „Made in Cluj”, fiind o mașină 100% electrică, realizată din fibră de carbon. Nu este foarte grea, are două tone și poate atinge viteza de 120 km/h.

FotoJet-55.jpg

Fiind în teste, vehiculul a fost limitat la această viteză, notează Observator. Mașina are 4 locuri, scaunele sunt tapițate cu piele ecologică, foarte comode. Modelul este impresionant și autoturismul pare desprins din filmele SF. Are caroseria ranforsată, ca mașinile pentru raliuri. Acest detaliu o face să fie mult mai sigură.

Bordul mașinii este complet digital

Alte detalii importante vin tot din interiorul mașinii. Aceasta nu are cheie de contact și nici schimbător de viteze. Totul este digital! Nu are nici oglinzi retrovizoare, ci camere video. Șoferul poate vedea tot ce se întâmplă în cele două ecrane din bordul autovehiculului. Viteza se schimbă electronic, deci nu există schimbător. Totul se controlează de pe o consolă cu touchscreen.

Mașina nu are chei fizice, pentru că ea a fost gândită și fabricată să se deschidă și să se închidă cu ajutorul unor senzori. Inspectorii de la RAR au omologat-o, iar vehiculul a putut să iasă în trafic, peste a putea fi testat. Sigur că, pentru cei care au conceput-o a fost o reală provocare să obțină omologarea RAR, pentru că una dintre condiții ar fi fost cheile fizice, pe care mașina nu le are. În cele din urmă, reprezentanții instituției au ajuns la concluzia că lipsa cheilor nu este decât în progres tehnologic.

Comentarii Facebook