Câţi kilometri de autostradă vor fi gata în 2013. De Autostrada Transilvania nu se spune nimic
România va avea în plus, în 2013, circa 140 de kilometri de autostrăzi, care costă 930 de milioane de euro.
Vorbim despre circa 18 kilometri de autostradă, între Simeria şi Orăştie, inaugurați deja la finalul lunii mai, iar alți 120 de kilometri vor fi dați în circulaţie în a doua jumătate a anului.
Ar urma să fie finalizate, conform CNADNR, tronsonul autostrăzii Orăştie-Sibiu, cu o lungime de circa 24 km, al doilea tronson al sectorului Nădlac-Arad, cu o lungime de 16,6 km. Cele două tronsoane vor fi inaugurate în luna august, potrivit noilor termene de finalizare. De altfel, cel mai înaintat tronson de autostradă din punctul de vedere al stadiului de execuţie este Nădlac-Arad, lot 2, care la începutul lunii mai era finalizat în proporţie de circa 83%, scrie zf.ro.
În toamnă, vor fi finalizaţi 16 din cei 22 km din tronsonul al treilea al autostrăzii Orăştie-Sibiu, iar restul de 6 km vor fi gata în 2014.
În noiembrie va fi gata şi lotul al doilea (20 de kilometri) din autostrada Orăştie-Sibiu, care în luna mai era finalizată în proporție de 55%, iar în decembrie va fi gata și al patrulea (16 kilometri) al autostrăzii Orăştie-Sibiu, precum şi primul lot (27,5 kilometri) al Lugoj-Deva.
Termenele au fost depășite la fiecare tronson, pentru că, inițial, ar fi trebuit ca pe Coridorul IV paneuropean lucrările să fie gata ăn luna aprilie.
Lucrurile la Autostrada Transilvania stau rău. Contractul cu Bechtel a fost reziliat, iar statul român plătește despăgubiri americanilor, a declarat ministrul Dan Şova.
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, a declarat, miercuri seara, că a fost reziliat contractul, iar statul român plătește companiei americane 37,2 milioane de euro despăgubiri şi încă 50 milioane de euro datorii restante.
Proiectul de construire a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov - Borş, a început în anul 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă.
Compania a finalizat până acum 52 km de autostradă (Turda-Câmpia Turzii) din totalul de 415 km, iar termenul de finalizare a autostrăzii fusese stabilit iniţial pentru anul 2011 şi prelungit cu un an din cauza întreruperilor lucrărilor în 2005. Între timp, Bechtel a renunţat la partea de autostradă între Târgu Mureş şi Braşov.
După 11 ani de la semnarea contractului, statul român are 52 de kilometri de autostradă în funcţiune şi 1,4 miliarde de euro deja plătite.
Vești FOARTE BUNE privind Autostradă Turda - Sebeș! Când va fi gata și cât va costa
4 Comentarii
autostrada transilvania a murit din pacate.. singura solutie sa avem autostrada e independenta!
nu nu nu...ca daca transilvania devine independenta o sa le fia mai usor ******ilor sa o sfasie ...e bine asa cum e...
@mue ******ilor
poti sa dai de mancare miticilor in continuare ptr. ca trufia ta sa fie satisfacuta
sa imi bag ****** in toti miticii