Duminica 22 Decembrie

Ce se întâmplă dacă ai datorii la ANAF și cum poți afla dacă figurezi cu datorii. Obligaţiile fiscale restante se pot reeşalona


Una dintre marile instituţii către care orice român poate să adune datorii este ANAF, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, instituţie care supraveghează, într-un fel sau altul, relaţia financiară pe care românii o au cu statul.

Există numeroase moduri prin care un român poate să adune datorii către ANAF, de la neachitarea unui impozit până la neachitarea unei eventuale amenzi şi chiar posibilitatea de a ajunge în ipostaza de executare silită.

Ce se întâmplă dacă ai datorii la ANAF ca persoană fizică

Românii au mai multe variante la dispoziţie pentru a afla dacă au datorii la ANAF. Printre altele, puteţi face o vizită la sediul ANAF de care aparţineţi sau puteţi apela la platforma online ghiseul.ro. În cazul în care figuraţi cu datorii la ANAF şi termenul de plată se depăşeşte, riscaţi mai multe lucruri, inclusiv plata unei amenzi costisitoare. Se poate ajunge chiar într-acolo încât să vă treziţi cu un cont bancar poprit, astfel că nu mai puteţi utiliza banii din contul respectiv, chiar dacă datoria în sine este mai mică decât suma pe care o aveţi depusă în contul respectiv.

Ce trebuie să faci dacă ţi s-a pus poprire pe conturile bancare

Evident, când unei persoane i se pune poprire pe un cont bancar, încearcă să scape de respectiva poprire, într-un fel sau altul. Cei mai mulţi încearcă să conteste poprire respectivă şi de multe ori chiar găsesc motive pentru a obţine suspendarea acesteia.

Există însă şi o posibilitate pe care mulţi o îmbrăţişează şi anume să achite datoria pentru care s-a impus poprire şi astfel situaţia să revină la normal. Inclusiv achitarea unei obligaţii fiscale restante se face în mai multe forme, totul depinzând de mărimea acesteia şi de trecutul individului.

Cum poţi beneficia de reeşalonarea obligaţiilor fiscale restante

Pentru a obţine o reeşalonare a obligaţiilor fiscale restante, o persoană are mai mulţi paşi de urmat. În primul rând, trebuie să vedeţi dacă vă încadraţi în această categorie, a celor care pot obţine reeşalonarea datoriilor. Aici vorbim de persoanele fizice care au datorii de peste 5.000 de lei şi de firmele cu datorii de peste 20.000 de lei, dar trebuie luat în calcul şi faptul că sunt excluse de la reeşalonare datorii precum "obligații bugetare principale și accesorii care reprezintă ajutor de stat de recuperat, acordat din surse sau resurse de stat ori gestionate de stat, fonduri europene sau fonduri publice naționale aferente fondurilor europene, precum și taxele vamale, accizele și taxa pe valoarea adăugată pentru care administrarea, cu excepția inspecției fiscale și a executării silite, revine Autorității Vamale Române" sau "obligații bugetare rămase de plată ca urmare a unei restructurări care a eșuat".

Cei care vor să obţină o reeşalonare a unei datorii trebuie, mai întâi, să depună o notificare privind intenţia de restructurare a datoriei, iar apoi să întocmească o cerere prin care solicită concret restructurarea datoriei, scrie Observator.

Comentarii Facebook