Ce traseu are Centura Metropolitană a Clujului. Vor fi multe noduri care fac legătura cu orașul - FOTO cu planșa


Primăria Cluj-Napoca anunță varianta finală de traseului Centurii Metropolitane a orașului aferentă obiectivului de investiții cuprins în Master Planul General de Transport al României - ”DRUM TRANSREGIO FELEAC TR35”, rezultată ca urmare a obținerii avizului din partea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). PNL conduce acum Ministerul Transporturilor, prin Lucian Bode, un PNL ist din Sălaj, care cunoaște foarte bine problemele locale.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creșterea gradului de accesibilitate a zonelor urbane situate în Zona Metropolitană Cluj prin dezvoltarea unui drum nou de mare capacitate – centura metropolitană – și modernizarea drumurilor de legătură, iar scopul proiectului este îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională, respectiv a mobilității populației, bunurilor și serviciilor din județul Cluj.

Primăria Cluj-Napoca a dat Ordinul de începere pentru întocmire SF, PUZ și DTAC pentru proiectul ”Drum Transregio Feleac TR35” în toamna anului trecut (octombrie 2018), iar anul acesta (în luna martie) s-a predat documentația ”Studiul alternativ de traseu”, care a cuprins un număr de 8 variante de traseu studiate. La recomandarea specialiștilor, Municipiul Cluj-Napoca a optat pentru varianta 8- V8. În perioada următoare vor fi definitivate studiul de fezabilitate, Planul Urbanistic Zonal și DTAC, urmând ca întreaga documentație să fie predată CNAIR în vederea organizării achiziției publice pentru lucrările de proiectare și execuție. 

Proiectul este la stadiu de studiu de fezabilitate, urmând ca acesta să fie predat de Primăria Cluj-Napoca Ministerului Transporturilor, care să facă licitația și apoi execuția. Nu există acum niciun termen de realizare a lucrărilor. 

Centura Metropolitană începe de la nodul de la Gilău al Autostrăzii Transilvania și continuă pe zona de nord a localităților Gilău și Florești. 

centura.png

În Florești, vor fi trei noduri de conectare cu centura, după cum se poate vedea în imaginea de mai jos. Centura Metropolitană va intra în Cluj-Napoca prin zona supermarketului Cora. 

centura1.png

Centura va vira brusc de la Cora, va trece Drumul Național și va ajunge în zona Făget. Va traversa pădurea, urmând să fie făcute defrișări ca și în cazul ”centurii de diamant” / Vâlcele - Apahhida. Vor fi realizate o serie de noduri prin care Clujul se va putea lega de centură și să fie evitate zonele cu trafic pentru a ajunge din Mănăștur în Zorilor sau Gheorgheni. 

centura2.png

Drumul va ocoli cartierul Zorilor, Europa și Bună Ziua, de care se va lega prin noduri, și va continua prin Borhanci, prin zona intersecției strada Borhanci - strada Fagului (nodul 13), va traversa livada care acum este administrată de USAMV și va străbate pepiniera Becaș, prin spatele bazei Sportive din Gheorgheni (nodul 14). Centura se va intersecta cu strada Traian Vuia, prin nodul 16, iar apoi va ajunge la centura Bulevardul Muncii - Apahida.

centura3.png

V8-Plansa-comunicat-page-001.jpg

Comentarii Facebook