Ce trebuie să faci dacă ai spart, din greșeală, un produs în supermarket. Cine plătește daunele?
Ai avut vreodată ghinionul de a sparge accidental ceva într-un magazin sau de a fi martor la o astfel de situație? Oricui i se poate întâmpla să spargă accidental o sticlă de vin sau să răstoarne un alt produs într-un supermarket atunci când acestea sunt amplasate incorect. În astfel de cazuri întreaga vină nu poate fi atribuită exclusiv clientului! Prin urmare, nu te grăbi să plătești daunele.
Potrivit legii, raioanele cu produse fragile trebuie să aibă o măsură de protecție suplimentară față de celelalte secțiuni, pentru a preveni accidentele. În legea carea face referire la amplasarea mărfurilor pe raft se menționează distanța dintre rafturi. Aceasta trebuie să fie de minimum 1,4 metri, regulă care intră în responsabilitatea comerciantului.
Ce se întâmplă dacă spargi un produs în supermarket
Cu cât un supermarket este mai mare, cu atât distanța dintre rafturi crește. Astfel, comerciantul este obligat să facă tot ce este necesar pentru protejarea produselor și asigurarea la raft.
- 1,4 m – pentru suprafețe de până la 100 m²;
- 1,6 m − pentru suprafețe de la 100 până la 150 m²;
- 2 m − pentru suprafețe de la 150 până la 400 m²;
- 2,5 m − pentru suprafețe de la 400 m².
De exemplu, raionul cu băuturi trebuie să fie echipat cu o bară specială pentru stabilizarea produselor. Dacă un client a atins o sticlă, aceasta a căzut și s-a spart, acesta trebuie, în primul rând, să informeze personalul magazinului.
În cazul în care raionul respectiv nu dispune de această măsură de siguranță a produselor, clientul care a produs pagubele este scutit de orice responsabilitate, adică nu e nevoit să plătească produsele sparte. Dacă acesta nu reușește să ajungă la o înțelegere cu angajații supermarketului, este indicat să solicite cartea de reclamații și să detalieze acolo cum s-a petrecut .
În cazul în care nu se ajunge la o soluție satisfăcătoare, poți contacta telefonic în orice moment Agenția pentru Protecția Consumatorilor pentru a clarifica situația.
2 Comentarii
ANPC este o institutie neserioasa care nu da doi bani pe reclamanti si nici chef de lucru nu prea are. Incercati sa sunati la orice agentie din tara la telefonul afisat pe site. Deconectate toate, ca nu cumva sa-i deranjezi. Ei primesc doar reclatii scrise conform unui formular stufos pe care cand il vezi iti piere orice chef de a mai depune vreo sesizare.… Citeste mai departe