Centrul orașului la 15 minute distanță, aeroportul la 10 minute: o combinație ideală pentru un stil de viață modern
Cluj-Napoca este un oraș destul de compact, datorită poziției geografice deosebite. Fiind situat între dealuri, străzile sunt înguste și spațiile disponibile destul de mici, astfel că, odată cu creșterea numărului și a mobilității locuitorilor, durata deplasărilor poate fi uneori mai mare, chiar și pe distanțe relativ scurte.
În aceste condiții, pe piața imobiliară locală un factor foarte important pentru alegerea unei locuințe este poziția. Viitorii proprietari își doresc să ajungă într-un timp cât mai scurt în punctele lor de interes, evitând pe cât posibil aglomerația din unele zone ale municipiului. Printre locurile cele mai importante în care clujenii vor să ajungă cu ușurință se numără centrul, aeroportul, stadionul Cluj Arena, precum și ieșirile spre Florești, Apahida, Baciu, Chinteni și Feleacu.
Autoritățile locale au în lucru o serie de proiecte care vor ajuta atât traficul auto cât și transportul în comun din Cluj-Napoca. Printre acestea menționăm: culoarul de mobilitate nord, trenul metropolitan, magistrala de metrou și centura orașului. În zona IRA se preconizează crearea unei stații de transport intermodale, de unde locuitorii vor putea accesa autobuze, troleibuze, metrou și tren.
De la stația IRA se va putea ajunge, cu transportul în comun, în 10-15 minute la aeroport, la gară și în centru, iar în 20-30 de minute călătorii vor parcurge distanța până în Mănăștur, Zorilor, Grigorescu, Gheorgheni sau Bd. Muncii. Folosind trenul, locuitorii din zonă vor avea posibilitatea de a călători rapid în zona metropolitană, spre Baciu, Apahida și zona industrială de la Jucu.
Practic, zona IRA va deveni un punct privilegiat în rețeaua de transport a orașului, un adevărat „sweet spot” aflat la distanță scurtă (ca timp) de aproape toate locurile de interes din municipiu și din comunele adiacente. În acest context, construirea proiectului imobiliar dintre calea ferată și strada Plevnei, pe locul fostei platforme industriale, va oferi viitorilor proprietari șansa de a locui într-un spațiu foarte bine conectat cu restul orașului, fără nevoia de a folosi mereu mașina personală.
Ansamblul imobiliar de aici va fi edificat de către dezvoltatorul Prime Kapital, o companie cu renume la nivel național și internațional, care s-a remarcat prin seriozitate și eficiență în toate orașele românești în care a finalizat deja diferite proiecte. Proiectul din Cluj va include circa 1.400 de apartamente, și spații de birouri cu peste 49.000 metri pătrați închiriabili, și un centru comercial, astfel încât comunitatea formată aici să aibă totul la o distanță mică de casă sau birou.
Este vorba de fapt despre un proiect de regenerare urbană, adică o transformare a unui spațiu industrial degradat într-o zonă modernă, ecologică și prietenoasă cu locuitorii săi. Spațiile pietonale, zonele verzi și accesul facil la infrastructura velo și cea de transport în comun sunt prioritare, pentru a oferi clujenilor care au ales să locuiască aici numeroase alternative de deplasare, rapide și convenabile.
Prime Kapital dorește să demonstreze faptul că pune pe primul loc confortul și dorințele clienților săi, viitorii proprietari și chiriași din spațiile care urmează a fi construite. Locuințele și birourile sunt făcute pentru oameni, cu scopul de a le oferi o viață relaxată, cât mai puțin afectată de stresul urban. Zonele comune sunt importante, pentru că aduc plusvaloare pentru toți locuitorii unui cartier. Iar noile tendințe, tot mai prezente și în orașele mari din România, prin care sunt apreciate călătoriile cu bicicleta, exercițiul fizic și utilizarea transportului în comun, au fost integrate în conceptul propus pentru clujeni.
23 Comentarii
M-am oprit din citit cand am dat de intentiile Autoritatilor Locale, metrou, Centura, Intermodal bla si bla bala...O sa , se va, o sa se, probabil la anul , fiind an electoral, o sa inceapa ceva sapaturi, care vor stagna apoi dupa votare.
Dacă nu simteam pe pielea mea cum se trag sforile in Cluj, cum dispar terenurile statului și se ocupa abuziv de mafioți( vezi livada Palocsay, terenul de pe Racovita 11, Cireșilor, Republicii, etc) cum se fac 3 titluri de proprietate și stai de 15 ani in proces pt a ajunge la un consens și apoi ți-l baga Boc in zona verde ,cum te chinui sa reînscrii… Citeste mai departe
@Zamolxe:
@Baliverbe:
La cât ești de prost, cred ca nici nu-ți cunosti tatăl. Baliverne la mataaa!
Va fi grozav in acea zonă, mai ales când îți vor da deșteptarea avioanele care decolează de la 5-6 dimineața
Aceasta dezvoltare generată de lăcomie ,foame de bani,corupție a ucis orașul,a devenit un oraș amalgam de blocuri între case,betoane,mașini din toate județele, ,oameni de toate națiile,din toate regiunile țării unii ,putini la număr civilizati iar mulți needucați și necivilzati.Restul e gargara lui Boc și a acoliților lui ,in curând orașul se va sufoca… Citeste mai departe
@Fata reala a Clujului:
@Da,necivilizati sunt taranushii veniti din jud. Cluj, mizerii parvenite : ei venit la trai mai bun si mai lesne, vinovat e mocanu sef care ia indemnat sa vina la Clooj fara sa asigure un minim de conditii decente si fara sa gandesca despre noi care suntem in pragul disperarii, poluati, neparcati, aglomerati, stresati, cu cele mnai scumpe preturi din… Citeste mai departe
.
articolu este excelent pentru propietari, dar pentru ceilanti care sta in chirie sau nu are unde sta, nimica. Am un nepot venit din Salaj, am vrut sa il bag la piata sa faca un ban cu vioara, nimica, la luoat politia locala. Sa il pun sa bata argint sa faca inele nu mai renteaza, numai cumpara nimeni. Ori il trimit inapoi ori sa il iau cu mine la aeroport… Citeste mai departe
@cornel udrea: fa-l programator că aia o să meargă în continuare!
Stimate jurnalist, acest articol este o rușine față de situația reală din Cluj-Napoca. 15 minute față de centrul față de ce alt punct din zona centrală? Vă invit pe dumneavoastră și pe prealeșii locali să parcurgeți grădini Mănăștur până în centru pe hârtoapele de pe Calea Mănăștur și prin denivelările și trăcănelile de capace de canal de pe strada… Citeste mai departe
@Ovidiu: acesta este un fel de vlog nu ziar, deci nu vb despre jurnalisti!...
Eu citesc asa numitele stiri doar asa uneori de plictiseala!
@Ovidiu: ziarele ,presa sunt plătite ca sa scrie ce vor cei care plătesc,cei care spun adevarul sunt scoși din joc,vorbim de tv,ziare,independenți.Tot ce ne înconjoară e minciuna,mani****re,dezinformare.
@Ovidiu: Ce sa mai vorbim, din biroul lui Boc se poate vedea cel mai bine cum decurge circulatia, o priveliste spre Maior sau Motilor, mai ales dupa implementaria smart a Pietei Blaga. Oare cati pacienti decedeaza im ambulante pana ajung la UPU? In zona garii alta implementarie, pentru a oferii o zona pietonala boschetarilor, urmeaza Kogalniceanu si… Citeste mai departe
Soica e moooist.
Oare mai sunt oameni care pun botul la asa abureli. Traficul in Cluj este imposibil. Viata este extraordinar de scumpa. Alternativele de petrecere a timpului liber sunt o gluma. Clujul este o fabrica si un targ unde oamenii muncesc doar ca sa traiasca si tot felul de afaceristi invart combinatii. Atat.
Povesti de dezvoltatori cu verdeata am mai auzit. Verdeata inseamna 2m de gazon langa bloc si accesul facil spre infrastructura inseamna ore intregi in traficul aglomerat sa mergi la servici, la gradinita sau la scoala copilului. Ca dezvoltatirul face blocuri si magazine, restul le gasiti voi pe undeva.
Si povestile cu 15 minute lana in centru… Citeste mai departe
...si stilul de viata modern trebuie sa fie concordanta cu pretul pe metru patrat: 10000 euro...pentru ca suntem la IRA, mai, baieti, pe Fifth Avenue!
Mirare că nimeni nu s-a gândit să are cu plugul (să schimbe) numele IRA. Unde azi românii cheltuie pe produse străine la magazine străine era Intreprinderea de Reparații Auto, IRA. Se făcea reparația capitală la camioane făcute la Brașov de către muncitori din Cluj sau de pe lîngă.