Centura de diamant, Vâlcele - Apahida, este gata, după 7 ani de la deschiderea șantierului. Când va fi inaugurată?
Lucrările la centura de est a municipiului Cluj Napoca, Vâlcele-Apahida, sunt aproape de finalizare, termenul cel mai probabil pentru inaugurarea oficială a acestei investiţii fiind de 15 octombrie. Deja, lucrările sunt în mare întârziere, autorităţile anunţând pentru acest an trei termene de finalizare, 15 iunie, 15 septembrie şi 15 octombrie.
După şapte de ani de la demararea lucrărilor, ”centura de lut” sau ”centura de diamant”, aşa cum a fost botezată de clujeni din cauza faptului că a fost construită pe un sol instabil sau din cauza preţului astronomic, este aproape de finalizare. Lucrările au întârziat foarte mult din cauza unor alunecări de teren, de mare amploare, de aproximativ doi kilometri, care s-au înregistrat pe sectorul 1. Din cauza acestor alunecări de teren, un zid de protecţie cu o grosime de un metru s-a rupt, fapt ce a necesitat adoptarea de noi soluţii tehnice. Constructorii au ridicat un nou zid de protecţie împotriva alunecărilor de teren şi au construit drenuri subterane care să capteze izvoarele subterane, dar şi construcţia unor sisteme de canalizare care să preia apele care se scurg de pe versanţii din zonă.
În prezent, se mai lucrează la viaductul care face legătura dintre sectorul unu şi doi. ”Din cauza faptului că rambleul este foarte înalt, a trebuit să construim un sistem de rezistenţă care să nu permită prăbuşirea fundaţiei drumului din zona viaductului rutier. Marginile rambleului drumului au fost armate cu plasă de fier beton”, spune un inginer constructor de la firma care lucrează în zonă.
Nici preţurile nu au rămas pe loc. Dacă în prima fază, preţul şoselei de centură a fost de 24 de milioane de euro, în prezent costurile au ajuns la astronomica suma de aproximativ 125 de milioane de euro, adică 565 milioane de lei.
Doar lucrările suplimentare legate de consolidarea porţiunii de drum de doi kilometri, unde s-a înregistrat alunecarea de teren, au costat 54 de milioane de lei.
Un simplu calcul arată că un kilometru de centură a costat peste cinci milioane de euro, bani cu care putea fi construit un kilometru de autostradă.
6 Comentarii
cei care s-au imbogatit si cei pe care au imbogatit din banul public ingropat in acest sac fara fund, sa raspunda in fata legii!!! sa se inceapa cu mafiotu ala de pop si sa se continue cu ministrii de transport si prim ministrii care au contra semnat mizeria. totusi, eu pun ramasag ca toata afacerea e opera mafiotului securist janosz rusz, ca nimic… Citeste mai departe
Adica ovor re-inaugura? Ca o mai fost inaugurata cel putin inca o data.
puteti multumi domnului fifty apost & boc.
apostu era la directia tehnica la primarie,a stiut de centura a cumparat ieftin mult pamant in zona dupa care hop a vandut statului sa se poata construi centura.
centura se putea construi de la iesirea din tureni peste deal,exista chiar si un drum de caruta in zona,astfel scapa de traficul greu si martinesti… Citeste mai departe
Ce treaba are centura cu primaria? E facuta de minister. Stii tu, ala de pe vremea lui Tariceanu, ca atunci s-a inceput. Ce l-a oprit pe Tariceanu sa o faca pe la Tureni? Nu stiu, eu zic sa-i intrebi tu. Poate faptul ca trecea prin prea multe localitati si ca nu e normal sa faci o centura prin localitati.
ministrul berceanu era pedist, el a decis, in ciuda propunerii liberale de a se urma vechiul drum roman, cu ocolirea celor 2 sate de pe traseu! mai las-o dracului de propaganda.ca pute a hoit.
Ce tot dai din gura anapoda, DanT? Mancator de rahat! Tocmai ca Tariceanu si liberalii au sustinut prin Nicoara varianta drumului roman pe la Tureni-Aiton, nu megalomania asta a piticului atomic Boc-Poc sustinut de Basescu si de guvernul lui de latrai tradatori: Berceanu, Videanu, Udrea...