Cine construiește autostrada Câmpia Turzii - Târgu Mureş. Cel mai mic tronson are 3,6 km - termen 16 luni
CNADNR a stabilit care sunt constructorii care vor lucra la autostrada Câmpia Turzii - Ogra - Târgu Mureş.
Lucrarea de 56 de kilometri, cu un cost total de 1,1 miliarde de lei, ar urma să fie finalizată într-un an și patru luni, depășind astfel termenul de 31 decembrie 2015, în care mai pot fi folosiți banii europeni.
În 10 mai 2014, fostul ministru al Transporturilor, Dan Șova, declara că licitația va începe în 26 mai. ”Pe 15 mai, pleacă documentația la ANRMAP și pe 26 mai, cel mai târziu, avem în SEAP publicată documentația pentru licitație de lucrări. Deci dăm drumul la licitația și de lucrări pe Câmpia Turzii - Ogra - Târgu Mureș. Asta înseamnă că din 26 mai firmele vor avea timp 43 de zile pentru a depune ofertele pentru Câmpia Turzii - Târgu Mureș.
Pe această autostradă media kilometrului pe studiul de fezabilitate este de 8,5 milioane de euro kilometrul și, în urma licitației, probabil că se va situa tot în jurul valorii de 6,5 - 7 milioane de euro kilometrul. Relieful între Câmpia Turzii - Ogra - Târgu Mureș este de aceeași natură ca și la Sebeș - Turda, deci și costurile trebuie să fie similare”, a declarat ministrul Transporturilor, Dan Șova.
Au trebuit să treacă 8 luni pentru ca licitația să fie terminată. În plus, mai sunt și contestații care pot fi depuse, ceea ce ar putea întârzia și mai mult proiectul.
Contractul a fost împărțit pe mai multe tronsoane, câștigate de diferite asocieri.
Compania austriacă Stabag şi firma românească Straco Grup va proiecta şi construi două tronsoane din autostradă:
- Secţiunile Ogra (judeţul Mureş)- CâmpiaTurzii (judeţul Cluj), lotul 2, în lungime de 17,9 kilometri, costă 397,7 milioane lei, fără TVA, durata de execuţie fiind de un an şi patru luni.
- Ungheni (judeţul Mureş )- Ogra, lotul 2, are o lungime de 10,105 km, costă 251,3 milioane de lei, fără TVA, urmând să fie executat într-un an.
Tot Straco Grup va proiecta şi executa încă 15,7 km din proiect (Secţiunea 2A, Orga-Câmpia Turzii, lotul 3), în asociere cu firmele Specialist Consulting şi Total Road, în valoare de 279,7 milioane de lei, fără TVA, durata execuţiei fiind de un an şi patru luni.
Tronsonul TârguMureş - Ungheni, plus un drum de legătură, CNADNR a fost câştigat de asocierea dintre firmele Lemacons, Vega 93 şi Arcada Company, valoarea contractului fiind de 179,78 milioane de lei fără TVA pentru 9,2 km (din care 4,7 km drumul de legătură), durata execuţiei fiind de un an.
Proiectarea şi execuţia tronsonului Ogra - CâmpiaTurzii, lotul 1, a fost câștigată de firmele Geiger Transilvania şi Wilhelm Geiger, un proiect în valoare de 55,8 milioane de lei, fără TVA, având lungimea de 3,6 km şi o durată de execuţie de un an şi patru luni.
Finanțarea va fi făcută din fonduri europene, din exercițiul 2007 - 2013, prelungit până la data de 31 decembrie 2015. Dacă va fi depășit acest termen, finanțarea pentru lucrările care mai trebuie efectuate va fi suportată din bugetul de stat.
Dacă firmele vor putea lucra din luna martie, până în decembrie 2015 va fi terminat circa 70% din proiect, în cel mai fericit caz, iar restul de 30% va trebui decontat din buzunarul românilor. Vorbim de circa 400 de milioane de lei, care puteau fi acoperite din fonduri europene.
0 Comentarii