Clujul va avea autobuze pe hidrogen, unice în România
Clujul va cumpăra autobuze pe hidrogen, proiectul fiind unic în România.
”Pregătim creșterea flotei pentru transportul public verde, nepoluant, și trecerea spre o altă dimensiune, pe hidrogen. Practic, pregătim pe fonduri europene alternativa la transportul electric și anume transportul bazat pe hidrogen, un proiect absolut pilot în România”, a declarat primarul Emil Boc, la Ziua de Cluj.
Cum funcționează un autobuz pe bază de hidrogen
Autobuzele propulsate de pile de combustie pe hidrogen sunt vehicule care funcționează pe baza unui motor electric care este alimentat de celulele de combustibil pe bază de hidrogen, ceea ce le face un mijloc de transport cu zero emisii.
Hidrogenul poate fi stocat în rezervoare comprimate, care sunt amplasate, de obicei, pe plafonul autobuzului pentru a nu compromite confortul pasagerilor.
Hidrogenul care alimentează autobuzul poate fi verde, care este tipul de hidrogen sustenabil, obținut prin electroliza apei, sau poate fi hidrogen albastru sau gri, obținut de la sursele de combustibili fosili.
Chiar dacă autobuzul funcționează pe baza hidrogenului albastru sau gri, el tot este un mijloc de transport mai sustenabil decât autobuzele diesel, însă viitorul ideal al acestui tip de autobuz implică faptul că hidrogenul verde va fi principala sursă de alimentare pentru un mediu înconjurător mai curat.
O amprentă de carbon mult mai mică decât autobuzele diesel
Autobuzele reprezintă un mijloc de transport popular în multe orașe și țări din lume. Ele pot transporta mai mulți pasageri într-un singur vehicul, ceea ce este mai eficient din punct de vedere al spațiului comparativ cu scenariul în care fiecare pasager ar folosi propria mașină pentru a se deplasa. Pe deasupra, astfel se eliberează mai puține emisii de carbon.
Chiar și așa, autobuzele pe hidrogen și cele electrice pot crește mai mult avantajul sustenabilității acestui mijloc de transport, întrucât unii producători susțin că, prin utilizarea autobuzelor cu hidrogen, amprenta de carbon este mai mică cu aproximativ 1.900 de tone de CO2 per 1.8 milioane de kilometri.
Când ne gândim câte autobuze tranzitează zilnic fiecare oraș, aceste cifre încep să se adune repede și ne oferă o perspectivă asupra ajutorului oferit de autobuzele cu zero emisii.
23 Comentarii
https://www.hydrogeninsight.com/transport/analysis-it-is-now-almost-14-times-more-expensive-to-drive-a-toyota-hydrogen-car-in-california-than-a-comparable-tesla-ev/2-1-1519315
clujenii verzi trebuie sa isi cumpere masini pe H2sustenabil - primaria ofera statii de incarcare si parcari gratuite
statul roman subventioneaza achizitia de masini care functioneaza cu H2sustenabil
:)))))) orice va flutura astia pe la nas, voi puneti botul
la clooj si hidrogenul este de ala scump: hidrogen sustenabil :)))))
clujul trebuia sa aiba si autobuz autonom. unde a disparut?
au mai facut asemenea basicarii tatucii lui boc si neag de la ratuc...pe vremea lui ceausu erau pline orasele de batoze cu niste bidoane imense pe plafon... a venit ilici/roman si si-au facut jgheaburi pentru adapat bivolii...la mera....
Cate tromboane pompieristie de s-a crucit lumea , mai ales in anii electorali ai campaniei electorale. Oare ce ne mai face Boc pana in 2028? Teleportare cu instralatii aferente in balcoane? Puneti botul dragii mei si veti fi sufocati pana in 2028.
Asta dupa ce autobuzele fara sofer si-au facut milionul de km si s-au casat? Dar vapoarele transoceanice de pe Samus Navigabius din Anus si minciuni cu picioare scurte dar suficent de lungi ca si clujenii sa creada.
Pe disel aveam, trolebusuri avem, electrice avem, o sa avem si pe hidrogen. Mai lipsesc cu pedale pentru calatori, nu mai faci genoflexiuni pe frig ca prostu pentru un bilet, stai la caldurica si dai din pedale, asta invovatie. Emisie zero, costuri cu intretinere zero, mai trebuie cativa negrii cu inel in nas si bici in mana sa nu cioleasca nimeni...
@Alex: Nu zici rau. Niste electrice s-ar putea transforma asa sa incarce, si sa nu le fie frig la calatori cu caldura oprita. Dar cum ii rasplatesti pe pedalatori? Sau pur si simplu nu bagi caldura, si pedaleaza sa nu le fie frig?
@Alex: YABBA-DABBA-DOO !
deja cauta alternative la teapa secolului, telefonul cu roti?
.
Investiții făcute fără rost, bine ca proiectele ce
trebuiesc făcute sunt lăsate în paragină, că nahh asta e "pofta" pitikului și trebuie onorată, bine că prostimea la votat ...
Dar autobuse și troliebuse fără șofer pe când?
Dute Bloc și aruncăte în Someș
Bine ca lasa 10 000 de masini de ride shering din Galati , Braila etc unele euro 4 sau euro 3 sa polueze si sa aglomereze zilnic orasul Clujeni nu au masini de ride shering?
"In January 2022, the city of Montpellier, France, cancelled a contract to procure 51 buses powered by hydrogen fuel cells, when it found that the cost of operation was 6 times more expensive than electric buses."
https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_cell_bus#Costs
Vor merge pana tine subventia, apo vor fi parcate sa rugineasca.
@.: "In 2022, the Financial Times reported that the Japanese Toyota FC Sora cost ¥100m (€710,000) for a six-year lease, whereas a diesel bus costs around ¥24m (€170,000)"
@.: le vinde la oradea sa faca si aia ceva publicitate
Si autobuzele pe gaz metan aveau buteliile tot pe acoperis. Sa nu arda calatorii de jos daca are scapari de gaze.
Si autobuzele pe hidrogen vor circula in paralel cu metroul
@Sorin: nu numa cu metrou, si cu autobuzele "autonome"
@Sorin: in metro pe rute comuna
@AdevaratulEu:
Vezi ca si acolo ii minciuna. Ca nu-s autonome. Era boc la volan, doar ca nu se vedea