Clujul va avea autobuze pe hidrogen, unice în România


Clujul va cumpăra autobuze pe hidrogen, proiectul fiind unic în România.

Pregătim creșterea flotei pentru transportul public verde, nepoluant, și trecerea spre o altă dimensiune, pe hidrogen. Practic, pregătim pe fonduri europene alternativa la transportul electric și anume transportul bazat pe hidrogen, un proiect absolut pilot în România”, a declarat primarul Emil Boc, la Ziua de Cluj.

Cum funcționează un autobuz pe bază de hidrogen

Autobuzele propulsate de pile de combustie pe hidrogen sunt vehicule care funcționează pe baza unui motor electric care este alimentat de celulele de combustibil pe bază de hidrogen, ceea ce le face un mijloc de transport cu zero emisii.

Hidrogenul poate fi stocat în rezervoare comprimate, care sunt amplasate, de obicei, pe plafonul autobuzului pentru a nu compromite confortul pasagerilor.

Hidrogenul care alimentează autobuzul poate fi verde, care este tipul de hidrogen sustenabil, obținut prin electroliza apei, sau poate fi hidrogen albastru sau gri, obținut de la sursele de combustibili fosili.

Chiar dacă autobuzul funcționează pe baza hidrogenului albastru sau gri, el tot este un mijloc de transport mai sustenabil decât autobuzele diesel, însă viitorul ideal al acestui tip de autobuz implică faptul că hidrogenul verde va fi principala sursă de alimentare pentru un mediu înconjurător mai curat.

O amprentă de carbon mult mai mică decât autobuzele diesel

Autobuzele reprezintă un mijloc de transport popular în multe orașe și țări din lume. Ele pot transporta mai mulți pasageri într-un singur vehicul, ceea ce este mai eficient din punct de vedere al spațiului comparativ cu scenariul în care fiecare pasager ar folosi propria mașină pentru a se deplasa. Pe deasupra, astfel se eliberează mai puține emisii de carbon.

Chiar și așa, autobuzele pe hidrogen și cele electrice pot crește mai mult avantajul sustenabilității acestui mijloc de transport, întrucât unii producători susțin că, prin utilizarea autobuzelor cu hidrogen, amprenta de carbon este mai mică cu aproximativ 1.900 de tone de CO2 per 1.8 milioane de kilometri.

Când ne gândim câte autobuze tranzitează zilnic fiecare oraș, aceste cifre încep să se adune repede și ne oferă o perspectivă asupra ajutorului oferit de autobuzele cu zero emisii.

Comentarii Facebook