Vineri 22 Noiembrie

Compania WIZZ AIR, lovită dur de criză. Ce pierderi sunt și cum sunt afectați angajații


Wizz Air va avea pierderi masive în al patrulea trimestru al anului fiscal, ce s-a încheiat în martie 2020, cuprinse între 70 şi 90 de milioane de dolari.

Operatorul aerian low-cost anunţase anterior că aşteaptă pentru anul fiscal care se termină la 21 martie un profit net cuprins între 350 şi 355 de milioane de dolari, dar acesta scade brusc.

Compania confirmă că are un bilanţ contabil puternic şi o lichidate de 1,5 miliarde de dolari la finalul lui martie 2020, aceasta fiind una dintre cele mai bune poziţionări din industria aeriană în acest moment.

Totuşi, reprezentanţii Wizz Air au anunţat într-un comunicat de presă că 1.000 de angajaţi, reprezentând 19% din forţa de muncă, vor fi disponibilizaţi. De asemenea, vor fi luate măsuri de şomaj tehnic pentru alţi angajaţi, au spus reprezentanţii companiei.

Veniturile CEO-ului, a membrilor consiliului director şi a tuturor managerilor, vor fi reduse cu 22%, în timp ce salariile piloţilor, echipajului şi angajaţilor din birouri vor fi reduse, în medie, cu 14%.

În primul rând aş vrea să mulţumesc oamenilor noştri pentru eforturile lor considerabile pentru a-i susţine pe pasageri şi comunităţile din toate ţările în contextul acestor evenimente fără precedent. S-au ridicat la înălţimea provocărilor cu care se confruntă Wizz Air şi industria cu eleganţă şi determinare, în special când a venit vorba de repatrierea cetăţenilor care au fost blocaţi în anumite ţări din cauza COVID-19 şi când au livrat echipamentele medicale necesare pentru ajutarea ţărilor, comunităţilor şi celor care oferă îngrijire medicală pacienţilor lor.

Am luat diverse decizii pentru a proteja poziţia companiei într-o manieră controlată în perioada pandemiei de COVID-19 şi analizăm competitivitatea şi alocarea activelor companiei în continuare. Lucrăm de asemenea pentru a dezvolta strategia, costurile şi lichiditatea companiei după această criză pentru a ne asigura că putem să livrăm ţinta noastră de creştere pe termen lung. Wizz Air rămâne fără dubii una dintre cel mai bine plasate companii pentru crearea de valoare pe termen lung în aviaţia europeană datorită costurilor reduse pe care le oferă pasagerilor - modelului de business low-cost şi poziţiei unice în piaţă ca lider în piaţa în creştere a Europei Centrale şi de Est. Compania se aşteaptă să livreze valoare acţionarilor, beneficii mediului şi oportunităţi de angajare în anii ce vor veni”, a spus József Váradi, CEO-ul companiei.

Traficul aerian al Wizz Air a scăzut în martie 2020 cu 34% faţă de anul anterior, iar în prezent operează la 3% din capacitate.

Comentarii Facebook