Coșmarul prin care a trecut un bărbat care și-a cumpărat o mașină nouă din Cluj! Nouă ani s-a luptat pentru a demonstra un viciu grav
Un bărbat din Bistrița a cumpărat o mașină din Cluj, în august 2015, investind în ea multe economii, fără să bănuiască prin ce coșmar va trece.
”Am fost obstrucționat – cu metodă și determinare – astfel încât să nu beneficiez de drepturile oferite de garanție.
Magyar Suzuki ZRT Esztergom Sucursala București, importatorul automobilelor produse în Ungaria, a licențiat și auditat cel puțin (3) trei dealeri și service-uri care în perioada de garanție, odată cu constatarea la automobilul nou a unui defect grav, acoperit de garanție, m-au obstrucționat prin diverse tactici: lipsă comunicare, nerecunoașterea unor defecte evidente, temporizări multiple, refuzul de a întocmi documente constatatoare, etc. astfel încât reparațiile necesare să nu fie efectuate decât la ieșirea mașinii din garanție contra cost.
Fizic am cumpărat și ridicat mașina de la Premium Cars Cluj care însă mi-a oferit factura de la Hinode Service SRL Târgu Mureș dar garanția (3 ani) și garanția extinsă (2 ani) au fost oferite de Premium Cars Cluj.
Concret, la 28 august 2015, la 11 zile de la cumpărarea unui automobil Suzuki Vitara am sesizat în service-ul Premium Cars Cluj SRL o problemă gravă la motor, o bătaie metal pe metal, de atunci și până în 2019 toate service-urile Suzuki din România la care am apelat: Premium Cars SRL Cluj, Hinode Service SRL Târgu-Mureș și Rubin SRL Bistrița au negat sistematic existența vreunei probleme reale la motor”, a precizat M.Z.
Acesta a umblat cu mașina prin service -uri care aparțin de firma de la care a fost cumpărat autoturismul, dar peste tot s-a negat existența vreunei erori.
”Astfel am mai reclamat problema la 06.08.2016 la Premium Cars Cluj, apoi la service-ul autorizat Suzuki, Hinode Service SRL din Târgu-Mureș în august 2017, apoi la service-ul autorizat Suzuki Rubin SRL din Bistrița unde am fost de 6 (șase ori!), mai exact la: 02.08.2017, 02.08.2018, 20.09.2018, 08.10.2018, 26.10.2018, 09.11.2018, făcându-se ”verificări” în urma cărora s-a negat existența vreunei defect.
La 20.09.2018, am trimis o reclamație pe e-mail la Magyar Suzuki ZRT Esztergom Sucursala București cu sediul în str. Nicolae Caramfil Nr 75, et 5, Sector 1, București, la reclamație fiind atașat și un link către înregistrarea video-audio a zgomotului patologic al motorului, dl. Lucian Gîrbaciu service manager Suzuki România, răspunzându-mi textual pe e-mail: ”Sincer vizionând filmele nu aud zgomote anormale”.
Simptomele s-au agravat în timp, astfel încât în disperare de cauză am investigat la 08.02.2019 motorul la service-ul autorizat Suzuki, Limuzin Autohaz din Debrețin, Ungaria, unde după demontare s-a constatat că blocul motor este în întregime distrus datorită unei bătăi de bielă pe arborele cotit, una din cele mai grave și mai costisitoare probleme ce poate apărea la un motor, din rațiuni economice de cele mai multe ori un astfel de motor se schimbă, nu se repară”, a continuat bistrițeanul.
El a făcut în 17 februarie 2019 o reclamație prin e-mail managerului general al Suzuki România, d-na Nicoleta Gerea, și a primit în 25.02.2019 următorul răspuns: ”În perioada garanției producătorului, ați beneficiat de asistenta mai multor dealeri autorizați Suzuki din România și verificările acestora în baza simptomelor reclamate la momentul verificărilor, nu au condus la necesitatea unor intervenții tehnice”. Adică reclamațiile mele anterioare au fost fără obiect, m-am dus de nebun în Ungaria și doar o coincidență stranie a făcut să mi se defecteze grav motorul tocmai atunci.
Așa că mi-am văzut de problemele mele (că Suzuki România și dealerii/service-urile acreditate nu considerat că ar fi și ale lor) și la 27.02.2019 am plătit din buzunarul meu reparația către service-ul din Ungaria, circa 3400 euro. Am ridicat mașina reparată din Ungaria la 22.03.2019.
În concluzie motorul a avut un defect grav din fabricație a cărui reparație a fost refuzată de toți reprezentații service-urilor Suzuki România la care am făcut sesizări, Premium Cars SRL Cluj, Hinode Târgu-Mureș și Rubin Bistrița prin nerecunoașterea existenței vreunui defect. Am fost obligat să-mi repar mașina - ce a fost defectă de nouă - pe banii mei, circa 3400 euro, sumă deloc neglijabilă. Recuperarea banilor (conform procedurii de garanție extinsă) a fost practic refuzată”, a mai spus M.Z.
Pentru că nu s-a ținut cont de faptul că ”am semnalat în scris problema imediat după cumpărare și era obligația legală a Suzuki România de a aduce produsul la conformitate în 15 zile conform legii 449/2003Nu s-a ținut cont de energia, timpul, nervii și banii pe care i-am investit pentru a afla diagnosticul de unul singur. Nu s-a ținut cont că am folosit peste 3 ani și jumătate cu o mașină care nu a prezentat siguranță în exploatare.
Așa că am acționat în instanță Premium Cars Cluj în octombrie 2019”.
Prima decizie, pe fond, la Judecătoria Cluj-Napoca a fost favorabilă bărbatului care a trecut prin multe neplăceri cu mașina cumpărată. ”S-a admis acțiunea civilă formulată de reclamantul Z.M.N., în contradictoriu cu pârâta Premium Cars SRL, și în consecință, a fost obligată pârâta la plata în favoarea reclamantului a sumei de 15.490 lei (echivalentul sumei de 1.046.916 HUF) aferentă costurilor suportate cu ocazia reparării motorului autoturismului Suzuki Vitara 16B Passion Allgrip și a dobânzii legale penalizatoare în cuantum de 513.08 lei, calculate de la data scadenței debitului principal, respectiv 06.04.2019, și până la data de 09.10.2019, precum și în continuare, până la data achitării integrale a debitului principal. De asemenea, a fost obligată pârâta la plata în favoarea reclamantului a sumei de 2.430 lei, cu titlu de cheltuieli ocazionate de deplasările/expertiza efectuată pentru constatarea deficiențelor/repararea motorului autoturismului Suzuki Vitwra 1.6B Passion Allgrip și pentru serviciile prestate de către reprezentanții convenționali pentru soluționarea acestui diferend pe cale amiabilă”, se arată în sentința Judecătoriei Cluj-Napoca.
Apelul a fost câștigat tot de bărbatul păgubit. ”Banii i-am recuperat în decembrie 2023 după ce Premium Cars Cluj a fost anunțată că e iminentă executarea silită. ”Forța coercitivă a statului” a rezolvat până la urmă problema. Poate această istorie o să-i facă pe cei ce vor să-și bată joc de clienți să se gândească de două ori înainte”, a încheiat bistrițeanul.
38 Comentarii
Voi ați citit articolul sau doar titlul? E ridicol sa crezi ca o mașină funcționează 4 ani cu o problemă grava la motor. Garanția este valabila oriunde în UE și dacă a plătit reparatia în Ungaria înseamnă că a fost o lucrare solicitată de client fără sa fie o problema reală acoperita de garantie. Orice om sănătos la cap care citește tot acest articol… Citeste mai departe
@Cipri: cunosc personal victima și cazul. proprietarul, având înclinații mecanice și experiență cu motoare, a auzit din prima lună începutul de bătaie de bielă. putea fi confundat ușor de către cineva fără experiență cu sunet de tacheți sau injectoare. mașina a fost condusă puțin, problema agravându-se în timp. a ajuns la Debrecen pe recomandare după… Citeste mai departe
Eu am am cumparat pe parcursul anilor trei masini noi, branduri diferite, de la dealeri(reprezentanta) de aici din zona, si absolut de fiecare data am luat teapa. Fie nu mi-au livrat ce am cumparat, fie mi-au livrat masina cu parti schimbate si unele defecte. De fiecare data am ajuns la scandal cu avocati si amenintari cu proces, obtinand despagubiri… Citeste mai departe
@Toti dealerii auto sunt la fel, niste scursuri: poți să detaliezi? Adică sutele alea de mii de euro ar însemna de la mașini cu prețul de achiziție de peste 150k €... Eu zic sa mai vreo 2 zerouri....
@Toti dealerii auto sunt la fel, niste scursuri: Le renteaza mai mult sa te****sca clientul.
Cum naiba a funcționat mașina 4 ANI , din 2015 până în 2019 cu PROBLEME GRAVE LA MOTOR gen BĂTAIE IN MOTOR FIER PE FIER. Cine are habar ce înseamnă o BĂTAIE FIERE PE FIER IN MOTOR înțelege că nu are șanse să funcționeze ani la rând fără ca defecțiunea să nu se amplifice și chiar să cedeze mecanica interioară.
@Dany: Cred că articolul are un scop bine definit și cu anumite nuanțe.
@Dany: Poate proprietarul nu a parcurs multi km , adică a folosit mașina strict pentru vizitele la service- urile amintite în articol,poate proprietarul in timpul deplasării cu mașina , nu a turat motorul la capacitate maxima, și a circulat " bătrânește" în ideea de a nu suprasolicita motorul. Poate că proprietarul pe baza informațiilor de pe net, forum-uri,… Citeste mai departe
@Dany: Cum a functionat masina 12 ani, si fix atunci s-a gaurit/rupt esapamentul de rugina? Esti femeie?
Cei de la Premium Cars sunt incompetenti si nesimtiti, au cel mai penibil service din Cluj. Daca va cumparati masini Suzuki, mai bine le duceti la revizii in Ungaria.
De aceea mai bine cumperi Logan sau Sandero Stepway GPL, cele mai bune si mai fiabile masini.
Poveste cu pesti...
In instanta nu este clar ce se judeca... dar poveastea initiala are 0 logica...
Am masina de la Premium Cars... pe orice act nu este scris altceva...
Probabil cel pagubit a comandat masina online din Bucuresti si a cerut trasnferul pentru preluare in Cluj... asa paote ar avea logica... dar aia nu inseamna ca a transferat… Citeste mai departe
@Kyro: In Plus orice masina si reparatie o platesti in echivalent euro nu HUF...
@Kyro: in Ungaria platesti in forinti, asa cum in România platesti în lei.
Adica in moneda oficiala a tarii respective.
Dar pentru analfabeti functionali e mai greu de inteles.
@ntire2000: cred că tu ești analfabet mai vaccinatule
Asta e nimic pe langa ce fac cei de la Compexit!
A dracului chelea pe ala de-o mai cumpara de la Premium Cars...
Dupa 25 de ani in business, si lucrand azi direct pt un producator, va dau un sfat celor in aceasta situatie: daca nu e vorba despre un brand si model din categoria luxury (Porsche, Audi, Lexus, alte cateva), nici nu pierdeti vremea cu un dealer care va refuza de 2 ori in astfel de cazuri evidente. Mergeti direct la producator (mail cu filme, poze,… Citeste mai departe
Adica iti platesc reparatia pe care ei nu au vrut/putut sa o faca si drumurile pe care le-ai facut tu(probabil o parte). In rest mai vindem masini cu garantie la oameni. Afacerea merge. Nu stiu care e lectia aici. Nu mi se pare ca vinovatul are de invatat ceva din asta si ca nu o sa repete asa ceva
@Dreptate: Vinovatul a invatat ca refuzand reparatia la 10 clienti va plati doar o reparatie, ca doar unul merge la proces. Si cand castiga, primeste doar pretul reparatiei, fara despagubiri semnificative. Si castiga in statistica, ca modelul respectiv va figura ca nu se strica deloc in primii 5 ani, e incredibil de fiabil. La fel cum in Cluj se respira… Citeste mai departe
Nu inteleg de ce nu a fost si la ANPC cu reclamatie ca nu vor sa ii repare masina ... Si ce nu inteleg de ce a trebuit sa mearga in 100 de locuri sa verifice motorul in loc sa ii dea in judecata direct ?! Efectiv nu imi vine sa cred ca o stat dupa curu' unor bisnitari de masini ...
Ba si vroiam sa iau Suzuki tocmai pt garantie. Mai cumpara pla mea.
În asemenea cazuri, dealer-ul e nivelul cel mai de jos nu vrei să ai de a face cu el, dacă nu e cooperant, dar ai încă 2 niveluri superioare: importatorul care de obicei e unul în țară și producătorul de care le e frică tuturor.
Din nefericire doar așa funcționează dacă duci la nivelurile superioare problema.
Problema lui ca a cumpărat masina din klooj. Ce ziarist cretin. De cumpara masina din Tg Mureș sau alt oras nu mai avea probleme.
@Emi: si cei din Mures l-o fentat ca nu are masina bai
Greseala omului ca nu a dus masina in primii ani de functionare in Ungaria dupa primele incercari in RO, cand nu ajunsese in garantia extinsa, din pacate asta asa e romanica in toate domeniile, e care pe care, romanul de rand e hotz din nastere si voteaza tot hotzi dupa chipul si asemanarea lui
Sa fie fericit ca nu i s-a stricat prin Elvetia.
@.: asta este capitalismul salbatic iar ,,satisfactia clientului" este doar o vorba goala! La orice, nu doar la masini, vanzatorul incearca sa evite plata garantiei. Nu demult am cumparat un flex de la Dedeman. Dupa vreo doua luni nu a mai pornit. Am zis ca s-au dus carbunii, usor de schimbat. Am dat aparatoarea la o parte dar nu etau de vina carbunii.… Citeste mai departe
@Ion de la tara: Mai demult era garantie pe viata la dischetele de 1.44 megabyte. Dar pierdeai timp sa duci discheta inapoi pentru garantie, nu merita. Desi se stricau in draci.
In primul rand sa aiba curaj clientii sa le faca probleme acestor nesimtiti si pe urma curaj cu nervi de otel sa-i dea in judecata, jos palaria in fata judecatorilor
La Premium Cars sunt niste cretini angajati. Experienta cu ei, atat la achizitie cat si in service a fost de kkt.
Sunt extrem de nepasatori.
Am fost la ei la finalul anului trecut sa achizionez un S-Cross, si cei 2 angajati, erau prea ocupati sa stea la povesti ca sa raspunda la intrebi, sau sa acorte un minim de atentie... Cand i-am intrebat… Citeste mai departe
clasic RO
oamenii din reprezentante nu au notiunea de garantie