Cum arată prima mașină electrică românească, produsă parțial la Cluj-Napoca - FOTO
O machetă a primei mașini low-cost concepută în România a fost lansată, joi seara, la Cluj-Napoca. Maşina se numeşte ”Go4two” şi va costa puţin peste 5.000 de euro.
Prototipul a fost conceput de o companie belgiană, în colaborare cu Universitatea Tehnică din Cluj.
Lansarea vehiculului electroc s-a făcut la festivalul de arte digitale Clujotronic, organizat de Institutul Francez şi Centrul Cultural German din Cluj.
”Ţinta acestei maşini este să fie foarte accesibilă. Vrem ca maşina să fie în jur de 5000-5500 de euro, în varianta pentru doi oameni. Este o maşină de dimenisunea unui Smart, o poţi parca perpendicular pe trotuar, are o automonie de 100 de kilometri şi cu o baterie suplimentară de 700 de euro automonie atinge 200 de kilometri”, a declarat Henri Jonckheere, conform rfi.
Macheta este produsă din fibră de carbon şi cântăreşte 150 de kilograme. Una dintre versiuni va putea fi folosită numai în oraș și va atinge viteza de 45 de km/h, iar a doua în afară și va circula cu maxim 80 de km/h.
Vor fi două versiuni ale maşinii, prima care va avea o viteză maximă de 45 de kilometri pe oră şi poate fi folosită doar în oraş şi cealaltă care va atinge 80 de kilometri pe oră.
”Am lansat în premieră mondială macheta primei maşini electrice low-cost, produsă şi concepută în România şi care a fost complet dezvoltată aici. Tot aici în ţară vrem să o producem. Macheta este din fibră de carbon şi cântăreşte 150 de kilograme, am încercat să fie cât mai uşoară. Maşina va avea trei roţi şi va fi propulsată de un motor electric, iar încărcarea se face cu baterii litiu-ion. Vom avea două versiuni ale maşinii, prima care va avea o viteză maximă de 45 de kilometri pe oră şi să fie folosită doar în oraş şi cealaltă care va atinge 80 de kilometri pe oră”, a declarat Ştefan Breban, de la Universitatea Tehnică Cluj-Napoca (UTCN).
Mașina trebuie omologată și apoi va putea circula pe străzi, cel puțin prototipul, dacă nu vor fi realizate și alte modele.
Henri Jonckheere, iniţiatorul proiectului, a spus că totul este realizat în România.
”Este o maşină pentru două persoane care va putea fi parcată şi perpendicular, va avea o autonomie de 100 de kilometri, iar cu o baterie suplimentară autonomia va creşte la 200 de kilometri. Vom construi, la început, 10 prototipuri pentru omologare şi credem că în primăvara anului viitor vom putea începe producţia de serie la Piteşti, la fabrica Dacia, care are tehnologia necesară de producţie. Maşina se numeşte Go4two şi sperăm să primim primele comenzi din Cluj-Napoca”, a spus Jonckheere.
Mașina va avea o autonomie de 100 de km, iar din primăvara anului 2017 s-ar putea începe producția de serie la Pitești.
11 Comentarii
daca e intradevar e construita din fibra de carbon atunci pretul va fii unul pe masura, stirea asta e un rahat la fel cu stirea cu primul windows romanesc ,prima imprimanta 3 d inventata la cluj si etc...
sa fim seriosi ca sa fie omologat pe cai legale rahatul ala de bormasina trebuie sa treaca de multe etape de testare ca sa se poate vinde pe cai… Citeste mai departe
Eu i-as fi pus si pedale si devenea prima masina ecologica din RRomania! Macar de avea 4 roti!!!
Acuma, domnu proiectant, sa nu va suparati pe mine, dar am si eu o intrebare, chestia aia, (ca macheta de masina nu-i pot zice)... e din martipan? Se pune pe tort?
Ce pompos suna premiera mondiala, dar daca ma uit la poze, mai ales la poza 3 stau si ma intreb oare asa se lanseaza in premiera mondiala intr-un oras atat de important cum e Clujul… Citeste mai departe
Vine unul cu un tanc Q7 si face prag vrea cinci carucioare din astea la o singura neacordare de prioritate
Parca e o acadea care a stat prea mult in soare
urâtă rău, dar e dotată totuși cu două bodybaguri, unul pentru șofer și unul pentru pasager.
Cum sa desenezi in 2016 o uratenie ca si asta? Nici in india nu sunt masini atat de hidoase. Nici nu ma pot uita la ea, 150 kg fibra de carbon risipite, daca ar sti cei care au facut fibra de carbon ce hidiotenie au facut astia cu ea s-ar sinucide!
La capitolul design e corigenta din start. Aia e macheta de licean. incetati cu pretentiile de productie la dacia ca faceti clujul de ras. .
Perfect de accord :-)))...
cu autonomie de 100 km nu stiu cine se risca sa dea bani pe ea. 100 km e cam putin-adica 100 km de mers incontinuu sau se scad din ei daca stau pe strada Paris la semaforul acela dimineata 30 de minute ca am in fata mea 2 masini de scoala de soferisi una de maturat stradal care isi fac treaba constiincios la ora 8 fara 15?
"Am lansat în premieră mondială macheta..."
Wow, poi orice macheta se "lanseaza" (eu as zice se prezinta) atunci cand o arati pentru prima data... in premiera mondiala.
"Mașina trebuie omologată..."
AHA!
"...și apoi va putea circula pe străzi, cel puțin prototipul, dacă nu vor fi realizate și alte modele."
AHA!
"...credem… Citeste mai departe