Cum îşi pot recupera banii turiştii păgubiţi. Vacanţele vin cu emoţii ca niciodată în acest an


Companiile aeriene, şi nu doar cele low cost, ci şi cele de linie, nu au destui angajaţi, iar asta duce la anularea sau întârzierea curselor. Călătorii îşi pot recupera paguba, doar dacă au asigurare ori merg în instanţă.

În general, toate persoanele care trec prin asemenea situaţii pot obţine pe baza unei directive europene despăgubiri de până la 600 de euro. Şi în același timp se pot adresa instanțelor de judecată pentru a-și recupera inclusiv daunele pricinuite de pierderea bagajului, cât şi anularea zborului sau întârzieri masive”, explică Adrian Cuculis, avocat, pentru Observator. 

Vacanţele vin cu emoţii ca niciodată în acest an. Şi asta pentru că turiştii nu au nicio garanţie că vor ajunge la destinaţie la data planificată. Mai multe companii și-au anunțat clienţii că sunt cumva pe cont propriu. Iar dacă au probleme cu zboruri anulate sau întârziate, să-şi rezerve pe cont propriu hoteluri sau bilete de tren, astfel încât să se descurce, să rezolve situaţia în care se află. Probleme sunt în aceste luni pe aeroporturile din întreaga lume. 

ANPC sfătuiește consumatorii să se adreseze, în primă instanță, operatorilor economici de transport aerian

ANPC sfătuiește consumatorii să se adreseze, în primă instanță, operatorilor economici de transport aerian sau agențiilor de turism intermediare, pentru soluționări amiabile, iar, în situația în care drepturile acestora sunt încălcate, să se adreseze autorităților, reamintind totodată că, în conformitate cu Regulamentul European nr. 261, consumatorii au dreptul să solicite compensații de până la 600 de euro, pentru un zbor anulat. 

De subliniat este faptul că acest lucru este valabil chiar și în situația în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ. Recuperarea compensațiilor se poate face fie amiabil, la operatorul economic, fie prin intermediul ANPC și ECC România, care realizează acest lucru, cu titlu gratuit. 

Comentarii Facebook