Cum îți poți face o firmă pentru Uber


Uber nu este o alternativă doar pentru clienți, ci și pentru cei care vor să presteze acest serviciu de transport sau care vor să facă o afacere din asta. Până la intrarea celor de la Uber pe piață această activitate era desfășurată în regim de taxi, în limita autorizațiilor emise de primărie.

Dacă în trecut puteai să desfășori această activitate doar dacă existau autorizații disponibile, în prezent este la îndemâna oricui să o facă, fie ca șofer, fie ca deținător a unei flote de mașini.

Vei avea nevoie de o firmă, iar aceasta nu este greu de deschis. Ai posibilitatea să o constitui rapid și 100% online. 

Înființarea unei societăți cu răspundere limitată (SRL) se poate realiza și în 3 zile. Vei avea nevoie de cartea de identitate, de o denumire și de un sediu. Pentru înființarea unei persoane fizice autorizate (PFA) vei avea nevoie de cartea de identitate, iar denumirea se va alcătui din numele și prenumele tău urmată de sintagma persoană fizică autorizată. 

Atât pentru SRL, cât și pentru PFA, vei avea nevoie de un sediu. Acesta se poate stabili și la tine acasă, chiar dacă stai la bloc, întrucât activitatea nu se va desfășura acolo, motiv pentru care nu vei avea nevoie de acordul vecinilor.
Există și câteva condiții impuse de Uber, cum este, de exemplu, de a avea permis de conducere de minim 2 ani, însă poți să citești mai multe aici.


Ce tip de firmă de firmă să alegi pentru Uber?

PFA sau SRL? fiecare cu avantajele și dezavantajele sale.
Între cele două tipuri de firmă există diferențe cu privire la taxe, răspundere etc.
Persoana fizică autorizată datorează impozit de 10%, căruia i se mai aplică și contribuțiile sociale CAS și CASS, în ipoteza depășirii plafoanelor prevăzute de lege.

Societatea comercială cu răspundere limitată sau SRL, este tipul de firmă care se constituie și care are la bază încrederea dintre asociați, care pun în vedere desfășurării unei activități economice bunuri, cu scopul de a obține profit și care răspund limitat.
Acest tip de firmă permite o dezvoltare a afacerii, întrucât este posibilă și o asociere cu alte persoane din care rezultă o putere financiară mai mare.

Taxele datorate începând cu 1 ianuarie 2023, fiind modificat regimul de impozitare, pot fi de 1% dacă firma va avea un angajat cu normă întreagă sau de 16% dacă firma nu va avea angajați, la care se adaugă contribuțiile amintite.

În principiu, dacă vrei să desfășori activitatea ca șofer Uber poate că este mai avantajos un PFA, acesta fiind și mai flexibil din perspectiva sumelor pe care le vei încasa și de care vei putea să dispui oricând în interes personal, fapt care nu este permis în cazul SRL.


Răspunderea

În situația în care datoriile PFA nu pot fi achitate este important de știut că vei răspunde și cu bunurile personale. În alte cuvinte, creditorii pot demara executarea silită și urmări bunurile personale ale titularului.
În cazul societății cu răspundere limitată, asociații nu se expun acestui risc. După cum reiese din denumire, ei răspund limitat, în limita aportului lor, adică în limita cotei lor de participare.


De ce cod CAEN vei avea nevoie pentru Uber?

Fiecare activitate economică are un cod și o denumire specifică. Ambele au fost determinate în ceea ce se numește Clasificarea Activităților din Economica Națională (CAEN). 
Pentru a desfășura activitatea de Uber ca șofer vei avea nevoie de codul CAEN 4939 – Alte transporturi terestre de călători n.c.a. 
Codul CAEN se va menționa în actele firmei.


Numărul de angajați și numărul de activități

Persoana fizică autorizată poate avea un număr de maxim de 3 angajați și poate desfășura până la 5 tipuri de activități, respectiv, poate avea 5 coduri CAEN.
Societatea cu răspundere limitată poate avea un număr nelimitat de angajați și un număr nelimitat de coduri CAEN.


Ai nevoie de codul TVA intracomunitar pentru Uber?

Da, pentru că Uber este o companie care are sediul în Olanda, iar atunci când achiziționezi servicii din străinătate sau furnizezi servicii companiilor din alte țări din UE, firma trebuie să obțină codul de TVA intracomunitar.
Procedura pentru obținerea codului amintit presupune depunerea unei cereri la ANAF, urmând ca în câteva zile acesta să ți se atribuie.

Comentarii Facebook