De ce televizoarele ieftine sunt o opțiune de luat în calcul?
Televizoarele sunt, probabil, aparatele electronice din casele noastre care au beneficiat cel mai mult de avansul tehnologic din ultimele decenii. În lupta cu alte forme de divertisment, în special cu Internetul, televizoarele au fost nevoite să se reinventeze rapid și radical. Televizoarele de acum nici două decenii și cele din ziua de azi nu mai au aproape nimic în comun cu cele din ziua de astăzi, dincolo de faptul că atât unele, cât și altele, au ecrane.
În plus, aceeași concurență cu alte forme de divertisment, dar și concurența între producători, a făcut ca azi televizoarele bune să fie accesibile aproape oricui. Evident, există și astăzi diverse praguri de preț la televizoare, existând unele extrem de scumpe și de performante, dar, în general, se găsesc televizoare ieftine decente și la prețuri pentru orice buzunare.
În prezent, deși românii continuă să prefere branduri de renume, chiar și când vine vorba de televizoare, tot mai mulți împrumută obiceiurile de consum din Occident, unde calitatea nu mai este obsesiv legată de branduri scumpe. Românii încă se lasă ghidați de expresia „suntem prea săraci ca să ne permitem lucruri ieftine”, ceea ce, în esență, nu e neapărat un lucru rău. De ce n-ar trebui, totuși, să acordăm atât de multă atenție brandurilor mari? Cel puțin nu în toate domeniile, oricum.
Prețurile mari, exagerate chiar, de multe ori, comparativ cu ceea ce primim în schimb și mai ales comparativ cu alternativele, ar trebui să fie un prim argument. Televizoarele, de exemplu. De ce nu ne mulțumim cu televizoare ieftine și trebuie să achiziționăm branduri celebre, chiar dacă asta înseamnă să facem eforturi financiare de multe ori și să tăiem din cheltuieli din altă parte, unde poate ar fi mai indicat să investim mai mult?
La fel ca piața de telefoane mobile cu Android, cea a televizoarelor beneficiază de o tehnologie atât de avansată, aflată la dispoziția atât de multor producători, încât de multe ori un televizor așa zis ”no name” echivalează în performanțe un televizor similar de ”brand”. Cu toate acestea, costă mult mai puțin. Pentru că, în definitiv, consumatorul final, clientul, nu plătește și costul marketingului, al publicității, al brandului.
Concurența extrem de mare de pe piața televizoarelor, stimulată și de faptul că în joc au intrat și chinezii de la marile companii producătoare de device-uri electronice, precum Xiaomi sau Huawei, dar și de ușurința de a crea produse cu tehnologie aflată la îndemâna oricui, forțează producătorii producătorii să investească masiv și în segmentul low-end, în așa numitele televizoare ieftine, la fel cum o fac și în cazul telefoanelor mobile.
Astfel, televizoare smart - în curând, toate vor fi astfel - se găsesc și la prețuri sub 1000 de lei sau chiar mult sub, în funcție de diagonală. Astfel, nu mai e nevoie să plătești un preț exagerat pentru a putea face streaming de pe Netflix, Youtube, HBO Go sau Amazon Prime pe un ecran mai mare decât cel al laptopului.
Multe televizoare ieftine au, adesea, tehnologie identică sau chiar produsă de giganții din domeniu. Multe televizoare „no name”, de exemplu, folosesc ecrane produse de Samsung, dar sunt mult mai ieftine, pentru că, așa cum spuneam, consumatorul nu mai trebuie să achite și costul imens al marketingului de brand. Cumperi, așadar, același produs, dar fără a mai plăti „brandul”.
Așadar, chiar dacă nu ai un buget mare și vrei totuși un televizor de calitate, nu fugi de televizoare ieftine, pentru că sigur găsești produse fiabile, de calitate, și la bani mai puțini. Dacă nu ții atât de mult la „imagine”, ci la imagine, poți avea același nivel de calitate la televizoare ieftine ca la televizoarele high-end, dar la prețuri mai reduse. La fel ca la telefoane, nu toți consumatorii își doresc, oricum, cel mai tare, cel mai nou, cel mai scump produs apărut.
2 Comentarii
Luati carti nu televizoare! Va prostesc cu mizeria ce curge pe toate canalele. Va iau banii pe gunoaie gen hasbeuzero, cu 24 ore program pe luna restul reluari!
Nu trebuia oare sa marcati articolul ca publicitar?