Dispar două linii de autobuze care vor fi înlocuite cu troleibuze
Două linii de autobuz din Cluj-Napoca vor fi înlocuite cu troleibuze, anunță conducerea Companiei de Transport Public (CTP) Cluj.
Este vorba despre linia 23, Piața Mihai Viteazu - Bulevardul Muncii, și linia 48, Aleea Băișoara - Bulevardul Muncii.
Autobuzele vechi vor fi scoase din circulație și vor fi înlocuite cu troleibuzele cumpărate acum de Primăria Cluj-Napoca.
De asemenea, vor fi înființate trei noi linii de troleibuze, din cartiere importante spre Gară și Emerson. Vezi AICI detalii.
Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA a pus în circulație marți, 4 februarie 2020, 25 de noi troleibuze marca Solaris Trollino. Acestea au fost achiziționate din fonduri europene și au fost furnizate de către firma poloneză Solaris Bus & Coach SA , prețul unitar al unui troleibuz fiind de 2.934.851,78 lei cu TVA. În total, au fost achiziționate 50 de noi troleibuze, acestea fiind livrate în totalitate până la finalul anului trecut.
Prin achiziţionarea celor 50 de troleibuze se vor înlocui 50 de troleibuze vechi, ce circulă pe liniile de troleibuz 4, 5, 6, 7 și 25.
”Practic sunt cele mai moderne troleibuze existente pe piață, au toate facilitățile posibile din punct de vedere tehnic. Astăzi, 50% din flota de transport public a orașului este nepoluantă, electrică. De departe suntem administrația locală cu cea mai nepoluantă flotă de transport public din România. Acest lucru va continua și în anii următori, obiectivul nostru fiind ca în anul 2026 întreaga flotă de transport public din oraș să fie nepoluantă. Practic, ne dorim să le asigurăm clujenilor două lucruri: sănătate și confort. Din cele 370 de mijloace de transport care compun flota de transport public a orașului, 66% este o flotă nouă, ceea ce arată preocuparea și respectul față de clujeni și preocuparea noastră de a asigura un mediu nepoluant în Cluj-Napoca”, a declarat primarul Emil Boc.
Noile troleibuze dispun de toate dotările necesare unui transport modern: facilităţi pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă, sistem de ventilaţie şi aer condiţionat pentru sezonul cald, indicatoare de traseu electronice, sisteme de informare pentru călători cu monitoare LCD; sistem de numărare călători şi sistem de supraveghere video interioară şi exterioară. Numărul total de pasageri ce pot fi transportați de un troleibuz este de 140 persoane, din care 36 locuri pe scaune.
În acest moment, transportul public din Cluj are în dotare 41 de autobuze electrice, dintre care 11 achiziționate prin fonduri elvețiene și 30 prin fonduri europene, acestea din urmă intrând în circulaţie în anul 2019. În prezent municipiul Cluj-Napoca are cea mai mare flotă de autobuze electrice din România și se află în primele 10 orașe din Uniunea Europeană cu autobuze electrice raportate la numărul de locuitori.
Restul de 25 de troleibuze noi ajunse la Cluj-Napoca la finalul anului trecut vor fi puse în circulație în perioada următoare.
6 Comentarii
banuiesc ca troleibuzele vor fi impinse de calatori de pe Baisoara pana la sensul giratoriu dintre Unirii si Titulescu, unde incep liniile de troleibuz :)))
ce-ar fi sa le pastrati si pe alea vechi si sa fie in circulatie mai multe masini, totusi? la orele de varf stau ca sardelele amaratii de calatori in trolee. daca nu asigurati benzi de autobuz dedicate peste tot, macar cresteti numarul de vehicule de transport in comun, a ma-sii! aveti pretentia sa folosim CTP, dar cine mai incape intr-un troleu la… Citeste mai departe
Ca nu mai suna motoru in cap cand merem la shoping ca si la piatu din Dezmir sa bage trolibuze pana in Piatu ca curcehi is 2lei si 50 bani si baraboii 2 lei ca merem zilnic ca sintem batrani si nu putem duce mai mult de 1 kil intro mana. Si in Gruia la farmacia aia lesne sa luam leacuri si la Polus covrigi si la Muresan in Grigorescu cai carne de aia… Citeste mai departe
Degeaba jumatate din flota e nepoluanta cand cealalta jumatate e un dezastru. Autobuzele care circula pe linia 31 polueaza enorm. Am stat in spatele unui autobuz si din "hornul" din spate iesea un fum negru de nu mai vedeai nimic. Povesti cu pesti de la nenea boc, pentru pensionari.
''Astăzi, 50% din flota de transport public a orașului este nepoluantă, electrică. De departe suntem administrația locală cu cea mai nepoluantă flotă de transport public din România.'' In Turda este 100%
Peste cati ani se inlocuiesc cu troleibuze? Inca nici studiul de fezabilitate nu e facut...