DNA ancheteaza modul in care Astra Vagoane Arad a construit tramvaiul Imperio
Constructia tramvaiului Imperio, pe care Astra Vagoane ar vrea sa il vanda Primariei Cluj-Napoca, este anchetata de DNA.
Astra Vagoane a obtinut la Consiliul National pentru Solutionarea Constestatiilor (CNSC) blocarea temporara a licitatiei, care a fost organizata de Primaria Cluj-Napoca pentru achizitia a 12 tramvaie. Aradenii au invocat faptul ca tramvaiul polonezilor ar avea o usa simpla la cabina vatmanului si nu dubla, cum prevede caietul de sarcini.
Municipalitatea a atacat decizia CNSC la Curtea de Apel Cluj si asteapta unda verde pentru a semna contractul cu firma din Polonia, PESA, care a castigat licitatia.
Astra Vagoane Arad s-a constituit parte in procesul de la Curtea de Apel Cluj si a mai reclamat si faptul ca podeaua tramvaiului polonez ar fi mai inalta decat cea prevazuta in caietul de sarcini. Primarul Clujului, Radu Moisin, a declarat ca oferta facuta de Astra vagoane Arad este mai mai mare cu cinci milioane de euro, fata de cea a polonezilor de la PESA.
Pana atunci, DNA Bucuresti a inceput o investigatie asupra modului in care a fost construit la Astra Vagoane Arad, tramvaiul Imperio, informeaza EvZ. Proiectul privind tramvaiul Imperio a apartinut Regiei de Transport Bucuresti si Astra Arad. Directia Nationala Anticoruptie a trimis, recent, o solicitare Regiei de Transport Bucuresti prin care a cerut documente legate de acest contract.
Potrivit unor surse, procurorii verifica modalitatea prin care a fost incheiat contractul privind construirea tramvaiului Imperio, proiect realizat de catre RATB in parteneriat cu Astra Vagoane si Siemens.
Oficial, RATB s-a asociat cu Astra Vagoane si cu Siemens fara a avea acordul Consiliului General al municipiului Bucuresti sau a primarului general Sorin Oprescu. Asocierea s-a facut doar printr-o semnatura a directorului general Adrian Crit, din cadrul Primariei Generale a municipiului Bucuresti, fapt ce i-a facut pe procurorii DNA sa ancheteze aceasta asociere.
Potrivit planului de asociere, RATB va pune la dispozitie spatiile unde tramvaiul Imperio va fi construit, iar cei de la Astra Vagoane vor finanta constructia tramvaiului. In urma vanzarii tramvaielor produse in urma acestui proeict, RATB va incasa 30 la suta din sumele incasate.
6 Comentarii
Daca tot vreti sa faceti comentarii la diferite stiri, nu incercati inainte sa va rezolvati problemele de gramatica?
Incercati sa scrieti corect romaneste, folosind acordurile, formele corecte ale cuvintelor etc. E chiar enervant sa citesti o stire si comentariile aferente ale unor oameni care se cred foarte destepti, oripilandu-te in acelasi timp… Citeste mai departe
Pt cei anti Boc, va urez saracie maxima pt ca aveti gura mare si infundata cu chestii moi. Sunt satul de gunoaie de oameni platiti care lasa comentarii negative pe net. Sunteti niste gunoaie care ar trebui starpite.......
Umbra lui Apostu o vom simti mult timp de acu inainte ! Produs marca BOC !
adevarate tramvaie eurepene fiind pesa swing clujenlor ;remarcati ultime tramvaie pesa din ungaria
un sg. erxemplar IMPERIO ,in care oras circula expluatat ce putin 20 ore din 24 ?
In CLUJ avem nevoie de tramvaie europene experimentate care sa faca fata urcarii -coboririi in panta avind in vedere siguranta calatorilor ,siguranta sistemelor de frinare si circulatia tramvaielor pe calea accesibila a acestora.
Mai bine PESA WING 120 Nb cu experienta… Citeste mai departe
O noua smecherie marca Milu Boc !! Sa vina cinstitul Boc primar ca e om cinstit. De parca pe vremea lui Boc ,Apostu si Tise pt cine furau , nu pt PD , Base si famiglia portocalie ????????