Dragoș Benea: „Rămâne cum am stabilit: Moldova nu va avea autostradă prin PNRR, dar va avea metrou la Cluj”
Europarlamentarul Dragoș Benea critică în termeni duri noul PNRR – Planul Național de Redresare și Reziliență „updatat”, care nici de aceasta dată nu aduce proiecte de infrastructură majoră pentru Moldova. Benea le reproșează miniștrilor Ghinea și Drula că nu au înțeles nimic din recomandările Comisiei Europene și merg în direcția „decuplării prin premeditare a Moldovei de la trenul redresării și rezilienței” :
„Ghinea, Drulă & co. par să nu fi înțeles nimic din recomandările Comisiei Europene privind elaborarea Planului Național de Redresare și Reziliență, precum și principiile care trebuie să jaloneze acest document strategic. În linii generale, noul PNRR e…vechiul PNRR, adică aceeași improvizație cu miniștri USR la „creație”, un fel de „șaorma cu de toate” din care nu aflăm esențialul, respectiv: ce proiecte vor fi concret propuse spre finanțare, care este costul lor estimat (defalcat pe fiecare proiect în parte), termenul de implementare etc.
Pe fond, rămâne cum am stabilit: Moldova nu va avea autostradă prin PNRR, dar va avea metrou la Cluj. Fapt cu atât mai curios, cu cât conform studiului de prefezabilitate metroul clujean va fi construit în 11 ani, mult dincolo de termenul limită – dec. 2026 (ptr. ultimele plăți) – fixat pentru proiectele finanțate prin Mecanismul european de redresare și reziliență. Între demagogia politică și studiul de prefezabilitate, înclin în favoarea ultimului. Rămâne o enigmă de ce actuala guvernare insistă să avanseze în PNRR astfel de propuneri nefundamentate, care vor pica fără îndoială la analiza pragmatică a Comisiei, oricâtă îngăduință ar manifesta aceasta față de simulacrul de redresare & reziliență cu care Ghinea și ai lui vor să meargă la negocieri la Bruxelles.
A rămas în vigoare inițiativa de constituire a unui „Fond de reziliență” de 4 mld. euro pentru localități prin care, în numele „coeziunii teritoriale”, guvernarea PNL+USR va căuta să piloteze politic, adică discreționar, alocarea de fonduri europene, privilegiind administrațiile locale cu patalama politică regulamentară. În final, îmi permit să remarc că avem de-a face cu o decuplare prin premeditare a Moldovei de la trenul redresării și rezilienței, pusă în operă chiar de către politicienii ipocriți care, în 2018, promovau o lege pentru construirea „Autostrăzii Unirii”, act rămas până azi fără urmări notabile, la aproape 3 ani de la aprobarea sa de către Parlament. P.S. – Ilustrativ pentru opacitatea și obtuzitatea cu care guvernarea PNL+USR a conceput PNRR este faptul că propunerile Consiliului Județean Bacău pentru creșterea rezilienței sistemului medical și de intervenții pentru situații de urgență au rămas fără „feed-back” din partea autorităților centrale, deși – în conformitate cu reglementările europene – astfel de proiecte sunt eligibile cu prioritate”, a precizat europarlamentarul Dragoș Benea.
11 Comentarii
mizerii subumane de soldoveni bohrati, cei mai jegosi impoutiti facuti vreodata, numa courve si animale
nu s-a plans cand clujul a pierdut centura pe fonduri europene cand psd-ul a vrut sa saboteze clujul
pai tot din cauza moldovenilor e nevoie de metrou la cluj. Au umplut clujul
Pai dacă toată Moldovia s-a mutat la Clooj smart city@Boc @Co, ce pulla mea de drumuri mai vor?
super, merem cu metro la iasi
A aparut unul care e atat de ingramadit ca nu stie ce inseamna PNRR si cu ce se manca el, da scrie frate la ziar, ca-i la liber. PNRR, inseamna plan national de redresare si rezilienta si se refera mai cu seama la proiecte verzi, adica nepluante, iar pentru cunostinta domnului in discutie,, autostrazile nu sunt nici verzi, nici nepoluante, chiar daca… Citeste mai departe
@tzd: ce proecte verzi vrei ba bula ?
cand ai nu au drum, se caca la buda din curte si tu vii cu proiecte verzi baaaa ?
Eu făceam referire strict la programul de redresare și reziliență, care trebuie sa adune proiecte verzi și dezvoltare durabilă. Apare care un beica nimeni care face gură, deși este paralel pe lângă problemă. Foarte probabil di autostrada Moldovei se va face, dar nu prin PNRR...
@Tzd : poate fi si o chestie de interpretare.... autostrazile permit un flux mai bun pt masinile electrice si nu numai (nu serpetine, gropi, cozi ce gasesti prin orientali) deci implicit o verdeata mai mare
ginion, ce P_ULA mea sa zic altceva ....
@jokerul: Vad ca la fiecare postare faci referire la organul tau. Sa ti-o manance ma-ta !