Eximtur Cluj a trait in 2010 din revanzarea de bilete de avion! Litoralul romanesc nu e tentant pentru Ardeal si Banat, crede Lucia Morariu
Agentia de turism Eximtur Cluj a avut in primele noua luni ale anului o cirfra de afaceri de 94,4 milioane de lei, cu 2,65% mai putin fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Firma clujeana ocupa locul al doilea in tara in ceea ce priveste vanzarile, cele mai rentabile fiind cele de bilete de avion, unde incasarile au crescut cu 10%, pana la 41,6 milioane de lei.
Vanzarile pe destinatii interne au scazut cu 30%, la 24,9 milioane de lei, anunta reprezentantii agentiei intr-un comunicat de presa, iar pe turism extern cu numai 1%, incasarile fiind de 26,9 milioane de lei.
"Activitatea de rezervare-vanzare bilete de avion si business travel da semne de revenire atat in piata generala specifica, cat si la nivelul companiei Eximtur. Motivatia principala rezida in calmarea crizei financiare pe pietele externe, care a revigorat usor bugetul de calatorii al corporatiilor. Turismul extern inregistreaza stagnare, ca cifra de afaceri, dar numarul turistilor care au ales destinatii externe este in crestere, suma vanzarilor fiind influentata de scaderea valorii pachetelor de vacanta vandute, cu deosebire de reducerile consistente care au fost acordate in cadrul programului Early booking, pana la data de 31 martie", a declarat Lucia Morariu.
Cele mai vandute detinatii externe au fost Turcia, Grecia, Bulgaria, Croatia, Austria, Egipt si Spania.
Turismul intern a fost o afacere proasta in acest an pentru agentiile de turism. Lucia Morariu crede ca vremea nefavorabila nu i-a atras pe turisti pe litoral, la care se adauga si drumurile proaste, care ii tin departe pe cei din Banat si Ardeal.
"Apreciem ca piata calatoriilor in general a scazut cu cel putin 10% in 2010 fata de anul 2009. Pentru perioada urmatoare si anul care urmeaza, consideram ca este absolut necesar industriei noastre ca mesajele date din mediul politic si economic sa fie unele realiste, dar mai putin catastrofale, atmosfera de calm si predictibilitate fiind o conditie a supravietuirii industriei calatoriilor", a mai afirmat Morariu.
Proprietara Eximtur, Lucia Morariu, a mai adaugat ca s-a inregistrat o crestere cu circa 15% a turismului balnear intern.
0 Comentarii