Vineri 22 Noiembrie

Farmec – o poveste românească de succes(P)


Compania Farmec din Cluj-Napoca este cel mai mare producător de cosmetice din România și una dintre cele mai importante companii din industria din țară. Este, de asemenea, un exemplu de rezistență la dificultăţile economice inerente trecerii de la o epocă istorică la alta; o companie care a știut cum să transforme peste 120 de ani de istorie într-una dintre cele mai moderne fabrici de cosmetice din România și să creeze un portofoliu de produse aflat în avangarda industriei. Coloana vertebrală a Farmec a reprezentat-o viziunea de business a oamenilor care conduc compania și care au înțeles potențialul uriaș și resursele extraordinare de creație ale echipei de la Cluj.

Farmec are o istorie îndelungată, iar epoca modernă a companiei începe odată cu preluarea de către Liviu Turdean, în 1967, a conducerii Întreprinderii Flacăra, viitoarea Farmec. Un adevărat vizionar, acesta și-a focalizat toată energia pentru a transforma compania într-un performer şi practic de aici putem spune că vorbim de începutul industriei cosmetice moderne românești. Liviu Turdean a intuit impactul major pe care îl vor avea descoperirile Prof. Ana Aslan și a convins-o să acorde drepturile de producție fabricii de la Cluj. Așa a început istoria Gerovital H3, unul dintre cele mai de succes produse de export ale României.

Obținerea de către Farmec, în 2008, a drepturilor integrale asupra brandului a însemnat o nouă etapă în longeviva existență a Gerovital, care a putut fi astfel modernizat și dezvoltat cu zeci de produse inovatoare, create în laboratoarele companiei clujene. Gerovital este cel mai important și cel mai renumit brand al companiei Farmec la noi în țară, fiind de zeci de ani una dintre primele mărci pe care românii le asociază cu spiritul nostru național, dar reprezintă și o marcă cu un succes extraordinar în întreaga lume. Alături de Gerovital, compania a dezvoltat și alte mărci puternice de produse de îngrijire, cum sunt AslaVital, Farmec sau gamele de produse de curățenie Nufăr și Triumf.

Investițiile importante realizate de-a lungul anilor, în primul rând în retehnologizarea și mărirea capacității de producție a fabricii din Cluj, în eficientizarea fabricii și în dezvoltarea sistemului de distribuție al companiei, au transformat Farmec într-una dintre cele mai moderne fabrici de cosmetice din țară. Cu certificări ISO 9001:2008, ISO14001:2004 și după ce a primit recent și certificarea de Bună Practică în Fabricație (GMP), cel mai înalt atestat de calitate din industria cosmetică, Farmec se înscrie în avangarda industriei cosmetice internaționale.

De asemenea, pariul pe exporturi a fost una dintre cele mai importante decizii de business, prin transformarea și completarea valorosului portofoliu de produse cu elemente de o certă valoare comercială internațională. Produsele Farmec sunt astăzi prezente în peste 40 de ţări din piețe precum Europa, Asia sau America de Nord.
Farmec îşi continuă drumul către succes, în anul 2012 compania crescându-și cifra de afaceri cu 10%, până la o valoare de peste 121 milioane RON, urmând același trend crescător solid început în urmă cu câțiva ani. Farmec are astăzi peste 580 de angajați și un portofoliu de peste 400 de produse, fiind unul dintre cei mai importanți jucători și lider incontestabil de mulți ani pe o serie de segmente ale unei piețe locale de cosmetice extrem de competitive.

Comunitatea locală și oamenii sunt parte integrantă din succesul companiei, iar Farmec, una dintre cele mai importante companii din Cluj și o mândrie pentru toți clujenii, a fost și rămâne prezentă și implicată profund în viața orașului în care s-a dezvoltat. Dincolo de locurile de muncă pe care le creează constant și de atmosfera primitoare, creativă și inovatoare, compania investește cu încredere și responsabilitate în creșterea profesională și socială a comunității.

Astfel, printre cele mai importante proiecte desfășurate se numără investiția de resurse pentru sprijinirea cercetării științifice, prin intermediul unui grant de cercetare acordat unui proiect desfășurat la Universitatea de Medicină și Farmacie Iuliu Hațieganu, colaborarea continuă cu Colegiul Tehnic Ana Aslan, pe care îl sprijină atât în crearea unei clase speciale de cosmetică, cât și prin burse și alte proiecte punctuale. Farmec este implicată și în dezvoltarea prin sport a tinerilor clujeni, punând la dispoziția elevilor din școlile din oraș terenul de fotbal din cadrul Bazei Sportive Farmec sau având parteneriate cu echipe sportive. La nivel național, compania a direcționat 1% din vânzări către echipa olimpică a României, contribuind astfel la pregătirea peformerilor români pentru Olimpiada de la Londra și ajutându-i să aducă succesul acasă.

Toate acestea se realizează în fiecare zi, datorită inspirației și pasiunii unor oameni care au știut să transforme managementul într-o artă a performanței. Mai mult, au știut să adauge spiritul românesc în fiecare produs și au creat mărci care nu au rival, pentru că poartă în ele ceva special din fiecare femeie din România.

Comentarii Facebook