Miercuri 4 Decembrie

Fondatorul unui mare lanț de cafenele, inclusiv în Cluj, avertizează:Să ceri 5 euro pe un cappuccino, e strigător la cer!Se va întoarce împotriva noastră


Fondatorul unui mare lanț de cafenele, cu locații în toată țara, inclusiv în Cluj, avertizează: Să ceri 5 euro pe un cappuccino, e strigător la cer! Se va întoarce împotriva noastră


Vasi Andreica, fondatorul TED’s Coffee, un lanț de cafenele prezent în toate marile orașe din România, inclusiv în Cluj, avertizează că piața HoReCa se îndreaptă spre vremuri dificile, din cauza creșterii prețurilor. Potrivit acestuia, prețurile au ajuns la nivelul celor din marile capitale europene, iar fenomenul ar putea avea consecințe negative pe termen lung.

„Piața HoReCa este într-o zonă în care cred că ne așteaptă vremuri grele, pentru că, cel puțin în zona de pricing, lucrurile au luat-o razna. Prețurile sunt într-o zonă în care au depășit marile capitale europene. Concursul ăsta ‘care are prețul mai mare pentru că merge’ s-ar putea să se întoarcă împotriva noastră. Cred că va veni o corecție și aici. A ieși în oraș astăzi în București e o chestie care nu mai e chiar facilă în anumite locuri”, a spus Vasi Andreica pentru Profit.ro.

Creșterile prețurilor au fost influențate de scumpirile la energie și la materiile prime, care au făcut ca prețurile să devină insuportabile. „Păi am avut o dată nebunia cu energia, când ne-au sărit prețurile la ambalaje. Atunci am avut o mărire de preț. După care am avut încă una din cauza măririlor de preț de la furnizori, când a fost problema cu laptele, care a sărit cu 30%. Faptul că nu am reacționat imediat cu scumpirile de la furnizori și am așteptat 3 luni să se stabilizeze prețurile a costat compania un trimestru de EBITDA negativ. Am scumpit anul ăsta, în iunie, cu 1,5 lei per produs”, a detaliat Andreica.

În opinia lui Vasi Andreica, prețurile din HoReCa au depășit orice limită rezonabilă.

„Să ceri 5 euro pe un cappuccino în oraș a devenit o chestie absolut normală. Mie mi se pare strigător la cer și că prețurile nu mai au contact cu realitatea. Nu mai poți să ieși în oraș de mai multe ori pe săptămână, ci doar poate în weekend. Asta în timp se va răsfrânge împotriva noastră și o să vedem scăderi de vânzări, de trafic”, a mai spus fondatorul TED’s Coffee.

Deși prețurile s-au mai temperat în ultima perioadă, Andreica consideră că nu se va produce o scădere semnificativă a acestora în viitorul apropiat.

În ceea ce privește piața cafenelelor din România, Andreica este totuți optimist și subliniază că există încă mult loc de dezvoltare, având în vedere că jucătorii mari sunt încă puțini. TED’s Coffee are în prezent aproximativ 10.000 de clienți pe zi și își propune să finalizeze 2024 cu o cifră de afaceri de 10 milioane de euro, o creștere de 30% față de anul anterior.

Comentarii Facebook