Globant, lider mondial în servicii de tehnologie digitală, cucerit de Cluj. Compania e un Microsoft al Americii Latine - INTERVIU
Globant, lider mondial pe servicii de tehnologie digitală, deschide la Cluj-Napoca un centru de dezvoltare și va angaja în următorii 2 ani circa 600 de oameni la nivel local. Martin Migoya, CEO -ul și co-fondatorul companiei, a precizat că strategia este de a se dezvolta pe orizontală, spre orașele Românei și că în câțiva ani ar putea ajunge la câteva mii de angajați.
Globant este acum o companie cu 9000 de angajați, dar a pornit la drum într-un mic garaj din Argentina, acum 16 ani. Fiind compania cu cea mai explozivă dezvoltare din istoria țărilor din America Latină, geniile de la Harvard, MIT și Stanford i-au invitat pe liderii de la Globant pentru a vorbi despre reușita lor.
Acum, Globant a achiziționat firma clujeană, Small Footprint, și și-a făcut intrarea pe piața din Europa de Est, prin HUB -ul IT de la Cluj, recunoscut în toată regiunea.
Globant și-a organizat structura pe plan intern în 20 de studiouri de dezvoltare, separate ca domenii, dar interconectate, axate pe tendințele mondiale în tehnologie, inclusiv AI, Big Data, IoT, Cybersecurity, Mobile, Cloud , UX, Digital Content și multe altele. Globant este listat la Bursa din New York ca GLOB.
Globant este o companie care a pornit la drum intr-un garaj mic, din La Plata, Argentina, și acum are 9.000 de angajați în toată lumea.
Rep: Aveți deja o prezență în 14 țări, unde ai dezvoltat 40 de centre de servicii,
Martin Migoya: Să creezi o companie de la zero la 9000 de angajați este o muncă serioasă. Desigur că am vrut să ne extindem în Europa de Est, la un moment dat, de-a lungul istoriei noastre, dar am făcut acest lucru acum pentru că ni s-a părut momentul ideal, pentru că deja ne-am extins în India, în alte țări din America Latină, Europa și SUA, așa că Europa de Est era un loc pe care nu îl puteam rata. Ne-a luat o vreme să găsim partenerul ideal, firma clujeană Small Footprint, care să aibă cultura potrivită, valorile, echipa și mărimea, pentru că noi credem că esența este să începem de la un nucleu mic și să ne extindem. Am cumpărat compania clujeană cu 90 de angajați ca un prim pas în ecuație și acum suntem prezenți pe piața de aici.
Rep: Cât de greu este să deschideți un centru?
Martin Migoya: Durează o vreme. Dezvoltarea unui nou centru într-un loc nou durează pentru că trebuie să treacă un timp ca echipa locală să recunoască noile valori inserate. Durează ca tot ecosistemul Globant să preia noul nucleu local și să folosească noile valori, dar totul merge rapid. Într-un an, 18 luni, totul este conectat la rețeaua de centre pe care o avem în toată lumea, iar aici, la Cluj, cred că vom merge mult mai rapid. Așa că, în 5 - 6 luni, vom avea conexiunile necesare. Sunt mulți factori care ne ajută să creștem mai repede, pornind de la talentul local și calitatea oamenilor pe care îi avem aici. Oportunitățile sunt tot timpul proporționale cu aceste talente, cu abilitatea pe care voi o aveți pentru că sunteți membri ai Uniunii Europene, cu cantitatea de proiecte pe care Globant o primește ca nou venit pe piața din Europa, prin înlocuirea jucătorilor tradiționali din piața IT cu o nouă gândire. Toate acestea ne vor ajuta să creștem rapid, pentru că toate proietele vor fi lucrate aici.
Rep: Ce știți despre Cluj?
Martin Migoya: Sunteți al doilea oraș ca mărime din România și capitala Transilvaniei. Clujul este un oraș vechi. Știu despre talentele pe care le aveți aici, universitățile și calitatea umană pe care o aveți. Vom colabora foarte mult cu universitățile. Sunt multe moduri în care vom colabora, dar sunt și alte tehnici pentru a-i aduce pe alți oameni din alte industrii spre IT. Avem experiență în America Latină cu o companie pe care o deținem, care se numește Acamica, o școală online de învățare a limbajelor de codare, prin care am reușit să convertim angajați din alte domenii, în urma unor programe de învățare de 5 - 6 luni. Desigur nu au ieșit ingineri, dar sunt oameni care pot fi productivi în această industrie. Suntem fericiți că aducem o nouă abordare la sistemul tradițional de educație și cred că trebuie să facem ”plăcinta” (n.red. piața) mai mare. De obicei când mergem în zone noi, din Argentina sau din alte părți, oamenii ne spun că piața este atât de mare și nu mai poate intra nimeni în afacerea aceasta. Eu le spun că nu e așa. ”Plăcinta” este atât de mare, dar noi avem datoria să o facem mai mare prin adaptare, prin instruirea unor oameni care vin din alte domenii, prin preluarea angajaților din sistemul public prin ajutarea universităților să crească angajamentul tinerilor sau prin conferințe ținute în școli, despre oportunitățile de a deveni un programator, designer sau un dezvoltator. Când vezi că totul devine scalabil, atunci lucrurile merg pe drumul cel bun. Scalabilitate este un motor de transformare și dezvoltare.
Rep: Cât de mare va fi centrul pe care îl formați la Cluj-Napoca?
Martin Migoya: Va ajunge la 500 - 600 de angajați în următorii doi ani, va fi unul mare, nu cel mai mare, dar avem aici potențialul de a ajunge la mii de angajați. Când spun aici, nu spun exact Cluj-Napoca. Ne place să intrăm în orașele mai mici din zonă și să ajungem la locul unde sunt oamenii, fără a-i obliga să vină până aici. Depinde de oportunitățile locale pe care le avem.
Rep: Ce fel de proiecte veți dezvolta la Cluj?
Martin Migoya: Noi dezvoltăm și creăm programe pentru companii enorme din lume, precum Google, Coca-Cola, American Express și Fox. Avem ca și clienți doi dintre cei mai mari creatori de jocuri pe calculator Electronic Arts și Ubisoft, dar și alte branduri uriașe din lume. Lucrăm la jocuri precum FIFA, Godfather sau Kung Fu Panda World.
Am lucrat pentru administrația unei mari metropole din Statele Unite ale Americii. Acolo a fost decretată starea de urgență din cauza condițiilor de trafic. Autoritățile ne-au cerut să dezvoltăm o soluție pentru a ajuta oamenii să evite traficul și să îi ajute să afle care este cea mai rapidă cale de a se deplasa, cât mai rapid fie cu metroul, fie cu autobusul. Această aplicație a schimbat viața oamenilor. Indică exact când autobusul va fi în stație, când au următoarea conexiune. Acesta este dezideratul Globant. Diferența față de Google maps sau Waze e că prin această aplicație oamenii au informaății directe din gps -ul instalat de autoritățile locale în timp real. Aplicația se conectează în timp real cu metroul și autobuzele și arătă informații reale. O astfel de aplicație poate fi aplicată oriunde, dar este nevoie de curaj pentru autoritățile locale să facă acest lucru și să o implementeze, pentru că sunt aplicații care costă și care au un impact asupra cetățenilor, dar care sunt esențiale în următoarea transformare digitală.
Rep: Cum poate Clujul să crească și mai mult în lumea IT?
Martin Migoya: De aici vom încerca să ne extindem cât putem. Această industrie are frumusețea că e nevoie de un mic capital pentru a crește. Investițiile trebuie făcute de universități și de către stat, pentru a stimula mai mulți oameni spre facultăți, pentru a putea ajuta companiile să se dezvolte. Cred că trebuie stimulente din partea guvernului pentru companiile care se gândesc la dezvoltarea ecosistemului. Orașul trebuie să investească în evenimente de talie mondială, cum e și festivalul Untold, și trebuie și evenimente mondiale legate de domeniul IT, care să consolideze statutul de HUB IT regional.
Rep: Cum fidelizați angajații?
Martin Migoya: Cred că angajații sunt indivizi care își caută cea mai bună opțiune din piață. E corect să fie așa și e normal să facă asta. Scopul nostru este să dezvoltăm o cultură sănătoasă, în care angajații să își poată găsi locul pentru a crește și să aibă cât de multă autonomie pentru a crește. Nu credem într-o companie în care cineva comandă și controlează, noi credem într-o companie în care echipa este conectată cu clientul și este responsabilă de satisfacția acestuia. Acest lucru crează o cultură care are suport. Noi avem un fel de rețea socială în companie denumită ”StarMeUp” și avem grijă ca valorile și principiile noastre sunt împărtășite și primesc evaluări în stele din partea celorlalți angajați. Cei care sunt cei mai prezenți în viața companiei sunt recunoscuți de ceilalți angajați din organizație. Ei sunt promovați ca liberi ai organizației. Globant este o companie ”plată”, nu sunt foarte multe structuri între conducerea companiei și centrele de lucru. Sunt multe căi de comunicare între cei care muncesc, centrele de lucru și conducerea companiei. Având o așa abordare, pretindem că suntem principala opțiunea a angajaților, aici, dar și în alte locuri. Credem că e normal ca oamenii să plece, pentru că un salariu mai bun, o oportunitate mai bună, dar noi susținem că suntem cea mai bună opțiune pentru o carieră în această piață.
Rep: Ați atras atenție celor de la MIT, Harvard și Stanford. Cum ați reușit acest lucru?
Martin Migoya: Am fondat această companie acum 16 ani, alături de alți 3 prieteni, și am devenit firma cu cea mai mare creștere din America Latină, în istoria țărilor din această regiune, într-un spațiu care a fost neașteptat. Acest lucru a atras atenția celor de la Harvard, apoi a celor de la MIT și Stanford și toți au făcut studii de caz despre dezvoltarea companiei și am avut ocazia de a vorbi despre provocările noastre în aceste ilustre universități. Le-am spus cum am început într-un garaj mic, din La Plata, Argentina, și cum am ajuns la o companie cu 9000 de angajați. Cum am intrat pe bursa din New York și am devenit prima companie din istoria Americii Latine care să fim listată la bursa.
Rep: Cum va arăta viitorul?
Martin Migoya: Suntem în fața unor vremuri uimitoare. Este o dezvoltare revoluționară și continuă. Companiile trebuie să își schimbe modul de a face afaceri, pentru a se conecta mai bine cu clienții și consumatorii și să fie mai eficiente prin folosirea inteligenței artificiale. Ori o fac ei, ori o va face altcineva în locul lor, altcineva care va sesiza oportunitatea și va fonda o nouă companie. În următorii cinci ani, avem în față o piață care va putea ajunge la 5 trilioane de dolari.
Dacă combinăm acest lucru, cu faptul că avem 9.000 de angajați și cu proiectele pe care le-am pus în practică, cum este cel pentru poliția metropolitană din Londra, atunci veți înțelege ce potențial există. La Poliția din Londra am dezvoltat un pachet informatic prin care i-am ajutat foarte mult. Spre exemplu, ei primeau 42 de milioane de telefoane pe an și trimiteau în teren la 100% din cazuri câte un echipaj să verifice sesizările, iar acum primesc 22 de milioane de vizite pe site -ul lor și 100 de mii incidente raportate online, cu mult mai multe informații de la fața locului. Acum numai în 10% din cazuri mai trimit un echipaj la locul incidentului, iar polițiștii pot sta pe rețelele sociale pentru a discuta cu cetățenii și pentru a rezolva probleme mult mai bine și mult mai rapid, în timp real. Poliția metropolitană din Londra oferă acum o altă experiență cetățenilor. Așadar, dacă facem o conexiune între scalabilitatea pe care o avem și cu astfel de proiecte de transformare, plus o piață de 5 trilioane de dolari, vedem că ne așteaptă lucruri mari.
Noi ca și companie avem responsabilitatea de a face lumea un loc mai bun prin softurile noastre. Așa văd eu lumea în viitor și Globant în viitor.
0 Comentarii