HARTA autostrăzilor din România până în 2020: Ajungem la 2.440 km finalizați

 

Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a promis că până în 2020 România va avea 2.440 de kilometri de autostradă, de patru ori mai mult ca acum

 

Anunțul a fost făcut la summitul ”Infrastructura naţională şi locală - soluţii pentru prezent şi viitor”. ”Inaugurarea unui tronson de autostrăzi echivalează cu o victorie pe un front de război", a spus Dan Şova.

 

După ce anul trecut Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a scos la licitaţie construcţia a 247 de kilometri de autostrăzi, printre care tronsoanele Lugoj-Deva (trei loturi), Sebeş-Turda (patru loturi) sau Comarnic-Braşov, în 2014 instituţia se pregăteşte să lanseze licitaţii pentru alţi 375 de kilometri de autostrăzi, printre care Sibiu-Făgăraş, Nădlac-Arad (lot 2), Suplacu de Barcău-Borş sau Câmpia Turzii-Ogra-Târgu-Mureş, a anunţat ministrul Transporturilor. Tot anul acesta, Şova speră ca CNADNR să desemneze investitorii privaţi care vor construi în concesiune autostrăzile Craiova-Piteşti (în iulie) şi centura de sud a Capitalei (în mai).

 

CNADNR va lansa de asemenea licitaţiile pentru studiile de fezabilitate a aproape 1.800 de kilometri de autostrăzi anul acesta. Şova a adăugat că până în 2020 România va avea 2.440 de kilometri de autostrăzi, aproape 90% din acestea reţea urmând să fie gata mai devreme, în 2018, odată cu aniversarea a 100 de ani de la Marea Unire, scrie ZF.ro.

 

Finanțarea va veni din fonduri europene, fie din exerciţiul financiar 2007-2013, fie din 2014-2020. Vor fi folosiți și banii din acciza suplimentară la carburanți.

 

Din această acciză se adună circa 2 miliarde de lei, iar din 2015 suma va crește la 2,4 miliarde lei. Acciza ar urma să finanţeze construcţia a 697 de kilometri de autostrăzi pe rutele Suplacu de Barcău-Gilău, Târgu-Mureş-Târgu-Neamţ-Siret, Bucureşti-Giurgiu, Calafat-Craiova, respectiv Craiova-Alexandria.

 

În prezent, România are 645 de kilometri de autostrăzi, din care 500 de kilometri au fost deschişi circulaţiei după Revoluţie, ritmul fiind de 20 de kilometri pe an.

 

Comentarii Facebook